Volgende week gaan wij een dagje wrakvissen met de Mijntje vanuit stellendam. Zelf ga ik met mijn bootje nooit zo ver uit de kust dus heb hier weinig ervaring mee. Kan iemand mij een beetje op weg helpen mbt de te gebruiken materialen. Zoals bijv. gevlochten- of nijlonlijn. wat voor onderlijn en lood...etc. Ook ben ik benieuwd hoeveel aas er op zon dag doorheengaat en of ik het ook met shads/pilkers kan proberen of alleen natuurlijk aas. Kortom alle info is welkom.
Vriendelijke groet.
jeroen Spierings D1154
jeroen.spierings@home.nl
wrakvis info gevraagd
-
wrakvis info gevraagd
Vriedelijke groet,
Jeroen D-1154
Jeroen D-1154
-
Hey Jeroen,
15 mei gaan wij met een groepje van het werk ook met Tony naar de wrakken ( als het weer het toelaat ) Afgelopen november was het drama-weer maar wel goed gevangen.
Mijn ervaring is dat je op zo'n dag genoeg hebt aan een kilo mesheften en een portie pieren per persoon. De mesheften deden het de laatste keer het beste.
Gemiddelde boothengel met normale lijn ( .35 0f .40 ) is prima ( of gevlochten lijn, niet te dik .16 of .18 is genoeg ) een sneldraaiende molen is ook prettig.
Een normale gul onderlijn of jojo met wrakkenlood ( dus zonder ankers )
Het schip drift over een wrak heen , dus telkens opnieuw opvaren en er overheen.
Gewoon laten zakken tot de bodem ( wrak ) even een stukje opdraaien en stilhouden.
Met een pilker of Shad uiteraard de normale "beweging"
Als je een praatje maakt met Tony en zn maatje, zeg m dan maar dat 15 mei dat groepje weer meegaat dat in november met hondeweer meeging ( er was er 1 met een paars skipak, dat zijn ze vast niet vergeten hahaha )
Groetjes Alex
15 mei gaan wij met een groepje van het werk ook met Tony naar de wrakken ( als het weer het toelaat ) Afgelopen november was het drama-weer maar wel goed gevangen.
Mijn ervaring is dat je op zo'n dag genoeg hebt aan een kilo mesheften en een portie pieren per persoon. De mesheften deden het de laatste keer het beste.
Gemiddelde boothengel met normale lijn ( .35 0f .40 ) is prima ( of gevlochten lijn, niet te dik .16 of .18 is genoeg ) een sneldraaiende molen is ook prettig.
Een normale gul onderlijn of jojo met wrakkenlood ( dus zonder ankers )
Het schip drift over een wrak heen , dus telkens opnieuw opvaren en er overheen.
Gewoon laten zakken tot de bodem ( wrak ) even een stukje opdraaien en stilhouden.
Met een pilker of Shad uiteraard de normale "beweging"
Als je een praatje maakt met Tony en zn maatje, zeg m dan maar dat 15 mei dat groepje weer meegaat dat in november met hondeweer meeging ( er was er 1 met een paars skipak, dat zijn ze vast niet vergeten hahaha )
Groetjes Alex
e-tec rulez !!
-
-
aankoop nieuwe boot
Ola ard
Je zit wel in het verkeerde vak maar toch bedankt voor je tip
volgende keer hoort dit bij boten en motoren
Groetjes
Je zit wel in het verkeerde vak maar toch bedankt voor je tip
volgende keer hoort dit bij boten en motoren
Groetjes