haaienvinnensoep

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Frans Salvo

haaienvinnensoep

Bericht door Frans Salvo »

http://www.hln.be/hln/nl/2662/Coral-Sea ... eren.dhtml

in dit artikel wordt dus gesteld dat er tussen de 10 en de 100 MILJOEN haaien jaarlijks worden afgeslacht enkel en alleen voor hun vinnen.
Eigenlijk zouden ze beter vertellen dat ze het niet weten : een verschil van 90 MILJOEN stuks...

anderzijds zouden de sportvissers in Australi? kunnen voorstellen dat zij alle haai nu gaan terugzetten naar analogie met de paling in Nederland; of dat ze nog maximaal 20 kg zullen vangen...zoals in Belgi?; dan zijn de problemen opgelost; of toch niet ?

als je het artikel ziet MET de foto dan vraag ik me af of eea niet opgezet is; alle haaien zie ik daar liggen MET hun vinnen ....

all?, we zullen het positieve onthouden : internationale visserij-organisaties zijn bezig met de voorbereiding (gaat nog wel effe duren vrees ik gelet op de financi?le belangen) van een wet om dit te verbieden = niet de vangst op maar wel het zogenaamde "finning"
Koen De Bièvre
Beheerder

Bericht door Koen De Bièvre »

Frans, je bent cynisch aan het worden... Een mens zou van minder...

Ik denk dat de sportvissers in Australi? nu al hun haaien zeer dikwijls na vangt gewoon weer terugzetten. Zoals het artikel al aangeeft is het vlees meestal toch niet al te fameus, dus merkje er in en laten zwemmen dat ding. Dat doen wij op visvakantie in het buitenland ook altijd.

Je kan dan alleen maar hopen dat je merkje binnen de kortste keren niet ergens in een Chinese of Japanse kom soep ligt te drijven...
Dre Frijters

Bericht door Dre Frijters »

Ach, hopelijk kijken ze dan effe niet zo nauw en merkt dat pinneke zich nog eens ergens bij de peristaltische afdaling....... :o
Plaats reactie