Vangsten Meerkerk / ZBJ

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Vangsten Meerkerk / ZBJ

Bericht door Pim Janse »

Hallo medevissers,

Gezien de goede weersvooruitzichten, zou het mooi zijn om binnenkort weer eens wat verder het water op te gaan. Wat ik me afvroeg: weet iemand misschien hoe de vangsten in het Meerkerk/ZBJ gebied momenteel zijn? Wordt er nog goed gevangen, of is het daarvoor wat laat in het seizoen aan het worden? En loop ik in dat gebied ook goede kans nog wat makreel te kunnen vangen?
Graag hoor ik jullie recente vangstervaring, zodat ik weet of het de moeite is daarheen te gaan!

Groetjes,
Pim - Delta 806

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Vangsten Meerkerk / ZBJ

Bericht door Pim Janse »

Nou, het is wel erg stil op dit forum - waarschijnlijk zat iedereen in de tuin of op het water ;-)
Ik ben afgelopen zaterdag met de jongens toch maar de zee op gegaan, want het weer was te mooi om thuis te blijven. Vanuit Neeltje-Jans naar het ZBJ-gebied gevaren en daar gevist op schar en makreel. Het was werkelijk een schitterende dag en de vis zat er ook volop. We konden niet echt een school makreel vinden, maar zo nu en dan kwamen ze toch in veelvoud naar boven en van zeer mooi formaat.
Hierbij heb ik dus zelf maar m'n vraag beantwoord - misschien hebben andere mensen er ook nog wat aan. Met dit weer is het in ieder geval prachtige visserij en zeker reden om nog eens terug te gaan!

Groeten,
Pim - Delta 806

Dennis Schmitt
Berichten: 110
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:07 pm

Re: Vangsten Meerkerk / ZBJ

Bericht door Dennis Schmitt »

Hoi Pim,

De animo voor het forum is in die zin vermindert, dat er volop gekeken en gelezen wordt maar elkaar een beetje op weg helpen is er tegenwoordig niet meer bij. Wel typisch dat er net een stuk staat in het nieuwe clubblad over "geaccepteerd" worden tijdens wedstrijden terwijl dat hier op het forum maar moeilijk lukt.


Groeten,

Suc6 met de visserij,

Dennis
D1167

marc horemans
Berichten: 5
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:40 am

Re: Vangsten Meerkerk / ZBJ

Bericht door marc horemans »

hoi Pim
ben zondag 8 -7-13 naar de Meerkerk geweest en de vangst met twee man ,schar 20 maatse
wel veel kleine en makreel 3
Dat is nu niet echt een vangst om over te schrijven en bij andere boten die ik daar heb gezien
was het hetzelfde
groeten marc

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Vangsten Meerkerk / ZBJ

Bericht door Pim Janse »

Hallo Dennis,
Ik heb het stuk ook gelezen ja, wel goed dat hier een keer aandacht wordt gegeven. Overigens heb ik niet het idee om moeilijk geaccepteerd te worden binnen de club. Integendeel, want op vorige discussies op dit forum is altijd volop gereageerd - en vandaar dat de stilte zo opviel. Maar goed, misschien is het makkelijker om allerlei technische details uit te wisselen dan informatie over stekken of vangsten. Maar laten we dat vooral wel blijven doen, want niets is toch leuker dan elkaar verder helpen en elkaar het visplezier te gunnen?!

@Marc: leuk dat je afgelopen weekend ook in dat gebied bent geweest. Het blijkt voor de vangsten best belangrijk te zijn waar je ligt, dat kan zomaar het verschil zijn tussen wel of niet (veel) vangen. Wij zijn ook een paar keer gaan verliggen en zeker met makreelvissen gaat dat erg makkelijk omdat we dan driftend vissen. Op die manier kun je de vis als het ware opzoeken en wat langer blijven liggen zolang er goed gevangen wordt.

Tenslotte een aardige tip voor alle meelezende Deltavissers: leg tijdens het ankervissen een makreel-lijntje (met pluimen) recht achter de boot in het water. Bij de juiste lijnlengte en loodgewicht wordt de lijn door de stroming opgetild en zweeft deze op bepaalde diepte in het water. Grote kans dat passerende makrelen er vol op knallen met alle spektakel van dien. Op die manier heb ik er toch verschillende kunnen vangen, terwijl ik met de overige hengels de scharren kon belagen!

Groeten en succes met de visserij!
Pim - Delta 806

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Vangsten Meerkerk / ZBJ

Bericht door Mark Stuyck »

Beste Dennis,

Mss moet het bestuur voor nieuwe leden en voor mensen zoals jij een soort opendeurdag houden. Daar zal je dan een peter of meter toegewezen krijgen die je gedurende een jaar of 5 wegwijs zal maken zowel op zee als in de club zodat je je weg leert te vinden en je je welkom voelt.

Wat een onzin kraam jij toch uit. Wil je mee doen aan een wedstrijd, doe dan mee.
Wil je geholpen worden met het één of ander, stel dan je vraag op het forum.
Maar zeur niet dat de mensen hier elkaar niet helpen. Dat is onjuist en zal uw "integratie" heus niet helpen.

Vriendelijke groet,

Mark
Delta 560

Dennis Schmitt
Berichten: 110
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:07 pm

Re: Vangsten Meerkerk / ZBJ

Bericht door Dennis Schmitt »

Geachte hr Stuyk,


Als er iemand is die constant loopt te zeiken over allerlei zaken die hem niet aanstaan, dan bent u het wel :wink:

Groeten,
Dennis
D1167

Mark Stuyck
Berichten: 537
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:55 pm

Re: Vangsten Meerkerk / ZBJ

Bericht door Mark Stuyck »

Klopt.
Maar dan wel met niveau. :D

Dennis Schmitt
Berichten: 110
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:07 pm

Re: Vangsten Meerkerk / ZBJ

Bericht door Dennis Schmitt »

Sprak het almachtige orakel :D

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Vangsten Meerkerk / ZBJ

Bericht door Pim Janse »

Hey mannen, hou het s.v.p. gezellig hier en niet deze discussie kapen door op elkaar te vitten!
Laten we bij het onderwerp van dit topic blijven, namelijk over het vangen van makrelen enz - dat is veel leuker :D Iemand daar nog iets leuks over te melden?
Mocht iemand de acceptatie binnen de club ter discussie willen stellen, open dan gewoon een nieuw topic en voer daar een gezellige discussie :wink:

Groeten,
Pim - Delta 806

Plaats reactie