Gul-stekken Westerschelde

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Gul-stekken Westerschelde

Bericht door Pim Janse »

Beste vissers,
Omdat de weersvooruitzichten voor deze week prima zijn (en het voorjaarsvakantie is ;-), wil ik graag eens gericht op de gul gaan vissen in de Westerscheldemonding - vertrek vanuit Vlissingen.
Nu weet ik de bekende schar-stekken wel te vinden, maar ik heb begrepen dat die even niet thuis zijn, dus vandaar mijn keuze voor de gul die momenteel zeer geregeld gevangen wordt.

Graag zou ik van jullie advies / tips ontvangen waar in de Westerscheldemonding ik het best de gul kan belagen. Zijn hier ook bepaalde stekken of gebieden waar de kans het grootst is - ook bij de platen, of meer bij schuine taluds? Alle tips zijn welkom en graag ook verwijzing naar boeien of coördinaten.
Alvast bedankt!
Pim Janse - Delta 806

Bert Douwma
Berichten: 140
Lid geworden op: di nov 01, 2011 8:53 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Gul-stekken Westerschelde

Bericht door Bert Douwma »

Pim,
Ik verwacht niet dat je via het forum antwoord zult krijgen, behalve zoiets als:
"Kun je een geheim bewaren? Ik ook!". :D

Groet,
Bert Douwma
Delta 1664

Comtec Fisherman XL
Yamaha 60 pk

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Gul-stekken Westerschelde

Bericht door Pim Janse »

Hmm. zou wel een beetje flauw zijn hoor... We zijn toch niet voor niets Deltavissers onder elkaar, dus moeten we elkaar ook wel eens willen helpen. Tenminste, dat is mijn mening :)

Groeten,
Pim - Delta 806

Eddy Timmermans
Berichten: 68
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 4:10 pm

Re: Gul-stekken Westerschelde

Bericht door Eddy Timmermans »

Niet op voorhand te voorspellen, zeer wisselvallig. Kijk waar de andere bootjes liggen en vervoeg de ze. Soms op de spijkerplaat, soms op de wafelbak, soms aan de w4, soms op de paardenmarkt. Ge moet op de juiste dag op de juiste plaats zijn.

Etimmy, delta 1052

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Gul-stekken Westerschelde

Bericht door Mario Wauters »

Flauw zou ik niet durven zeggen maar er is niemand denk ik die even zijn boekje met al zijn stekken effe zal doorspelen.
Dat komt wel met de jaren dan krijg je er eens 1 en dan 1 en zo kom je der wel in .
elpescador

delta 1518

Bert Douwma
Berichten: 140
Lid geworden op: di nov 01, 2011 8:53 pm
Locatie: Apeldoorn

Re: Gul-stekken Westerschelde

Bericht door Bert Douwma »

Hoi Pim,
Was inderdaad een beetje flauw, maar dit forum is niet alleen bedoeld voor leden.
Dit soort vragen zou je eigenlijk moeten stellen op onze jaarlijkse beurs. Dan zijn we onder elkaar.
Trouwens, ik kom niet op de Westerschelde. Ik vis voor het Slijkgat/Maasvlakte.

Groet,
Bert Douwma
Delta 1664

Comtec Fisherman XL
Yamaha 60 pk

Wilfried Capello
Berichten: 5
Lid geworden op: ma nov 24, 2008 7:09 pm

Re: Gul-stekken Westerschelde

Bericht door Wilfried Capello »


Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Gul-stekken Westerschelde

Bericht door Pim Janse »

Gaaf hoof Wilfried - leuk filmpje!

Wilfried Capello
Berichten: 5
Lid geworden op: ma nov 24, 2008 7:09 pm

Re: Gul-stekken Westerschelde

Bericht door Wilfried Capello »

Dank je wel. Wij zijn niet zo geheimzinnig als het om locaties gaat. Bovendien verschillen de vangsten en stekken per dag op de rivier. Terneuzen heeft trouwens een redelijke helling, en de plekken, zoals Boei 22, zijn op een paar minuten varen al te vinden.

Plaats reactie