uitvallen gps transponder

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
hilbert van vlimmeren
Berichten: 76
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 7:56 pm

uitvallen gps transponder

Bericht door hilbert van vlimmeren »

Hallo beste mensen op tweede paasdag lagen wij in de mist bij de zbj boei toen mijn lowrance globalmap het ineens er mee stopte met de melding gps transponder reageert niet meer op kompas terug gevaren en de andere dag thuis geprobeerd en het zelfde liedje. Jos Bone gebeld en netjes geholpen maar het haalde niets uit . dus dan maar naar Middelburg en daar geen storing meer .Thuis gelijk naar de boot gegaan en alles werkte weer . Kan dit vocht zijn geweest ? alle zekeringen waren intact . Wie kan advies geven om dit beter aan te sluiten om dit te vorkomen of wie weet iemand die dit beter kan als ik ?

hilbert delta 1609
:(

Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

Bericht door Ard Hulsen »

Hallo Hilbert,


Ik heb het ook gehad toen heb ik bij Jos boone 1 nieuwe antenne gekregen en voor de andere een nieuw toestel waren allebij in een maandtijd kapot waarvan 1 toestel toen 1 maand oud was en aan de stroom heeft het niet gelegen want dat was net daar voor volledig vernieuwt en ook verder geen problemen mee gehad maar ik hoor het van meer mensen die het hebben meegemaakt dus het zal waarschijnelijk tog wel aan lowrance liggen


Groeten Ard

Arnaud Teigeler
Berichten: 32
Lid geworden op: ma jan 28, 2008 11:16 pm

Lowrance antenne

Bericht door Arnaud Teigeler »

Hmm. iedere keer met verbazing dit soort meldingen gelezen.
"GPS module reageert niet meer" later weer goed.
Weet dat de GPS antenne van Lowrance een zwak onderdeel is, komt zeer vaak voor bij Lowrance, raadt mensen ook altijd aan een 2e gps aan boord te hebben (evt. hand gps).
Heb al vele malen meegemaakt dat de antenne er de brui aan geeft.
ALs je garantie op je toestel hebt ok, maar na de garantie is het vaak kassa.

Plaats reactie