sluis grevelingen.

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Marcel Oomen

sluis grevelingen.

Bericht door Marcel Oomen »

hallo,

wie weet er wanneer de spuisluizen bij het grevelingenmeer open of dicht zijn.
we willen nl. op korte termijn proberen wat harinkjes te vangen en de sluis schijnt daar toch heel belangrijk bij te zijn.
is dat aan bepaalde tijden gebonden of niet.
hoor het heel graag.
alvast bedankt,

grts, marcel 1013
Rob Puijk

Haring in de Grevelingen

Bericht door Rob Puijk »

Marcel,

Het beste is opkomend tij, dan komt de haring met het water de Grevelingen op en zijn dan voor de sluis, maar ook op de Grevelingen te vangen. De scholen gaan dan zwermen en jagen. Er wordt op het moment redelijk haring gevangen, al zijn ze nog niet groot en de meeste zonder hom of kuit.
Groeten >><"_(*> Rob Delta1558
Marcel Oomen

spuisluizen

Bericht door Marcel Oomen »

o.k. rob , bedankt,
maar wat ik bedoel is wanneer die spuisluizen wel eens gesloten zijn.

grts marcel, delta 1013
Mario Wauters

sluis grevelingen

Bericht door Mario Wauters »

Inderdaad dat is de vraag wanneer zijn de sluizen dicht waar kun je dit te weten komen.
Zaterdag 19 april was ik in de buurt en ging eens voorbij aan de binnenkant van de brouwersdam wat een volk zeg niet te doen en de sluizen waren dicht? er werd bijna niets gevangen en er lagen ook veel boten.
Het was heeel laag water misschien daarom.
Groetjes
elpescador

delta 1518
haemhouts chris

Bericht door haemhouts chris »

ik heb ook een klein vraagje over de spuisluis van de grevelingen
u kunt aan de lichten op de dam zien of het water wegtrekt (eb) of opkomt (vloed) hoe de lichten juist moeten staan om die toestanden te zien moet ik nog eens effe mijn boekje raadplegen
maar mijn vraag is als je de tabellen van de waterstanden wil raadplegen voor op de grevelingen is het dan de tabel van het brouwershavensche gat 02 dat het meest overeen komt voor de grevelingen of moet men een andere tabel raadplegen
want ik weet als het water op komt in de grevelingen dat men dan de meeste kans hebt om haring te vangen , heb ik mij laten wijsmaken.
zou u mij ook kunnen zeggen welke vissen er op dit ogenblik ook te vangen zijn op de grevelingen en met welk aas en onderlijnen men deze moet bekampen mischien ook hoeveel lood men aan de lijn moet hangen.

ik weet dit is een hele boterham met vragen maar ben nog maar een beginneling en moet toch iets meer dan 150 km bollen om daar te geraken , zodat ik toch wat verschillend vissen in mijn netje kan krijgen

alvast dank bij voorbaat
de chris
Barend Verschoor

Bericht door Barend Verschoor »

haemhouts chris schreef:ik heb ook een klein vraagje over de spuisluis van de grevelingen
u kunt aan de lichten op de dam zien of het water wegtrekt (eb) of opkomt (vloed) hoe de lichten juist moeten staan om die toestanden te zien moet ik nog eens effe mijn boekje raadplegen
maar mijn vraag is als je de tabellen van de waterstanden wil raadplegen voor op de grevelingen is het dan de tabel van het brouwershavensche gat 02 dat het meest overeen komt voor de grevelingen of moet men een andere tabel raadplegen
want ik weet als het water op komt in de grevelingen dat men dan de meeste kans hebt om haring te vangen , heb ik mij laten wijsmaken.
zou u mij ook kunnen zeggen welke vissen er op dit ogenblik ook te vangen zijn op de grevelingen en met welk aas en onderlijnen men deze moet bekampen mischien ook hoeveel lood men aan de lijn moet hangen.

ik weet dit is een hele boterham met vragen maar ben nog maar een beginneling en moet toch iets meer dan 150 km bollen om daar te geraken , zodat ik toch wat verschillend vissen in mijn netje kan krijgen

alvast dank bij voorbaat
de chris
Christ , het getijde werking in de grevelingen is al enkele jaren niet meer?
ze laten water in via de (spui)sluis ,en daar komen de haringen met mee.
als het buiten HW is spuien ze naar binnen, en daar zal een vraag van je liggen waar je kijken moet in het getijde boekje?
ik zou de oosterscheldedam nemen en hoek van holland en daar zit jij redelijk tussen met de spuisluis.
HW is een verschil van bijna 40 min je zit er redelijk tussen dus deel dat, +20 min van de oosterschelde kering , dan zit je er niet ver naast.
LW is zo goed als gelijk met de kering.

succes met de visserij. :D

gr Barend
haemhouts chris

Bericht door haemhouts chris »

hey Barend

ik heb nog een klein vraagje
u spreekt van de oosterschelde dam
maar ik zie in de getijde tabel enkel
oosterschelde /04 /11 / 14
welke van de drie is de oosterscheldedam
heb daar namelijk weinig verstand van
Barend Verschoor

Bericht door Barend Verschoor »

haemhouts chris schreef:hey Barend

ik heb nog een klein vraagje
u spreekt van de oosterschelde dam
maar ik zie in de getijde tabel enkel
oosterschelde /04 /11 / 14
welke van de drie is de oosterscheldedam
heb daar namelijk weinig verstand van
Hoi Chris,

Ja , daar vraag je wat , ik heb even gekeken naar het verschil in deze drie maar ze maken niet zoveel verschil enkele minuten en cm.
de 14 bij Ouddorp, de 4 bij burghaamstede, de 11 net uit de kust.
zo ik het kan zien?
Je kan zien waar je de meetapperatuur vinden kan?
heb ik het mis dan hoor ik het graag?
Als je te water gaat bij de neeltje jans kan je kijken bij de Roompotsluis (buiten) en heb je gelijk de goede waterstand.
hoop je iets verder geholpen te hebben.
verder maak ik me er niet zo druk om , als ik maar lekker vissen kan?
en het water in en uitkom met mijn boot.

Succes :D

Gr Barend
Plaats reactie