Isoleren brandstoftank

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Maurice Bastings

Isoleren brandstoftank

Bericht door Maurice Bastings »

Onlangs had ik een probleem met water in de tank.
Dit kwam door de pakking van de niveau meter naar binnen.
Nu ik toch alles op had, heb ik de tank verwijder en wil ik ook de slangen vernieuwen.

Wat ik me af vroeg is of het zin heeft om de tank te isoleren als ik hem weer terug plaats?? Dit om condens tegen te gaan. Zo ja, waarmee doe ik dat het beste??

Het betreft een Orka met de tank midden in de kuip.

Alvast bedankt.
Mvg, Maurice

Delta 1356
Frank de Jonge

Bericht door Frank de Jonge »

Het beste is om de tank vol te tanken zo komt er het minste condens water in
gr Frank
michel verhoeven

brandstof tank isoleren

Bericht door michel verhoeven »

heb zelf een waterafscheidings filter geplaatst en haal af en toe eventueel vuil en water met een klein handpomje die ook wel voor petroleumkachels vullen word gebruikt weg. als de boot een beetje schuin staat of ligt verzameld zich dat mooi in een hoekje van je tank zo blijf ik in ieder geval problemen door water voor.of isoleren een optie is durf ik niet te zeggen je moet er dan ook de ruimte om je tank heen voor hebben al heb je wel heel dun isolatiemateriaal een soort folie opgebouwd uit een aantal lagen succes ermee.
als het effe kan
michel verhoeven

brandstoftank isoleren

Bericht door michel verhoeven »

sorry effe vergeten dit filter dien je wel eens per jaar of toch zeker eens per twee jaar te vervangen zul je zien dat ie zijn werk wel doet.de folie betreft sf19 multiefolie van vora trading deze kun je vinden op www.isolatie.nl groetjes michel.
als het effe kan
Plaats reactie