Waar moet ik op letten als ik een 2e visvinder op mijn boot wil plaatsen?
Storingen?
groet marcel
visvinder
-
visvinders
Ik had vroeger een Eagle en een Lowrance en tesamen kon ik ze niet gebruiken, wel elk afzonderlijk. Zal wel aan de frequentie liggen denk ik. Nu heb ik een navman en een lowrance en ik probeerde het eerlijk gezegd nog niet.
Delta 946
Delta 946
-
hallo marcel,
ik heb een lowrence 522 igps en een navman allebei tegelijk aan staan.
alleen de transducers heb ik uit elkaar gezet( ??n links van de schroef en ??n rechts van de schroef).
nu is het zo dat je de transducers aan die kant van de schroef(links of rechts draaiend) moet zetten waar de minste turbelentie is.
dat houd in dat bij mij de navman dus eigenlijk verkeerd staat en alleen werkt bij snelheid onder de 5 mijl.
de lowrence werkt wel ook bij volle snelheid.
maar ze storen elkaar nu niet en bij het aanvaren of driften over een wrak werken ze toch allebei, en kun je ze zo instellen als je nodig hebt( daarvoor heb je er twee).
hopenlijk heb je er wat aan,
grts, marcel d.1013.
ik heb een lowrence 522 igps en een navman allebei tegelijk aan staan.
alleen de transducers heb ik uit elkaar gezet( ??n links van de schroef en ??n rechts van de schroef).
nu is het zo dat je de transducers aan die kant van de schroef(links of rechts draaiend) moet zetten waar de minste turbelentie is.
dat houd in dat bij mij de navman dus eigenlijk verkeerd staat en alleen werkt bij snelheid onder de 5 mijl.
de lowrence werkt wel ook bij volle snelheid.
maar ze storen elkaar nu niet en bij het aanvaren of driften over een wrak werken ze toch allebei, en kun je ze zo instellen als je nodig hebt( daarvoor heb je er twee).
hopenlijk heb je er wat aan,
grts, marcel d.1013.
-
2 tranducers aan de spiegel geeft altijd problemen.
De echo,s lopen door elkaar heen.
Een optie is 1 tranducer op de romp te plaatsen in het midden van
de boot.Anders is het 1 tegelijk aan.
Heb al meerdere malen zelf geprobeerd. En altijd problemen gehad.
Nu dus gewoon 1 dieptemeter. is zowiezo genoeg.
wat je kunt doen om een groter bereik te krijg, is om hem op 50
hrtz te zetten. Dan heb je een grotere kegel.
De echo,s lopen door elkaar heen.
Een optie is 1 tranducer op de romp te plaatsen in het midden van
de boot.Anders is het 1 tegelijk aan.
Heb al meerdere malen zelf geprobeerd. En altijd problemen gehad.
Nu dus gewoon 1 dieptemeter. is zowiezo genoeg.
wat je kunt doen om een groter bereik te krijg, is om hem op 50
hrtz te zetten. Dan heb je een grotere kegel.
-
Klopt 2 transducers geven storing. Wij hebben een simpele Eagle en een Lowrance op onze Beekman maar dit werkt meestal niet storingsvrij. Als je er ??n uitschakelt dan werkt de ander prima.
Mijn vraag is waar plaats je deze transducers het beste ivm spetters/spray tijdens het varen.
Zijn onze transducers misschien te diep gemonteerd
Wij varen met een Beekman 540 fish met 60pk en onze vismaat vaart met een Beekman 540 fish 80pk, hij heeft geen spetters/spray.
Komt onze boot niet hoog genoeg uit het water? Moeten de transducers hoger en dus verder naar buiten worden geplaatst? Wie heeft een Beekman en kan eens opmeten wat de afstand van de transducer tot de buitenkant van de boot is
Bedankt,
Delta 1385
Mark & Rien
Mijn vraag is waar plaats je deze transducers het beste ivm spetters/spray tijdens het varen.
Zijn onze transducers misschien te diep gemonteerd

Wij varen met een Beekman 540 fish met 60pk en onze vismaat vaart met een Beekman 540 fish 80pk, hij heeft geen spetters/spray.
Komt onze boot niet hoog genoeg uit het water? Moeten de transducers hoger en dus verder naar buiten worden geplaatst? Wie heeft een Beekman en kan eens opmeten wat de afstand van de transducer tot de buitenkant van de boot is

Bedankt,
Delta 1385
Mark & Rien
-
Dit bericht is voor Rob van de Zande.
Rob ik zou je wat willen vragen over de hellingen aan de Oosterschelde en over de visserij bij de pijlers.
Zou je aub op mijn emailadres willen reageren
groet marcel
Delta 1566
mbreve@12move.nl
Rob ik zou je wat willen vragen over de hellingen aan de Oosterschelde en over de visserij bij de pijlers.
Zou je aub op mijn emailadres willen reageren
groet marcel
Delta 1566
mbreve@12move.nl
-