Marifoon vraagje

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Globalstar

Bericht door Frans Salvo »

Een 6-tal jaar geleden heb ik me ook een sateliet telefoon aangeschaft, Ericsson R290. Dat werkte prima zowel met Mobistar als Proximus, zoals Wim al vertelde. Ik heb gelukkig dat ding nooit nodig gehad in een noodsituatie maar als test wou ik het enige weken geleden nog wel eens proberen. Zaakje werkt dus niet meer... En na contactname met een bovengenoemde winkel (KSC) blijkt dat het Globalstar netwerk zo goed als volledig is uitgevallen... Meteoriet in een sateliet en door domino-effect een aantal van die toestellen om zeep geraakt.
Zoals het er nu naar uit ziet gaat het nog wel "effe" duren voor Globalstar terug actief gaat zijn (als het er nog van komt). En aangezien ik nu geen enkele sateliet meer kan ontvangen, neem ik aan dat mijn sat.tel. geen Thuraya of Irridium sateliet kan ontvangen; noch op de tel. noch in de handleiding kan ik iets terugvinden om over te schakelen naar een ander sateliet-netwerk... als iemand raad voor me heeft, graag !

De verkoper (KSC) raadde me de huur van een Irridium-sateliet-telefoon aan; aangezien ik vis in een druk bevaren streek, ga ik me waarschijnlijk een handheld marifoon als bijkomende backup aanschaffen en wacht maar af tot wanneer dat Globalstar netwerk er terug doorkomt.

bas arkenbout
Berichten: 9
Lid geworden op: za okt 27, 2007 5:28 pm

sat telefoon

Bericht door bas arkenbout »

Heb sinds 3 maanden een thuraya 2510 is een telefoon die je kunt
gebruiken met een prepaid kaart en op je eigen abonnement.
Toestel is net zo groot en licht als de huidige gsm toestellen alleen met
deze kan je bijna overal op de aardbol telefoneren zonder bereik
van het gsm netwerk. Kost nieuw ongeveer 700 euro.

Plaats reactie