lowrance HDS5M Gen2 gestolen uit boot

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Mario Roose
Berichten: 2
Lid geworden op: do feb 12, 2015 11:25 am

lowrance HDS5M Gen2 gestolen uit boot

Bericht door Mario Roose »

Allen,
Mijn Kaartplotter unit lowrance HDS5M Gen2 plus een tas vol vismateriaal is gestolen uit mijn boot, vermoedelijk in het weekend van 11 / 12 aug.
ligplaats : Breskens Vissershaven
Er is ingebroken via mijn noodluik.
Verzekering keert niets uit.
Mocht deze unit ergens 2e hands aangeboden worden, gelieve contact op te nemen.
serienummer heb ik nog, plus enkele uiterlijke kenmerken waardoor hij voor mij goed herkenbaar is.
Door ogen en oren goed open te houden is dit de enigste manier om dit soort verwerpelijke en misselijkmakende acties tegen te gaan.
Dan praat ik nog niet eens over 4 jaar opgeslagen verloren coordinaten cq stekken en waypoints :cry:

mvg
M.Roose
Delta 1653

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: lowrance HDS5M Gen2 gestolen uit boot

Bericht door John Ezendam »

Mario
Graag gegevens sturen aan:
info@condor-international.org

joeri wilmssen
Berichten: 169
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: lowrance HDS5M Gen2 gestolen uit boot

Bericht door joeri wilmssen »

@ John:

Dit kan en zal waarschijnlijk voor wel meer 'benadeelde' personen interessant zijn en daarom volgende vragen/opmerkingen:

Wat bedoel je met 'gegevens' naar dat e-mail adres sturen? Foto's, serienummers uiterlijke kenmerken enz..
In welke taal wordt de info verwacht?
Is dit enkel voor Lowrance apparatuur of ook voor andere merken?

Kan je hierover mij en anderen wat meer uitleg geven wat deze 'instantie' doet met de info over het gestolen toestel?

Met dank bij voorbaat, Joeri
Somnium
Delta 1609

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: lowrance HDS5M Gen2 gestolen uit boot

Bericht door John Ezendam »

Wij informeren onze dealers in Europa om de boel in de gaten te houden

Mario Roose
Berichten: 2
Lid geworden op: do feb 12, 2015 11:25 am

Re: lowrance HDS5M Gen2 gestolen uit boot

Bericht door Mario Roose »

Inderdaad Joeri,
vooraleer ik alle gegevens naar dit onbekend adres stuur, zou ik er wel iets meer over willen weten.
met alle respect, ben niet zo happig op adressen met extensie .ORG

oh ja, aangifte doen bij de politie gaat tegenwoordig via een terugbel service van een callcenter.
Het is dat het onderwerp triestig is, maar de conversatie was hilarisch.

een van de vragen was: adres plaats delict....havennr is niet voldoende.
hoe leg je zo'n muts uit dat een boot vaart, en niet rijd?
dat heeft dus wel even geduurd, tevens het uitleggen wat een kaartplotter nou eigenlijk is.
en dat ik alleen de unit mis, maar de kabels en dergelijke heb ik nog....pfff.

overigens heb ik alle gegevens +foto van de originele doos naar Lowrance Nederland verzonden.

Eigenlijk is het vreemd, waarom is deze toch redelijk kostbare apparatuur niet beter beveiligd?
zoals, Pincode bij opstarten, registratie nummer die niet te wissen valt, GPS track & Trace...enz.

joeri wilmssen
Berichten: 169
Lid geworden op: ma jan 14, 2013 10:38 pm

Re: lowrance HDS5M Gen2 gestolen uit boot

Bericht door joeri wilmssen »

Hallo Mario,


Een 'org'-adres wordt in principe enkel afgegeven aan een niet-commerciele instantie. Hier zie ik niet direct (vis-)graten in.

Waarschijnlijk wordt de volgende stap in het 'terugdringen' vd politiekosten een callcenter in Polen of nog goedkoper, in Indie. Nog later wordt dit dan een webpagina waar je lekker onpersoonlijk aangifte kan doen.

Het is inderdaad nog niet zo'n slecht idee van een pincode, vingerafdruk en/of zo'n opstart-tekeningetje zoals op een Android-telefoon. En een uniek ingebakken IMEI-nummer (zoals bij een GSM) waarmee je je toestel op zijn minst voor de kaartplotterfunctie zou kunnen onbruikbaar maken. Alleen kan dit met het Amerikaanse GPS netwerk niet.
Hopelijk kan dit in de toekomst wel met het Europese Galileo-project.
Dit zou al 20 jaar het Europese antwoord moeten zijn op het Amerikaanse militaire GPS-netwerk maar is nog steeds niet operationeel...


Groeten, Joeri
Somnium
Delta 1609

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: lowrance HDS5M Gen2 gestolen uit boot

Bericht door John Ezendam »

Wat een verhaal.Als je lid bent van de Deltavissers, dan moet je toch weten dat we de grootste sponsor zijn geweest met Condor, Lowrance en Seiwa.
Dus als zoiets gebeurd dan waarschuwen we onze dealers.

Nat van Adrichem
Berichten: 125
Lid geworden op: wo apr 02, 2008 8:57 am

Re: lowrance HDS5M Gen2 gestolen uit boot

Bericht door Nat van Adrichem »

Nou,Mario, de grootste ellende komt voornamelijk van .COM sites.
Had je die dan wel vertrouwd?

Plaats reactie