Transducer hds 10

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Roald Vos
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:21 pm

Transducer hds 10

Bericht door Roald Vos »

Beste,

Wie kan mij vertellen (praktijkervaring) welk type transducer voor een hds 10 geschikt is, mijn plotter combi is nu gekoppeld aan de standaard transducer van een x510c. Ik ben niet tevreden over het getoonde beeld. Ik begrijp dat een 200hz beter voldoet dan n 50 hz. Ik wil de transducer aan de binnenzijde van de boot monteren

Vriendelijke groet
Roald vos

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: Transducer hds 10

Bericht door Frans Salvo »

Hallo, ik neem aan dat je meestal op onze ondiepe Noordzee aan de gang gaat en dan zou je best een 20 graden transducer nemen. Als je deze transducer wil kleven in de boot, is het best iom eerst uitgebreid na te gaan dat er geen luchtbelletjes zitten in de polyester, net op die plaats waar je deze wil plaatsen. Bij mij staat de transducer quasi midden-midden van de boot ingekit.
wel er absoluut voor zorgen dat je geen luchtbelletjes hebt in deze kit....
Testen kan je doen door plastic zak met water te vullen en deze op de gewenste plaats leggen, transducer er op duwen en varen/testen;
dacht dat het onderwerp al eens aan bod is gekomen in dit Forum; daar staan misschien nog meer handige tips in
succes

Roald Vos
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:21 pm

Re: Transducer hds 10

Bericht door Roald Vos »

Frans (en anderen)

Dank voor de info, ik heb me inmiddels verder verdiept in de transducer, de P79 van Airmar lijkt een goede keuze (200hz en 20 graden), echter er wordt aangegeven dat de romp "single layer" moet zijn en niet uit een sandwich constructie mag bestaan. Ik vaar met een Quicksilver PiIlothouse 640 en heb geen idee hoe de romp is opgebouwd. Mijn vragen

- Wie weet hoe de romp van een pilothouse 640 is opgebouwd single layer of multi later?
- Wie heeft ervaring met een transcuer montage an de binnenzijde romp van een quicksilver en wil
deze met mij delen?

vriendelijke groet
Roald

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Re: Transducer hds 10

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Roald,

"Onze" boten hebben een dubbele schelp! Weet ik voor 100% zeker, dus vergeet die optie om de transducer op de bodem te kleven aan de binnenkant. Gewoon monteren aan de spiegel.

Greetz Jerry

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: Transducer hds 10

Bericht door John Ezendam »

Het beste is dat je Marine Depth Sounders in Amsterdam belt.
Is een van de weinigen die echt iets weet van transducers.
Tel"/: 020 6622516

Plaats reactie