Lowrance radar LRA1800

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Roald Vos
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:21 pm

Lowrance radar LRA1800

Bericht door Roald Vos »

Beste,

Ik overweeg de aanschaf van een Lowrance radar LRA 1800, reden is dat deze in mijn huidige Lowrance netwerk (globalmap 7200C- X510C-LVR880) is op te nemen zonder aanschaf extra scherm. Na de handleidingen gelezen te hebben begrijp ik dat de mogelijkheid bestaat om het radarbeeld als overlay op de zeekaart te leggen, dit kan/moet met behulp van een extra heading sensor. Mijn vragen

Voegt het overlay principe iets toe aan het radargebruik voor onze toepassing (lees geinteresseerd in beelden kortbij en minder in de lange afstand)

Waar kan ik informatie over de heading sensor vinden welke past op de lowrance radar en niet onbelangrijk wat kost zo'n ding ongeveer

vriendelijke groet
D1360

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Lowrance actieforum

Bericht door Frans Salvo »

Er gaan ongetwijfeld leden zijn die hier een antwoord op hebben maar ik denk dat je zeker zo goede antwoorden gaat krijgen van de prostaffers van Lowrance. Er is een Lowrance helpdesk forum waar je dergelijke vragen kwijt kan.
Eventueel kan je op de beurs in Kortrijk (dit weekend) je vragen ook kwijt aan de stand van Lowrance ?

Hendrik Keizer
Berichten: 292
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 7:44 pm

Bericht door Hendrik Keizer »

Overlay is super.
Geeft veel snellere herkenning op radarbeelden.
hendrik

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Bericht door Koen De Bièvre »

Dan heb je dus een flux-gate of een gyrokompas nodig. Dat kost je enkele honderdjes extra.

Het voordeel van overlay is dat je de boeien en andere vaste, gekarteerde objecten niet meer hoeft te "filteren". De echo's en de symbolen in de kaart vallen dan min of meer over een. Dat maakt het gemakkelijker om de andere objecten op je pad te herkennen.

Er is echter een voorwaarde om een en ander soepel te laten verlopen.
De software en processor van je toestel moet in staat zijn om de data van de radar snel te verwerken. Is dat niet het geval, word je daar steekzot van. Dat moet je dus navragen bij de merkdealer van je toestel of zoals aangegeven of de helpdesk van de Lowrance prostaf
http://lowrance.actieforum.com/

Plaats reactie