ik heb ivm rotte bodemvloer er alles uit gehaald tot aan de cabine
op plaatsen heb ik schuim onder de vloer verwijdert ( was niet overal aanwezig ), die schuim 2 dagen in de zon gelegd en dan nog kon ik er het water eruit duwen (dus schuimen is geen optie ) ( wil ik ook niet meer doe ik niet meer. )
bij een firma in nl wat info gehaald over de werkwijze om de vloer te vernieuwen, dat moet goed komen
nu komt het : de brandstof tank-s (rvs)
de vorige waren er 2x 75 l rvs aan de zijkant achteraan links als rechts zijkant van de boot ingewerkt (boot lag vroeger in de rijn traagvarend )
ivm gewicht verdeling dacht ik dat deze beter meer naar voor kunnen brengen, nu de vloer er toch uit is eventueel onder de vloerplaat
nu zijn er in de handel kunststof brandstof tanks van 57l welke de V vorm hebben en in de kiel liggen :https://www.bootonderdelen24.nl/a-40206 ... escription
kies ik hiervoor dan dient de vloer daar 10 a15 cm verhoogd te worden anders gaat dat niet lukken, daar er een cabine deur is er weer een probleem om deze naar voor te plaatsen
of ik kies om die rvs tanks die er zijn om te bouwen zodat ze in de kiel passen (wat ikzelf kan ) maar die rvs tanks wegen zwaar, daarom wilde ik die juist niet meer gebruiken kunststof is veel lichter ; rvs tank kan dan mede als steun van de vloer dienen
begrijp mijn dilemma

nu kijk ik af en toe tv (deadliest catch) en zie ik een visboot welke tegen de golven beukt zo een lek krijgt in de brandstoftank onder de vloer , dus de gehele vloer eruit om die tank te vernieuwen , kost prijs wil je niet weten
om luiken te maken is de ruimte te klein denk ik; en gaat door het klappen van de golfslag die tank de vloer niet omhoog duwen ?
daar kijk ik momenteel tegenop ; binnen kort zal ik eens op de helling gaan zien hoe andere dit doen, ik weet het even niet meer
mvg delta 737
werner