Radar - USA

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Roald Vos
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:21 pm

Radar - USA

Bericht door Roald Vos »

Beste,

Misschien niet de manier om "Europa" door de crisis te loodsen, maar ik heb vastgesteld dat de scheepselectronica (in dit geval een Lowrance radar inclusief heading sensor) tot meer dan 50% voordeliger is in the USA in vergelijking met ons land, als ik hier de eventuele invoerrechten en belasting bij optel (max 2 x 20%) zijn de prijsverschillen nog steeds enorm. Eventuele problemen bij garantie zal ik moeten accepteren.

Mijn vragen:

- Heeft iemand hier ervaring mee? en zoja welke
- Past deze radar op de Europese Lowrance apparatuur?

groet

Rob Weenink
Berichten: 112
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:48 am

Bericht door Rob Weenink »

Roald,vergeet ook niet de verzendkosten die kunnen n.l flink oplopen.
Verzenden naar Europa zal je tussen de 50 en 100 dollar gaan kosten.

De kans bestaat dat het radar niet in de gebruikelijke europese eenheden krijg,denk daar bij aan afstand,snelheid e.d.

Ik heb ooit met lowrance gesproken over een fishfinder en in europa werden de garantie bepalingen met amerikaanse spullen niet gedekt.

De prijs van invoeren hangt af van de aankoopprijs en op internet is vast te vinden hoeveel dat is.
Alles bij elkaar opgeteld blijkt het voordeel meestal mee te vallen en moet je goed overwegen of het de moeite waard is.

Succes en groeten
Rob
D829

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Bericht door Mario Wauters »

Halo
Ben op de hengelsportbeurs geweest in kortrijk ook de stand van Lowrance simrad northstar enz bezocht en daar werd de vraag ook gesteld in amerika kopen? het antwoord is eenvoudig de garantie geld alleen in amerika dus opsturen met de software en kaarten is ook een probleem de plotter geeft alleen zwart wit hier enz begin er maar aan zelfs de grotere modellen in hds zijn niet compatible,dus denk hier goed over na ,de invoerder verdedigt natuurlijk zijn winkel.
Als je een hengel molen pluggen enz koopt kun je vergelijken maar elektronika is een ander verhaal.
mvg
elpescador

delta 1518

Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

Bericht door Marco Van Meeuwen »

Zelf heb ik ooit een toestel laten meebrengen uit de usa, het toestel kon je niet in het nedelands zetten en de digitale kaarten van navionics werkten er niet op?
ik heb het toestel dan maar terug verkocht ( met verlies) en heb hier een toestel gekocht, na een paar maanden was mijn antenne stuk en heb netjes een ander gekregen.
ook hebben we met de radar wat problemen gehad , en dit hebben ze bij de dealer waar we het hebben gekocht netjes opgelost.
Dus ik zou je aanraden om het bij een goede winkelier te kopen en je zo een hoop zorgen en centen te sparen.

Rene Kesting
Berichten: 55
Lid geworden op: ma jun 22, 2009 11:15 pm

Bericht door Rene Kesting »

Ik heb in de afgelopen jaren veel apparatuur uit de USA gehaald
de verzendkosten kunnen oplopen maar meer dan 75 euro heb ik nog niet betaald voor een grote doos met plotters en radar
bij aansluiten werkt ook gewoon alles, alleen garantie heb je niet in europa dus als het defect raakt zul je de buiten garantie reparatie prijs moeten betalen of opsturen naar de USA
Invoer + btw is zo'n 20 a 23 %

Plaats reactie