Locatie dieptemeter transducer

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Roald Vos
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:21 pm

Locatie dieptemeter transducer

Bericht door Roald Vos »

Beste,

Ik wil een extra lowrance dieptemeter transducer op de spiegel monteren, dit om de installatie van en NEP box te voorkomen (i wil beeld op mijn X510C dieptmeeter alswel mijn HDS 10. Tevens geeft de oude transducer en minder scherp beeld bij met name bij hoge snelheden.

Mijn vraag ik wil de transducer plaatsen op de spiegel aan de linkerzijde, met wetenschap dat de schroef van de buitenboordmotor rechtsdraaiend is. Wie heeft ervaring met een dergelijke locatie en zoja ontvang ik een scherp beeld. Betreft een Quicksilver 640

Vriendelijke groet
D1360

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Locatie dieptemeter transducer

Bericht door Koen De Bièvre »

Ik heb 2 dual frequency transducers op de spiegel staan. Eentje aan elke kant van de motor. Maakt geen enkel verschil... De turbulentie van de schroef wordt naar achter geblazen, of die nu links of rechts draait. De schroef zit ook ruim 40 cm verder achteruit dan de spiegel... De transducers slepen door glad water.
Met een inboormotor/schroefas wordt het een ander verhaal, dan moet je oppassen.

Plaats reactie