inktvis op de oosterschelde

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Mario Wauters

Bericht door Mario Wauters »

Een paar jaar geleden was ik in Bretagne meer bepaald in Etel (Le ria d'etel)een ongeloofelijke plaats om te vissen en een suppermooie natuur en niet druk buiten julie en augustus natuurlijk,en het schiereiland Quiberon is ook zeer tof.
Je huurt er een huisje ,op internet vind je er voldoende.
ER is van alles om te vangen dikke baarzen dikke gepen maar dan dikke platvis lipvis dorade enz,het hangt een beetje af van het seizoen en de getijden pieren steek je natuurlijk zelf en vissen te voet op allerhande schelpen en oesters is ook leuk.
En natuurlijk heb ik er inktvis gevangen met een turrelut dat is kunstaas met allemaal weerhaakjes eens op de kant spuiten ze water of inkt.
Men heeft mij verteld dat ieder jaar de oosterschelde overspoeld word in een bepaalde periode door deze calamars of sepia,die daar hun eieren komen leggen zoals zoveel andere soorten vis.
Is er iemand die hierover meer weet want zijn ook lekker om te eten.
groetjes
elpescador

delta 1518
Frank de Jonge

Bericht door Frank de Jonge »

Mei is de maand dat de sepia in de oosterschelde komt om te paren een heel bekende stek is bij de zeelandbrug daar komen dan dagelijks honderden duikers om deze dieren te bewonderen.
gr Frank d1228
Chris De Swerdt

Inktvis op de oosterschelde

Bericht door Chris De Swerdt »

http://www.beesies.nl/animals/inktvis.htm

Ik vond het eerst een beetje een rare vraag maar als je eens gaat google'n dan vind je h??l wat info over inktvis op de oosterschelde.
Het blijkt zelfs een broedplaats te zijn? Gek dat we er niet meer vangen aan de hengel, althans ik heb het nog niet gehoord?
gr Chris
Gunther Van Ginneken

inktvis

Bericht door Gunther Van Ginneken »

waarom deze prachtige dieren proberen te vangen??
beroepsvissers en stropers vangen op de oosterschelde sepia's met fuiken ! ze vangen met onderlijnen met meerdere weerhaken lijkt me zeker niet sportvissen ,maar broodvissen!
tja ze smaken lekker,scampi's ook maar die ga ik ook niet zelf vangen!
ach ja ieder zijn ding zeker!!
Chris De Swerdt

Bericht door Chris De Swerdt »

Gunther,
ik bedoelde ook niet om er gericht op te gaan vissen, ik vroeg me alleen af hoe het komt dat je er niet meer vangt of dat er weinig of geen meldingen van zijn? Je zou verwachten dat soorten waar er veel van aanwezig zijn dat ze dan minstens af en toe zouden gevangen worden?Volgens mij zijn inktvissen echte veelvraten die een worm zeker zullen lusten en waarschijnlijk is de intresse in kunstaas nog groter.
Een lekkere calamares gaat er uiteraard altijd wel in h? :D
gr Chris
Mario Wauters

De sepia's zoals ze genoemd worden worden meestal gevangen met kunstaas zo heb ik het toch al gesdaan in frankrijk ,met een turrelut
alle merken van kunstaas hebben dit wel in hun assortie ik heb ze van Yozuri.
Het is niet om den brode dat je ze moet gaan vangen en zo gemakkelijk is het ook weer niet om je kunstaas + - een halve tot een meter boven de bodem te laten dansen,het is wel plezierig om er een paar te vangen,ik heb ze al van 30cm gevangen.
groetjes
elpescador

delta 1518
Peter Beeckman

Bericht door Peter Beeckman »

De Sepia op de Oosterschelde zijn daar slechts tijdelijk aanwezig en komen enkel hierheen om te paren. Ik vermoed dat daardoor hun eetlust ook minimaal is wat zou verklaren waarom deze dieren zo moeilijk te vangen zijn aan de haak. Als ik mij niet vergis sterven de ouderdieren na de paring en de jonge dieren trekken richting zee. De Sepias blijven zeker niet het hele jaar door aanwezig op de Oosterschelde.
Sjaak van Boxtel

visstek

Bericht door Sjaak van Boxtel »

Hallo deltavissers zou iemand van jullie mij kunnen vertellen waar ik ongeveer zou moeten vissen bij westkappelle ?.
Ik ben hier niet zo goed bekend Ik heb weleens gevist tegenover het
kleine vuurtorentje maar moet ik dan ver uit de kant of wat dichter bij?

BVD Sjaak v boxtel D1069
harrie cas

Bericht door harrie cas »

hee sjaak ik heb erregelmatig gevist op tong wil je daar op gaan vissen dan ken ik je wel helpen groetjes harrie
harrie cas

Bericht door harrie cas »

hier is m,n mail adres sjaak hwcas@wanadoo.nl kun je je vragen gewoon stellen
Mario Wauters

Hey sjaak effe je vragen in de goeie rubriek plaatsen aub bij technieken en visstekken groetjes.
elpescador

delta 1518
Plaats reactie