Satelliet telefoon

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Satelliet telefoon

Bericht door Mark Stuyck »

Hallo,

Ik overweeg om een satelliet telefoon aan te schaffen. E?n waarin ik mijn kaartje van mijn GSM kan plaatsen en dan via satelliet kan bellen in geval van pech op zee.
Wie heeft er ervaring met satelliet telefoons?
Merk, prijs en type?
Verdelers?

Alvast dank.

Mvg,

Mark

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

sat telf

Bericht door Frans Salvo »

Hallo Mark,
in een vorig topic "marifoon vraagje" is hier ook al over gesproken;
ik kan je alleen meegeven wat ik zelf heb ondervonden: ik heb een sat telf Ericksson R290; bij de aanschaf ervan heb ik me ook een abonnement "pre paid" aangeschaft van Mobistar en werktte dit perfect; nadien probeerde ik het met mijn Proximus-abonnement-kaartje en werktte dit ook perfect. Een test dit jaar leerde mij dat eea NIET meer werkte, noch Proximus noch Mobistar. Wim Belmans zou echter geen probleem hebben en nog wel via zijn gewoon GSM-kaartje kunnen bellen ...

Ik heb me vervolgens een speciaal kaartje aangeschaft van Globalstar Europe Satellite Services LTD. Alleen om vast te stellen dat er slechts gedurende enkele keren per dag (moeilijk om te bepalen wanneer en hoe lang) "dekking" is. Blijkbaar zouden er een aantal satelieten buiten gebruik zijn en zou het nog een aantal jaren kunnen duren vooraleer er terug constante dekking is.
Het zou dus best kunnen zijn dat je nog steeds met je gewoon GSM-kaartje kan bellen maar dat ik mijn tests telkens heb gedaan als er net geen "dekking" was.

Ik dacht eerst dat mijn sat.telf. om zeep was maar dat is volgens mij dus niet het geval aangezien ik al een paar maal een succesvolle test heb gedaan en via de sateliet heb gebeld, met dat Globalstar-kaartje. Probleem gaat hem waarschijnlijk wel zitten in een gebrekkige, onregelmatige sateliet dekking.

Ik vrees dat Globalstar een tijdje (?!) te vermijden is en je beter een Thuraya sat.telf. aanschaft.

ik lees het wel hoe je eea hebt opgelost; zelf denk ik er nog steeds aan om me een handmarifoon bij aan te schaffen.

Plaats reactie