vissen

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Guido Corthout
Berichten: 14
Lid geworden op: zo okt 23, 2011 8:57 am

vissen

Bericht door Guido Corthout »

Beste delta vissers ik heb een bootje carabic 45 r met 85pk mariner gekocht en zou graag eens naar neeltjejans gaan vissen maar ik heb geen ervaring ik ben met alles inorde (vlaggebrieg vaarbewijs en dergelijk)maar wat moet ik allemaal aan boord hebben voor in regel te zijn met de waterpolitie en welk koord of touw is goed voor het ankere zo beste delta vrienden alvast bedankt en hopelijk dat we elkaar eens tegen komen op het water groetjes guido

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: vissen

Bericht door Mario Wauters »

Beste Guido
Iedereen moet natuurlijk eens beginnen en zonder een beetjehulp is het niet makkelijk.
Deze periode naar de winter toe is ook niet aangewezen minder mensen die gaan vissen slechter weer enz.Ik zou me eerst eens goed verdiepen in de materie en alles in orde hebben om dan eventueel met iemand mee op te varen en wat ervaring op te doen.
Gisteren ben ik naar Nieuwpoort geweest in Belgie om eens op de wrakken te gaan deze liggen daar een beetje korter bij,de jachthaven daar heeft 2 trailerhellingen toppie maar het was supper laag water tegen 9u en we konden er niet in,dus een uurtje wachten en kregen intussen een uitgebreide controle van de politie resultaat een verwittiging omdat de thuishaven en naam van de boot niet duidelijk genoeg vermeld was de rest was ok moet dit binnen de 14 dagen in orde brengen en laten vaststellen bij onze plaatselijke politie.Je ziet maar het zijn soms eenvoudige dingen die je de das kunnen omdoen deze overtreding bv die op zee vastgesteld word kan 500€ kosten.
Had ik geen vuurpijlen met juiste houdbaarheidsdatum bij gehad mocht ik niet vertrekken.
Als je naar de waterpolitie gaat deze hebben een handige brochure met alle regels ook een registratiekaart om de boot te registreren als deze zou gestolen worden of zo.
Je vraag hoort wel in een ander topic dacht ik?
elpescador

delta 1518

Marcel Brevé
Berichten: 129
Lid geworden op: vr nov 16, 2007 5:39 pm

Re: vissen

Bericht door Marcel Brevé »

Hallo Guido,

Nieuw op het forum?

Vragen vragen vragen.................

Je moest me maar eens bellen.
Mijn nummer kan je vinden op de bestuurspagina.

Mijn naam,
Marcel Brevé

groet.

Plaats reactie