Ben volop bezig om een keuze te maken voor een gps en dieptemeter.
Eerst dacht ik aan een gecombineerd toestel radar gps en dieptemeter samen van raymarine,maar verschillende mensen hebben mij al gezegd dat het beter is radar apart omdat je die toch niet altijd gebruikt en dan wel gps en dieptemeter samen.
Lowrance bied hiervoor een mooie combinatie aan op dit vlak,dit zou op een beekman fischcabin 540 komen.
Zijn er vissers die zo een combinatie gebruiken.
Groetjes
gps en dieptemeter
-
gps en dieptemeter
elpescador
delta 1518
delta 1518
-
Hey Mario,
Ik heb ook heeeel lang zitten twijfelen...
Het is bij mij een losse kaartplotter geworden van Standard Horizon en een eenvoudige zwart/wit dieptemeter van Eagle ( gewonnen beurs ouddorp ).
Ik denk dat je eerst eens moet kijken welke kaart je het fijnste vind.
Lowrance werkt met Navionics en bv Standard Horizon werkt met C-map.
Ook zit er nogal wat verschil in het bedienen van verschillende apparaten.
De enige tip die ik je kan geven is ga eens kijken bij een winkel als bv Jos Boone, daar kan je de apparaten naast elkaar zien werken en ook op je gemak eens het verschil zien.
En ja de keuze tussen een combi of losse apparaten is ook erg persoonlijk natuurlijk.....Ik heb het zelf altijd prettig gevonden om losse apparaten te hebben zodat je niet steeds hoeft te wisselen van scherm, en als je een splitscreen hebt vind ik de schermpjes weer erg klein worden...
Maar nogmaals dat is allemaal erg persoonlijk natuurlijk.
Ga eens op je gemak de apparaten vergelijken..
Veel geluk met je keuze.
PS : of weet je het nu helemaal niet meer ??? haha Heel herkenbaar.
Ik heb ook heeeel lang zitten twijfelen...
Het is bij mij een losse kaartplotter geworden van Standard Horizon en een eenvoudige zwart/wit dieptemeter van Eagle ( gewonnen beurs ouddorp ).
Ik denk dat je eerst eens moet kijken welke kaart je het fijnste vind.
Lowrance werkt met Navionics en bv Standard Horizon werkt met C-map.
Ook zit er nogal wat verschil in het bedienen van verschillende apparaten.
De enige tip die ik je kan geven is ga eens kijken bij een winkel als bv Jos Boone, daar kan je de apparaten naast elkaar zien werken en ook op je gemak eens het verschil zien.
En ja de keuze tussen een combi of losse apparaten is ook erg persoonlijk natuurlijk.....Ik heb het zelf altijd prettig gevonden om losse apparaten te hebben zodat je niet steeds hoeft te wisselen van scherm, en als je een splitscreen hebt vind ik de schermpjes weer erg klein worden...
Maar nogmaals dat is allemaal erg persoonlijk natuurlijk.
Ga eens op je gemak de apparaten vergelijken..
Veel geluk met je keuze.
PS : of weet je het nu helemaal niet meer ??? haha Heel herkenbaar.
e-tec rulez !!
-
-
1 merk
Mario, wat ik zelf handig vind, is dat je toestellen van 1 merk komen; de specifieke gebruikswijze en de filosofie er achter, zijn dan ook hetzelfde.
Zelf heb ik geopteerd om voor 2 combo-toestellen te gaan; 1 is er met iets minder pixels en gebruikt ik om te navigeren terwijl het andere als dieptemeter wordt gebruikt. De redenering is gewoon dat als 1 toestel het begeeft, dan heb ik nog steeds een backup die net hetzelfde doet; zij het dan met minder of meer pixels.
succes met je keuze
Zelf heb ik geopteerd om voor 2 combo-toestellen te gaan; 1 is er met iets minder pixels en gebruikt ik om te navigeren terwijl het andere als dieptemeter wordt gebruikt. De redenering is gewoon dat als 1 toestel het begeeft, dan heb ik nog steeds een backup die net hetzelfde doet; zij het dan met minder of meer pixels.
succes met je keuze
-
Re: gps en dieptemeter
Dag Mario
Ik ben in het bezit van een Raymarine C80 en ben daar zeer over te spreken.
De radar kun je apart gebruiken en ook gecombineerd, dus scherm splitsen, maar ook kun je de radar over de kaart heen laten lopen, dit heet overlay.
Dus zie je de boeien op de kaart zie je ook een echo van de radar.
De dieptemeter heb ik wel apart een lowrange.
succes met je keuze
Ik ben in het bezit van een Raymarine C80 en ben daar zeer over te spreken.
De radar kun je apart gebruiken en ook gecombineerd, dus scherm splitsen, maar ook kun je de radar over de kaart heen laten lopen, dit heet overlay.
Dus zie je de boeien op de kaart zie je ook een echo van de radar.
De dieptemeter heb ik wel apart een lowrange.
succes met je keuze