Stroomrichting Noordzee- NL Tides?

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Roald Vos
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:21 pm

Stroomrichting Noordzee- NL Tides?

Bericht door Roald Vos »

Allen,

Ik ben op zoek naar informatie waar ik de stroomrichting op de Noordzee t.o.v het lopende getijde kan bekijken. Mijn navionics kaarten geven deze info, echter dit is op beperkte locaties.
Daarnaast heb ik een demo versie van NL tides bekeken, echter ook hier geld dat de stromingsinformatie slecht op een beperkt aantal plaaatsen wordt vermeld. Ik begrijp dat in de toekomst e.e.a op de Navionics kaarten wordt aangegeven (zie ook lowrance forum), echter daar wil ik niet op wachten

Mijn vraag: Is deze info beschikbaar (bv op de volledige NL tides 2011 versie?) en zoja hoe kan ik hieraan komen?

Groet

David van der Werf
Berichten: 8
Lid geworden op: za okt 27, 2007 10:31 am

Re: Stroomrichting Noordzee- NL Tides?

Bericht door David van der Werf »

Hallo Roald,

NL tides is een uitgave van de Hydrografische Dienst. Het is vrij gedetailleerd en van toepassing op de gehele Noordzee. De stroomsterkte- en richting worden door pijltjes aangegeven. Door een pijltje te markeren en met de rechter muisknop op eigenschappen te klikken kan je de stroom elke 5 minuten bepalen. Je kan de waarden ook kopiëren en uitprinten. Een handig tooltje als je naar de wrakken gaat. Je kan het programma in elke watersportzaak kopen b.v. bij Jos Boone in Middelburg.

Grts,
David van der Werf
Delta 870

Plaats reactie