Deltabak defect > geen stroom

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Arno Moerland
Berichten: 3
Lid geworden op: di dec 24, 2013 10:14 pm

Deltabak defect > geen stroom

Bericht door Arno Moerland »

Goedemorgen,

Zojuist mijn gloednieuwe deltabak gemonteerd en vol blijde verwachting aangezet. Alleen ik kan er totaal geen stroom op krijgen. Verschillende accu's geprobeerd. Zo moeilijk kan het toch niet zijn een + en - aan te sluiten? Of zie ik iets over het hoofd? Zekering is uiteraard heel.

Groet,

Arno
Delta 1673

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: Deltabak defect > geen stroom

Bericht door John Ezendam »

Kijk eens of je stroom hebt op de bekabeling van de accu of van het schakelpaneel naar je toestel.

Check alle aansluitingen, stekkers etc.
Ook de AMPERAGE van je accu controleren.

Arno Moerland
Berichten: 3
Lid geworden op: di dec 24, 2013 10:14 pm

Re: Deltabak defect > geen stroom

Bericht door Arno Moerland »

Accu is volledig op sterkte, bekabeling van de bak rechtstreeks op de accupolen gezet, dus dat "moet"
goed zijn. Schakelpaneel en dergelijke werkt ook allemaal prima. Bedankt voor de tips, maar mag helaas niet baten. Alle ideeen/tips/tricks zijn welkom!

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: Deltabak defect > geen stroom

Bericht door Frans Salvo »

Ik had enige tijd geleden een gelijkaardige toestand met mijn dompelpomp. Pomp draaide gewoon niet en toch had ik 13.8 V aan de uitgang van de bekabeling. Met een andere elec draad, rechtstreeks op de accu, draaide de pomp wel !

Uiteindelijk bleek dat de draad op 1 plaats was "gebroken" en nog amper met 1 draadje aan mekaar hing.
Onbelast gaf dit zonder problemen 13.8 V door maar van zodra er een belasting op kwam, viel dit naar 0 !
Stel voor dat je eerst je apparaat eens op een totaal andere draad aansluit.
Misschien heb je hetzelfde voor.
succes

Plaats reactie