Delta bak vergunning?

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Delta bak vergunning?

Bericht door Pim Janse »

Hallo, ik heb een vraag over de Delta bak vergunning. Omdat ik in het bezit ben van een Delta bak, heb ik de vergunning, maar overweeg die te stoppen omdat ik inmiddels ook een marifoon aan boord heb. De vraag is of je zonder vergunning de Delta bak nog wel aan boord mag houden (om alleen uit te luisteren) of moet hij dan echt verwijderd worden of onklaar gemaakt?

Groeten,
Pim - Delta 806

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Delta bak vergunning?

Bericht door Mark Stuyck »

Volgens mij mag je hem zelfs niet aan boord hebben zonder vergunning.

Mvg,

mark

Rinus Visser
Beheerder
Berichten: 171
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:09 pm

Re: Delta bak vergunning?

Bericht door Rinus Visser »

Zonder vergunning van Agentschap Telecom mag je geen Deltabak in je bezit hebben.
Bij controle volgt inbeslagname en een bekeuring.

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Delta bak vergunning?

Bericht door Pim Janse »

Ok duidelijk, bedankt voor de info! Ik zal de afweging maken of ik de vergunning nog een jaartje actief houdt of de Delta bak er uit haal.

Groeten,
Pim - Delta 806

René Wesdorp
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jan 16, 2008 6:48 pm

Re: Delta bak vergunning?

Bericht door René Wesdorp »

de freguentie waarop de deltabak zend is vrij om op te vangen , net als marifoon e.d.
absoluut juridisch geen probleem uit te luisteren ,
voor het zenden komt die achterlijke vergunning om de hoek, dusssss,
hoorn verwijderen , het gaat niet met alle types zendapparatuur maar je kunt net als een scanner uitluisteren .
ik heb de hoorn thuis en kan nog wel uit luisteren. alles met marifoon dan maar.
ik wil slapend sterven, net als opa, niet gillend, net als de passagiers in zijn bus.

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Delta bak vergunning?

Bericht door Pim Janse »

Bedankt René, da's een hele goeie tip! Ik weet niet zeker of mijn deltabak nog goed werkt (als ontvanger) zonder aangesloten microfoon, maar dat is snel getest en ga ik zeker proberen.
Voor dit jaar heb ik de vergunning al betaald, maar ik gebruik de deltabak eigenlijk zo weinig, dat ik best alleen met de marifoon toe kan. En dat is dan weer een aardige besparing die ik aan andere vis/boot-spullen kan uitgeven ;-)

Groeten,
Pim - Delta 806

Plaats reactie