Storing GPS

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

Storing GPS

Bericht door Ard Hulsen »

Hallo,


Paar weken geleden wou ik naar de wrakken varen in de loods mijn apparatuur op de boot gezet en aan gezet en alles deed het prima positie gevonden gaf hij al snel aan.Bij de helling aan gekomen gaf mijn GPS aan GPS module reageert niet. Na een hoop gekloot en alles nagekeken te hebben alles er afgehaalt antenne en alles en bij Jos Boone laten testen waar hij prima werkte. Maar toevallig was ik tog al aan het kijken voor een nieuwe GPS met een groter scherm.Dus die 1 gekocht en op de boot gemonteert en de oude GPS ook weer terug gemonteert.De oude GPS geeft nu steets aan dat hij zijn positie gevonden heeft en dan een minuut later weer GPS module reageert niet en zo gaat dat heel de tijd door.De nieuwe GPS werkte toen prima en heb ik 3x mee gevaren dat hij prima werkte nu ben ik gisteren naar de grevelingen geweest waar hij het heel de dag heeft gedaan tot het laaste uurtje en toen gaf die ook weer aan GPS module reageert niet.Sinsdien krijgs hij zijn positie niet meer gevonden dus ik antennes enzo uitgewisselt voeding enz. maar niets bleek te helpen. Ik ben er van overtuigt dat de apparatuur goed is, daar is niets mis mee dus er treed ergens in de boot storing op nu is mijn vraag aan jullie of iemand dit eerder mee gemaakt heeft en wat dat dan eventueel zou kunnen zijn ?


PS: alles is het zelfde gebleven voor dat die GPS storing aan gaf niets verandert ofzo zo ineens is dat begonnen....


al vast bedankt en ik hoop dat iemand me hier mee vooruit kan helpen



Groeten,


Ard Hulsen

Rob van der Zande
Berichten: 205
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:37 pm

gps storing

Bericht door Rob van der Zande »

Hallo Ard,

deze storing die jij had, ligt niet aan je GPS.
Dit is een storing die vaker voor komt op de kering
ik heb deze ook wel eens op mijn plotter, en bij nader
navraag waren er meer. Ik ben er toen wat dieper ingedoken
en het zou te maken te hebben met een soort scramble.
Dus opzet.

Mvg
Rob van der Zande
Delta 30

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

GPS

Bericht door Mark Stuyck »

Hallo,


Enkele weken geleden heb ik hetzelfde meegemaakt.
Toen werkte de GPS heel de dag normaal tot na de middag. Hij viel steeds uit. Ik startte opnieuw op en na enkele seconden viel telkens de verbinding weg. Dit is op een uur een keer of 5 gebeurd.
Nu werkt hij weer normaal.
Wat het juist was weet ik ook niet. Misschien treedt dit op bij legeroefeningen of zo?
Mvg,

Mark

Klaes Hille Dijkstra
Berichten: 11
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 12:47 pm

Bericht door Klaes Hille Dijkstra »

Ik heb het vorig jaar ook gehad boven de waddeneilanden net bijna boven het wrak weg 4 a 5 keer achter elkaar gek werd ik ervan. Ik hoop dat het niet aan mijn aparaat ligt maar er zijn dus meer mensen die het hebben

groetjes

Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

Bericht door Ard Hulsen »

Hallo

Bedankt voor jullie reactisch maar dit is nog niet het andwoord op mijn vraag want ik geloof hier niet in dat dat temaken zou hebben met een leger oefening of iets dergelijks want een vriend van me die mee vaarde lag met de zelfde boot met de zelfde apparatuur langs me en die had nergens last van dus kan me niet voor stellen dat dat het is ik denk dat het gewoon een storing is in mijn bedrading ergens ofzo en zou graag horen of iemand anders nog een sugestie heeft ?


Groeten Ard

Peter Troost
Berichten: 9
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 3:02 pm

Ik denk iets anders

Bericht door Peter Troost »

