combotoestel

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
wout van peer

combotoestel

Bericht door wout van peer »

is er iemand die ervaring heeft met de raymarine c-serie kan 3 in een zijn het is een prachtig apparaat maar is het ook zijn geld waard ,we willen graag voor dit merk gaan maar we zijn simrad gewend zou het een goede keuze zijn om voor raymarine te
Kevin Deckers

Re: combotoestel

Bericht door Kevin Deckers »

ik zelf raad je persoonlijk af om een combotoestel te kopen, ikzelf heb een combo toestel en het toestel op zich is zeer goed hoor, maar ik zou als ik nu opnieuw een toestel zou kopen zeker voor 2toestellen gaan, een aparte dieptemeter en een aparte gps, zo kan je beide zien op een appart scherm... en stel er valt 1 van de toestellen uit, dan heb je het andere nog. Met een dieptemeter kan je ook al veel meer doen, dan zonder iets...
zeebaarsvissen, niet zomaar vissen, een manier van leven
Arnaud Teigeler

Raymarine display

Bericht door Arnaud Teigeler »

"Quote": zo kan je beide zien op een appart scherm...

-> Nooit van splitscreen gehoord??? de Raymarine kan heel makkelijk diverse informatie op 1 scherm weergeven (op de C70 is het wat compact maar op de C80 en C120 is het zeer goed te doen).
(voor een echosounder screen is wel een optionele DSM module benodigd)

"Quote": en stel er valt 1 van de toestellen uit, dan heb je het andere nog.

-> Heb nog nooit gehad dat er ook maar 1 Raymarine uitgevallen is, en mocht dat wel zo zijn, dan raadt ik ten zeerste aan je 12 volt eens heel goed na te kijken aanboord.
Meestal bij het starten krijg je een spanningsdip door het kortstondig afnemen van een groot aantal amperes van de accu, dit kan er voor zorgen dat de Raymarine "tript".
Ik raadt altijd het gebruik van 2 aparte accu's aan met een diode splitter of speciaal laadrelais.

Heb reeds een groot aantal C-series weggezet ook inm. met AIS ondanks dat de C-serie displays maar 1 nmea poort hebben.
Heb je vragen stuur maar een email : offshore@12move.nl
Kevin Deckers

Re: Raymarine display

Bericht door Kevin Deckers »

jawel, maar ik vind dat splitscreen niet echt handig is, dat is maar half zicht!, zo'n klein stukje :roll:
zeebaarsvissen, niet zomaar vissen, een manier van leven
Plaats reactie