krassen druppen in coating van beeldscherm Standard Horizon

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Klaes Dijkstra
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mei 17, 2009 6:38 pm

krassen druppen in coating van beeldscherm Standard Horizon

Bericht door Klaes Dijkstra »

Weet iemand of er een mogelijkheid is om de caoting welke op beeldschermen van Kaartplotters en dieptemeters te herstellen? Is er bv. een spuitbus op de markt waar dit goedje in zit oid? Ik heb het volgende probleem in de coating die op het scherm van mijn Standard Horizon zitten wat krasjes maar er zijn ook druppels opgevallen toen ik tijdens een mistige dag aan het varen was. De mist die tegen mijn radar beugel (RVS) komt vormt druppels deze druppen naar beneden.
Deze zijn op mijn scherm gevallen en nu zitten er een stuk of 4 a 5 druppen in mijn scherm. Wat ik erg irritant vindt. Ik heb het toestel nog maar 1,5 jaar en wil er nog lang gebruik van maken en vindt dit een beet je zonde. Daarnaast zie ik niet alles meer in het zon licht wat erg vervelend is.
Ik weet dat Standard Horizon niet de enige is die dit probleem heeft want ik heb het ook weleens bij apparatuur van Lowrance gezien? Dus weet iemand een oplossing?

Met vriendelijk groet

Klaes

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: krassen druppen in coating van beeldscherm Standard Hori

Bericht door Koen De Bièvre »

Neem eens contact op met je dealer.
Krassen, daar geldt de garantie niet voor, dat komt omdat je er over wrijft met een droog doekje terwijl er bijvoorbeeld kleine zoutkristallen op het scherm kleven of aan je doekje wat troep zit. Maar een waterdruppel mag in die coating geen sporen achter laten. Gesteld dat het zuiver water is wat er naar beneden druppelt en niet een of andere mengeling van metaalpoets en water...

Klaes Dijkstra
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mei 17, 2009 6:38 pm

Re: krassen druppen in coating van beeldscherm Standard Hori

Bericht door Klaes Dijkstra »

Koen,

Bedankt voor je suggestie. Ik ben vast de enige niet met krasjes. Ik poets die beugel nooit met poetsmiddelen. Ik maak alleen de boot en motor met een sopje schoon na een dag vissen die beugel is van rvs die moet er maar tegen kunnen. Daar zit zoveel apparatuur op daar ga ik niet tussen door lopen soppen. Die neem ik hooguit een keer per jaar af met een vochtig microvezel doekje. Die krasjes komen wellicht van mijn schone zakdoek die ik daarvoor altijd bij mij steek, en idd zoutkristalletjes, grrrrr. Die zakdoek gebruik ik zodat ik er niet met mijn vingers op om loopt te wrijven, want dat had ik bij iemand anders al eens gezien allemaal krassen Maar met afvegen met de zakdoek was ik al gestopt. Dus ik dacht ach die paar druppen dat zal wel en nu heb ik dus schade aan de coating. Maar ik zal niet de enige zijn. Het is niet onoverkomelijk maar wel zonde. En mn hummingbird dieptemeter die kun je afvegen wat je wil gebeurd niks mee en altijd superbeeld. Maar ja die constructie is ook anders.

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: krassen druppen in coating van beeldscherm Standard Hori

Bericht door John Ezendam »

Porbeer het eens met die spuitvloeistof die ze ook voor de computerschermen gebruiken, of heel voorzichtig met "Commandant" (wel eerst in een hoekje proberen).

Succes

John

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: krassen druppen in coating van beeldscherm Standard Hori

Bericht door Koen De Bièvre »

Bij het item Techmarine 07 staat ergens een herstelfolie voor gekraste en onleesbare schermen. Misschien is dat ook wel een oplossing voor jouw plotter.

Klaes Dijkstra
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mei 17, 2009 6:38 pm

Re: krassen druppen in coating van beeldscherm Standard Hori

Bericht door Klaes Dijkstra »

Koen,

dat klopt dat heb ik zelf geplaatst :lol: maar toch bedankt voor de opmerkzaamheid.

groetjes

Plaats reactie