Backlight Lowrance LVR 880 Marifoon

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Roald Vos
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:21 pm

Backlight Lowrance LVR 880 Marifoon

Bericht door Roald Vos »

Ik ben in het bezit van een Lowrance LVR 880 marifoon, probleem is dat het zogeheten backlight (scherm verlichting) niet werkt, alle toetsen inclusief de microfoon toetsen zijn wel verlicht, maar het scherm heeft geen achtergrond verlichting. (dit is niet handig tijdens varen in het donker). Dit is instelbaar qua sterkte, dit heb ik gedaan op alle nivo's echter zonder resultaat. Ook tijdens zenden of ontvangen van berichten werkt het backlight niet. Met mijn zeer beperkte kennis van deze apparatuur, vermoed ik dat de verlichting stuk is echter in de handleiding is hierover niets vermeld, ook niet bij het hoofdstuk "troubleshooting". Ik twijfel dus wat de oorzaak is.

Mijn vraag: herkent 1 van jullie als gebruiker deze klacht, en hoe is dit eventueel opgelost.

Marco Van Meeuwen
Berichten: 174
Lid geworden op: do okt 25, 2007 3:02 pm

Bericht door Marco Van Meeuwen »

Er zitten meerdere lampjes in die dingen , en die van het scherm zal wel stuk zijn.
dit komt ook wel vaker voor bij de oudere digitale auto radio's.
het laten herstellen kan wel, maar dan zou je iemand moeten kennen die wat van electronica kent want als je deze naar de fabriek moet sturen kan je beter een nieuwe kopen.

Roald Vos
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 27, 2007 7:21 pm

Bericht door Roald Vos »

Vandaag "de leverancier van watersport electronica uit Middelburg" bezocht. Zonder onderzoek of discussie direct een splinternieuwe lowrance marifooon meegekregen. Ik ben zeer tevreden met de verleende service.

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Bericht door Mario Wauters »

zo zie je maar als je bij betrouwbare mensen aanklopt dat dit gehoord word niet zoals bij de grote ketens ik heb hieromtrend ook al wat ervaring mee.
grtj
elpescador

delta 1518

Plaats reactie