problemen met gps

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

problemen met gps

Bericht door Marco Van Meeuwen »

Hallo

We hebben en lowrance 112C, sinds een paar weken hebben we problemen met de gps, als we vertrekken hebben we geen probleem maar als hij een paar uur op staat zegt hij positie verloren en geeft hij maar 2 satelieten dan koppel ik de antenne kabel los, sluit deze terug aan en dan na een paar minuten werkt hij weer?
raar vind ik dat het altijd om 2uur en om 4uur is,,, ik heb het de eerste maal gehad toen er een marine schip langs ons vaarde, toen de boot ons passeerde had hij het onmiddelijk

weet iemand wat dit kan zijn?
alvast bedankt

Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

Bericht door Ard Hulsen »

Hallo Marco,


Bekent probleem hou dit maar in de gaten ik heb het ook gehad en kreeg op den duur helemaal geen ontvangst meer ben toen naar josboone geweest die hebben mijn toestel opgestuurt en kreeg na 2 weken bericht dat hij niet meer gerepareert kon worden en heb toen een nieuwe gekregen + een nieuwe antenne want die was ook kapot in tussen tijd had ik toen van hun een leen toestel gekregen dus als ik iets moet hebben ga ik daar heen ook al is het een paar tientjes duurder gewoon top service!

Groeten


Ard

Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

Bericht door Marco Van Meeuwen »

he ard

ik ben ook al terug geweest en heb een antenne meegekregen om te testen of hij het nu ook nog heeft?
Ik hoor dat lowrance meer problemen heeft met de antennes???

Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

Bericht door Ard Hulsen »

Marco,


Ik heb die LCG 2000 ik weet niet maar ik dacht dat bij die 112c een LCG 3000 zat want daar zouden ze het probleem hebben verholpen maar blijkbaar ook niet dan.... maja gelukkig is het iedere keer garantie want het is al erg zat van de moeite die het kost maja heb er sinsdien geen last meer van gehad dus alles doet het al ruim anderhalf jaar met die nieuwe antenne


Groeten


Ard

Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

Bericht door Marco Van Meeuwen »

Bij de 112 zit een lgc3000 normaal was dat opgelost,, dus niet
bij ons zit de antenne kabel in de radarbeugel ingewerkt dus dat is niet zo simpel om er een nieuwe in te krijgen.
wij wilde nog een tweede toestel om ze samen te koppelen aan elkaar maar dat gaan we nu nog even bekijken mischien een ander merk zodat we toch een gps hebben als de ene uitvalt

Plaats reactie