welke marifoon?

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Kees Michielsen
Contacteer:

welke marifoon?

Bericht door Kees Michielsen »

Ik ga een zeevaartmarifoon aanschaffen en heb op internet eens zitten zoeken. Daar staan er wel heel veel op....
Is er iemand die een goed advies heeft voor me.
De marifoon zal zowel op binnenwater als op zee gebruikt gaan worden en gaat geplaatst worden in een open concole-boot.

Alvast bedankt voor de racties!
Boston Whaler Montauk fanatic
http://www.zeevissenlangeland.nl/
John Ezendam

Bericht door John Ezendam »

Standard Horizon is:

1. In Duitsland, Engeland en de Benelux als beste uit de tests gekomen. :lol:

2. Ze zijn goed waterdicht

Ga eens kijken bij Jos Boone in Middelburg of Kok Watersport in Rotterdam
Kees Michielsen
Contacteer:

Bericht door Kees Michielsen »

Hallo John,

ik probeer sinds gisteren op de site te kijken van standard horizon
http://www.standardhorizon-benelux.eu/
krijg steeds een foutmelding, enig idee wat er aan de hand is?
Boston Whaler Montauk fanatic
http://www.zeevissenlangeland.nl/
Arnaud Teigeler

Marifoon advies

Bericht door Arnaud Teigeler »

Kijk ook eens bijvoorbeeld naar Icom, Sailor, Simrad.
( deze zijn robuust, betrouwbaar, betaalbaar, gebruiksvriendelijk, en makkelijk in te bouwen).
Er zijn natuurlijk ook "brakke" marifoons welke slechts een kort leven zijn gegeven aan boord van ons soort vaartuigen; dit zijn meestal de echt goedkope merken welke "ineens" op de markt zijn gekomen uit het niets.
(merken noem ik niet omdat ik hiermee leveranciers in discrediet kan brengen).

De meeste marifoons zijn leverbaar in Brusselkanalen pakket, Hoog/laag vermogen omschakelbaar (automatisch) ATIS code standaard ingebouwd, en evt. ook met DSC uit te breiden.
Let wel op dat je bij een DSC marifoon ook een beperkt certificaat maritieme communicatie nodig hebt (zgn. Marcom-B module).
Iets wat veel winkeliers niet uitleggen omdat zij alleen maar "doosjes" willen schuiven, mocht je controle krijgen en je kunt geen certificaat tonen is zonder pardon een proces verbaal.
Tevens krijg je sowieso geen MMSI nummer van agentschap telecom als je een DSC marifoon hebt, dus betekent dat automatisch ook dat je geen gebruik kunt maken van DSC functies in de marifoon (wordt gewoonweg geblokkeerd als er geen MMSI nummer ingevoerd is).

Waarom speciaal een nieuwe marifoon ?? er zijn ook zat leveranciers die een goede 2ehands kunnen aanbieden.
Kijk bijv. eens ook op marktplaats.
ATIS code hoeft geen probleem te zijn bij een 2hands marifoon,ik programmeer ze in een handomdraai naar de juiste code.
Voor mij is het dagelijks werk, heb je vragen kun je mij mailen op offshore@12move.nl

ps. nog 1 tip laat je goed informeren, voordat je tot aankoop aangaat.
Plaats reactie