Ik heb het ook weleens je wordt er inderdaad ... van.
Ik heb 2 vermoedens hij staat bij bij op de accu waar ook op gestart word , als de motor draait is dit niet precies 12 volt maar zelfs 14 volt.
Nu moet dat op zich niets uitmaken is mij verteld. Maar zou kunnen ! !
Vermoeden nummer 2 is die glaszekeringen het is een Lowrance waar ik over praat die zijn niet echt Jofel. ( De zekeringen alleen rest is goed )
Dus wat ik ga doen die glaszekering houders ertussenuit en vervangen door betere die beter de zekering opsluiten.
De reden het gebeurt vaak na wat Slingeren Cq stoten als je wat hard vaart.
Dat denk ik .
En ik denk zeker niet dat er iemand zomaar GPS signalen gaat Scrambelen.
Ik vaar voor mijn beroep en dat gebeurt echt niet , tenminste nooit van gehoord/gezien/gelezen.
Dus andere beste mensen is dit bij julie ook een Lowrance en de melding is Ping Position Acquired dan weer Ping GPS module not responing !
Wie Weet het echt ???? Zou weer mooi zijn als we via dit forum elkaar kunnen helpen.
Ik ga ieder geval van de week die zekeringen vervangen !! Dat wel.
Peter Delta 377.
M.v.sp.v.gr

Ad Snoeijers
Berichten: 6
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 10:12 pm

Storingen GPS

Bericht door Ad Snoeijers »

Beste medebootbezitters,

Het volgende, ik bezit een Simrad CP-32 had ook last van wegvallend signaal CQ duurde lang voordat positie gevonden werd, hierop raad gevraagd bij GOOD OLD Dien Boone waar het apparaat vandaan komt.

Die gaf het volgende aan, controleer de connectors als eerste want bij het minste of geringste vocht inslag krijg je oxidatie en dat verstoort direct je ontvangst.

Als tweede de stroomtoevoer en als laatste wat nagenoeg zelden voorkomt je apparatuur of het GPS signaal.

En wat bleek de connector die achterin de GPS gaat vertoonde een breuk, (soldering los) door het veelvuldig op en af halen van de appatatuur.

Wat ook niet onbelangrijk is dat alle vaste connectors GPS, Marifoon's e.d. met zelfvulcaniserende tape waterdicht gemaakt worden want het minste of geringste vocht inslag geeft grote verstoringen.

Ad D191

harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

ik heb ongeveer 15 jaar een boot gehad en ik deed alle aansluitstekkers regelmatig inspuiten met wd 40 heb nooit geen problemen gehad.m,n apperatuur werkte altyd 100%.alleen bij de mk4 van philips had je weleens dat je geen signaal had maar dat was maar even heb daarna een mk9 met een dgps gehad nog nooit problemen gehad ik had de bakenrecever wel in een waterdichte kast onder het daschboard zitten.ook je antenne plug na het schoonmaken van je boot effe inspuiten met wd40. dit moet je regelmatig doen en het is opgelost.ik had nooit geen groene aanslag op m,n aansluitstekkers.en trouwens de molens ook effe afspoelen in schoon leiding water en dan inspuiten na 10 jaar nog als nieuw.

Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

Bericht door Ard Hulsen »

Hallo na veel gekloot met de GPS uit eindelijk tag maar terug gegaan naar Jos Boone en wat bleek nu van de 1e GPS was de antenne + de kabel kapot en bij de andere GPS was het apparaat kapot dus het kan wel dat 2 GPS'en er tegelijk mee op houden terwijl de 1e een maand oud is en de andere 1,5 jaar maar goed ik ben perfect geholpen bij Jos Boone alles gewoon vervangen dus ben daar zeer te vreden over


Bedankt iedereen voor jullie reacties gelukkig is het dan tog op gelost


Groeten Ard

Peter Troost
Berichten: 9
Lid geworden op: vr dec 21, 2007 3:02 pm

Bericht door Peter Troost »

Hou het heel kort heb die zekering nog niet gedaan.
Maar kan ook de connector geweest zijn zoals Dhr Ad ook al aangaf , bij mij de degene die naar de GPS Antenne gaat , vandaar GPS Module not responding zag er op zich goed uit en wel ingespoten met Contact spray en effe gewacht tot dat spul droog was toen weer an elkaar en PING position Aquired. Zelfs in de Loods ! ! !
Dus de connector ga ik ook wat beschermen tegen water , bij mij wil het anker touw in "Vooronder" wel eens wat spetteren dus ik doe er gewoon wat tape overheen dan kan die stekker ook niet lostrillen .
Mooi zo,n forum .
O-Ja mijn zekeringen doe ik anders "tip van een machinist" beetje zilerfolie tegen dan veertje aan is het beetje bescermd tegen spatwater en hij sluit beter. dan zit de zekering wat strakker opgesloten ook.
Wie weet werkt het wel , ik word echt gek als die uitvalt terwijl ik weet dat het een goed apparaat is.
Nu nog mooi weer dan kunnen we weer eens erop uit.
Het Kriebelt weer namelijk !
Peter Delta 377.
M.v.sp.v.gr

Plaats reactie