Kaartplotter advies

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Kaartplotter advies

Bericht door Pim Janse »

Hallo, ik heb een adviesvraagje over een aardige kaartplotter die ik van iemand kan overnemen. Het gaat om een Lowrance Globalmap 5150c, met externe antenne. Dit zal niet meer de meest moderne plotter zijn, maar ik ben benieuwd of er iemand goede ervaringen met dit type heeft. Is hij goed bruikbaar voor navigatie enz, met alle benodigde functies t.b.v. vissen aan boord?
En ook belangrijk: zijn hier evt. nog nieuwe Navionics Gold-kaartjes voor te koop?

Groeten,
Pim - Delta 806

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Kaartplotter advies

Bericht door Pim Janse »

Laat maar mannen .. Ik heb inmiddels nagevraagd by MDSI (goed adres!) en daar hoorde ik dat in dit type inderdaad geen nieuwe Navionics kaartjes (2Gb) meer kunnen. Updates zijn dus in de toekomst ook niet meer mogelijk en daarom zie ik af van de koop.

Als iemand uit de club misschien een betere in de aanbieding heeft, dan hoor ik dat graag - je kunt altijd mailen naar pdj(at)solcon.nl ;-)

Groeten,
Pim - Delta 806

Benjamin Lembrechts
Berichten: 17
Lid geworden op: di sep 20, 2011 7:03 pm
Locatie: Schelle

Re: Kaartplotter advies

Bericht door Benjamin Lembrechts »

Een goedkopere oplossing is een programma op een laptopje zetten .
Quicksilver 605 Delta 532

marissen francois
Berichten: 43
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:58 pm

Re: Kaartplotter advies

Bericht door marissen francois »

heb ook een lowrance type 6500c en deze had ook de problemen met et nieuwe type kaartjes van navionics.
toestel gaat aan maar gaat telkens uit en aan.
de oplossing was verwijder alle ugc bestanden en dan doet die het weer.
met de ugc bestanden hebben de oudere plotters daar een probleem mee.
telkens je een update doet via pc worden die bestanden terug op je kaartje geschreven en die moet je dan weer wissen

casper roelofs
Berichten: 5
Lid geworden op: wo jun 08, 2011 8:32 pm

Re: Kaartplotter advies

Bericht door casper roelofs »

Seb Matheijsen heeft een mooie en komplete techmarine 55.10 staan

Plaats reactie