GSM versterker

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

GSM versterker

Bericht door Ard Hulsen »

Hallo

Ik heb begrepen dat er gsm versterkers in de handel zouden zijn die het mogelijk maken om op de wrakken nog steets ontvangst te hebben i.p.v sataliettelefoon


heeft iemand hier ervaring mee, hoever is het berijk dan en waar zijn deze tekoop want ik kom alleen maar bij versterkers uit die het berijk van de draadloze telefoon in huis vergroten


Groeten


Ard

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

GSM

Bericht door Mark Stuyck »

Dag Ard,


Ik heb hier ook achter gezocht. Het bestaat dus niet. Vroeger had je van die dikke GSM's die door wegenwerkers enz. gebruikt werden met verhoogd wattage. Ook nergens meer te vinden.
Dan toch maar een Thuraya Sat. telefoon gekocht in Frankrijk. Niet duur en altijd verbinding verzekerd. Gewoon met je Sim kaart.
Ga wel voor het Thuraya netwerk. De rest werkt niet goed.

Mvg,

Mark

Maarten Wondergem
Berichten: 3
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 1:11 pm

Bericht door Maarten Wondergem »

Dag Mark,

Ik ben al enige tijd aan het kijken voor een sateliettelefoon,
maar heb nog geen betrouwbare c.q. betaalbare kunnen vinden.
Zou je mij wat informatie kunnen mailen betreffende aanschafkosten
en belkosten (ook pre-paid mogelijk?) En waar te koop?
m.wondergem@casema.nl

b.v.d. Maarten

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

gegevens

Bericht door Frans Salvo »

Hallo Mark,

wil je die gegevens anders hier op het net zetten ajb ?

het Globalstar-netwerk is inderdaad niet erg betrouwbaar; pas ergens eind 2010 zouden alle satelieten operationeel moeten zijn en zou er dus "steeds" dekking zijn; momenteel is er "zo nu en dan" dekking... heb ik mogen ondervinden !

thx

Arnaud Teigeler
Berichten: 32
Lid geworden op: ma jan 28, 2008 11:16 pm

GSM versus Satelliet telefoon

Bericht door Arnaud Teigeler »

GSM op verre afstanden is wel mogelijk zonder "boosters" ed. gewon kwestie van goede unit (dus geen losse telefoon) nemen.

- Globalstar telefoon is niet aan te raden, satellieten zijn instabiel en werking is niet gegarandeerd.

- Thuraya is betere optie, eigen simkaart is mogelijk houdt echter rekening met "roaming kosten" van je eigen provider, je simkaart zit nml. ingelogd op het Thuraya netwerk, reken soms op 6 euro per minuut !!!.
Beter is een prepaid kaartje of postpaid abo te nemen.
Voor meer info stuur mij maar een email : offshore-apestaartje-12move.nl

gr.
Arnaud.

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Mark,

Zou je mij "zeer" dringend kunnen contacteren aub op 03.647.38.09 of 0477.28.37.40 ivm de thuraya sateliet telefoon. Ik heb er dringend ??n nodig of het adres in frankrijk waar ze te verkrijgen zijn. Je mag me ook jou tel nr doormailen dan bel ik jou jerry.vt@skynet.be

MVG Jerry

PS: Arnoud en Frans mogen uiteraard ook reageren als ze deze gegevens hebben, het is nl "zeeeer" dringend!

Ron Hermse
Berichten: 154
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:10 am

Bericht door Ron Hermse »

Jerry,

Ga naar Ebay en zoek wereldwijd dan kom je er tegen..
Mail mij anders even.

Ron

Hendrik Keizer
Berichten: 292
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 7:44 pm

Bericht door Hendrik Keizer »

Jerry Van Tilborgh schreef:Mark,

Zou je mij "zeer" dringend kunnen contacteren aub op 03.647.38.09 of 0477.28.37.40 ivm de thuraya sateliet telefoon. Ik heb er dringend ??n nodig of het adres in frankrijk waar ze te verkrijgen zijn. Je mag me ook jou tel nr doormailen dan bel ik jou jerry.vt@skynet.be

MVG Jerry

PS: Arnoud en Frans mogen uiteraard ook reageren als ze deze gegevens hebben, het is nl "zeeeer" dringend!

Jerry,
Hiero.
Ian is over het algemeen snel met leveren
http://www.g-comm.co.uk/thuraya-satelli ... so2510.htm



hendrik
Afbeelding

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Thuraya

Bericht door Mark Stuyck »

Hallo,

Sorry Frans, uw vraag heb ik niet gelezen. Hier alvast de gegevens:

Thuraya 2510.
Even zoeken op "Ebay" en op "alle rubrieken" en je komt de toestellen tegen. Ik heb de mijne in Frankrijk gekocht.
Belangrijk is dat je de verzendkosten opvraagt en dat de verzending verzekerd is en gedekt door Paypall. Dan loop je geen enkel risico.
Gewoon je simkaart erin als je op zee bent en je bent verzekerd. Na een jaar ben ik er nog steeds content van. Altijd verbinding en de kosten liggen rond de 75 Eurocent per minuut.

Ik zit bij Mobistar.

Mvg,

Mark

Arnaud Teigeler
Berichten: 32
Lid geworden op: ma jan 28, 2008 11:16 pm

Thuraya Satelliet telefoon

Bericht door Arnaud Teigeler »

Jerry is inmiddels voorzien van een Thuraya Telefoon..., kwestie van juiste personen contacten :-)

Mochten er meer mensen geinteresseerd zijn in Thuraya ik kan ze snel en goedkoop leveren.

Jerry Van Tilborgh
Berichten: 393
Lid geworden op: do okt 25, 2007 4:05 pm

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Arnaud,

Nog eens bedankt voor de "snelle" service!!! Zien er goede en degelijke toestellen uit, nu maar hopen dat we ze niet nodig hebben!

Jerry

van nuffel tom
Berichten: 152
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 10:08 am

Bericht door van nuffel tom »

hey arnoud ,wat is goedkoop?
je mag me ook mailen op tini.joosen@pandora.be
tom van nuffel d611

Nat van Adrichem
Berichten: 125
Lid geworden op: wo apr 02, 2008 8:57 am

Bericht door Nat van Adrichem »

van nuffel tom schreef:hey arnoud ,wat is goedkoop?
je mag me ook mailen op tini.joosen@pandora.be
tom van nuffel d611
Ik denk/hoop wel dat je de prijs hier mag plaatsen voor iedereen die geinteresseerd is.
Anders kan je het ook doormelden naar 2tand@tiscali.nl

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Thuraya

Bericht door Mark Stuyck »

Hallo,

Even zoeken op Ebay en je koopt ze voor minder dan 500 Euro. Nieuw en met transportverzekering inbegrepen.

Mvg,

Mark

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Bericht door John Ezendam »

En dan koop je via Ebay of Marktplaats. Het ding gaat kapot en je zit met de brokken. Niemand is dan thuis en de officieele dealer laat je zakken.
Als zo'n apparaat gerepareerd moet worden, ben je bijna de prijs van een nieuwe kwijt.Dat is een bekend gegeven.

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Ebay

Bericht door Mark Stuyck »

Best John,

Ik koop al bijna 10 jaar op internet. Nog nooit heeft een internet verkoper mij laten zakken. Nog nooit heeft een internet verkoper zich bij mij van zijn verantwoordelijkheid onttrokken. Integendeel. Door slechte ervaringen met winkeliers ben ik op internet beginnen te kopen.

Mvg,

Mark

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Bericht door John Ezendam »

Hangt er van af bij welke winkeliers je koopt en wat de support van de fabriek is.

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Ebay

Bericht door Mark Stuyck »

Beste John,

Dat is inderdaad juist. Iedereen weet dat jij voor een klant altijd klaar staat. Maar er zijn ook anderen. Net zoals er tussen de webwinkels ook goede en betrouwbare verkopers zitten.
Het is een feit dat wij de vooruitgang niet kunnen stoppen en waar vroeger heel veel internetverkopers zich in de schemerzone bevonden zien we de dag van vandaag dat zelfs gekende winkels en grote namen uit de hengelsport langzaamaan overschakelen op internet verkoop.
Is daar iets mis mee. Natuurlijk niet. Zolang de service er maar niet onder leidt.
Feit is ook dat we in een wegwerpcultuur leven en de meeste electronica niet langer een betaalbare reparatie toelaat en inruil van een defect toestel (zeker bij GSM en co) onder garantie tegen een nieuw exemplaar meer legio dan uitzondering is.
Soit. Als ik ooit aan een nieuw plotter of dieptemeter toe ben, zal ik zeker eens bij je langskomen.
In de eerste plaats voor uw service en daarnaast natuurlijk ook omdat jij voor de Deltavissers altijd klaar staat als gulle sponsor en altijd bereid bent goede raad te geven.
Ik wens U alvast het beste.

Mvg,

Mark.

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Bericht door John Ezendam »

Inderdaad. Maar zo hoort het ook. Wat ik eigenlijk bedoelde is, dat als je particulier aankoopt op Internet, is het altijd verstandig om serienummer etc te vragen. Kun je alles nachecken etc.
Wegwerpcultuur komt;maar het duurt zeker nog even.
Wij ruilen inderdaad om. Gratis tijdens de garantieperiode en voor een bepaald bedrag na de garantieperiode.
De eerste die wij goedkoop op de markt hebben gezet is de Condor 240 met 16 talen er in. Alles bij elkaar incl.transducer, kost dat toestel rond de 90,- Euro.(Test komt op Totalfishing.nl volgende week.)
Als je dat na de garantieperiode laat repareren zit je inderdaad tegen de nieuwprijs aan.

Arnaud Teigeler
Berichten: 32
Lid geworden op: ma jan 28, 2008 11:16 pm

Thuraya Telefoon

Bericht door Arnaud Teigeler »

Aan een ieder die geinteresseerd is in een Thuraya satphone raadt ik aan mij een emailtje te sturen, ik kijk niet dagelijks op het forum en om sneller van antwoord verzekerd zijn kunnen jullie beste mij even contacten op offshore-apestaartje-12move.nl
Ik ga geen prijzen op het forum vermelden, reden is bekend.

Gr.
Arnaud.

Plaats reactie