Powercats - Colijnsplaat

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Powercats - Colijnsplaat

Bericht door Frans Salvo »

Op zaterdag ben ik met de Powercat 525 meegevaren in Colijnsplaat.
Qua stabiliteit was ik aan de kade al overtuigd en op het water gedroeg die boot zich erg, erg stabiel; en met amper 2 x 40 pk werd er een behoorlijke snelheid bereikt van pakweg 23 knopen; Een probleem vond ik zaterdag wel dat je niet kon beoordelen hoe de boot zich gedraagt op een woelige zee. Op een vlakke Oosterschelde vaart zelfs een badkuip behoorlijk denk ik dan...

Is er iemand die op zondag met de Powercat heeft meegevaren en die de boot echt heeft kunnen beoordelen MET golven ? en hoe deze zich dan gedraagt ?

en zou er al iemand een testvaart gedaan hebben met het grotere model, de 690 ?

bedankt al voor jullie reacties
harrie cas
Berichten: 304
Lid geworden op: za okt 27, 2007 8:03 pm

Bericht door harrie cas »

hallo ik heb er nog geen documentatie van kunnen vinden op internet heb jij misschien een site waar ik maar meer tekst en uitleg over deze boten kan vinden gr harrie
Ronald Anderiesse
Berichten: 99
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:29 am

Bericht door Ronald Anderiesse »

Check,

http://www.powercats.co.uk
Mooi ontwerp , met de niet alledaagse catamaranromp.
Grtz

Ronald
Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Ziet er helemaal niet gek uit !!

Het is net de Happy Fisherman uit Stellendam in het klein.... :lol:

Knappe boot !!
e-tec rulez !!
Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Schiet me ineens te binnen dat ik ooit eens ben meegevaren met iemand die een Seacat had , ook een catamaran romp.
Dat vaart echt waanzinnig , ook met ruwer weer.

Kijk eens op http://www.seacatboats.com/

Denk ik wel vergelijkbaar met elkaar.

Groetjes
e-tec rulez !!
Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

Bericht door Ard Hulsen »

Hallo

persoonlijk vond ik die van http://www.cheetahmarine.co.uk/ interesanter met een kajuit er op, 6,9m en als je leest wat zo over brandstof verbruik zeggen.... met 2x 90pk met een boot van 6,9m en 1500kg een cruissnelheid van 23 knopen met het verbruik van 6/10 liter per uur

dat wil zeggen minder als 0,5 op 1 mijl dus dat is wel zuinig als je dat mag geloven

Groeten

Ard
wim belmans
Berichten: 21
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:57 pm

Bericht door wim belmans »

Hallo, Jan De Jonghe uit Nijlen verkoopt hier de Powercats. De 525 met open cuddy en de 695 met compleet gesloten stuurhuis.
Maar hij verkoopt ook de Cheetah catamarans uit Engeland. Heb ginder een proefvaart gemaakt met een Cheetah met slecht weer.
Ongelofelijk. Kan geen enkele monoromp tegenop. Emailadres van DE JONGHE BOOTIMPORT: de.jonghe@skynet.be
Alex Wycisk
Berichten: 559
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:01 pm

Bericht door Alex Wycisk »

Wow die cheetah's zijn wel heel erg gaaf.
Wat een ruimte.........

Zo zie je maar , er is veeel te koop.
Jammer hoor dat ze allemaal niet in mn garage passen !! hahaha

Groetjes !!!
e-tec rulez !!
Barend Verschoor
Berichten: 134
Lid geworden op: zo okt 28, 2007 8:27 am

Bericht door Barend Verschoor »

[quote="Alex Wycisk

Jammer hoor dat ze allemaal niet in mn garage passen !! hahaha

Groetjes !!![/quote]


Kan je geen grotere garage maken??

gr Barend
walter de landsheer
Berichten: 197
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 8:34 pm

Bericht door walter de landsheer »

Ard,
Het verbruik dat je opgeeft klopt voor geen meter, heb zelf met de mensen in colijnsplaat gesproken, de kleine 525 geeft een verbruik van 1l/mijl, en de grotere 690 geeft een verbruik van 2l/mijl.
groetjes d 1128
Hendrik Keizer
Berichten: 292
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 7:44 pm

Bericht door Hendrik Keizer »

Verdikkie, weer wat gemist op Colijnsplaat :(
Geen Cheetah gezien :oops:
Ard, waar lagen ze?




hendrik
Ard Hulsen
Berichten: 107
Lid geworden op: do okt 25, 2007 1:35 pm

Bericht door Ard Hulsen »

Hallo

Hendrik volgends mij lagen die cheetahs er niet teminste ik heb ze ook niet gezien alleen die kleine cat en verder dat verbruik... heb het nog even na gelzen heb het wel een beetje verkeerd gezien klopt het is tussen de 6 en 10 l per moter zie ik :


BETTER FUEL ECONOMY
Fuel economy, speed and quietness are paramount in the design of the Cheetah. For example, with twin 90hp ultra longshaft engines the 9.95m will reach 20 ? 23 knots and maintain 15 knots with a 1500kg load onboard. Fuel consumption at mixed operational speeds varies from 6 ? 10 litres per hour per engine. Low drag means better fuel economy.

exusses :)

Groeten Ard
Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Bericht door Koen De Bièvre »

Die Cheeta's waren niet op Colijn.
Jan De Jonghe was daar met een Kingfisher en die reeds veel besproken Powercat van 5,25 meter
wim belmans
Berichten: 21
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:57 pm

cheetah

Bericht door wim belmans »

Hallo Ard,
Je haalt gegevens vanaf de Cheetah site over verbruik van een grote 10m x 3.5m Cheetah met 2 x 90 pk Honda.
Uiteraard verbruikt zo'n kanjer meer.
De nieuwe Cheetah 7.2 ( nog niet zichtbaar op site) gaat verbruiken:
1 L per mijl voor 2 motoren samen aan lage kruissnelheid
1.3 L bij hoge kruissnelheid
1.5 L bij topsnelheid.
Deze boot is afgeleid van de 7.9 en is trailerbaar ( max 2.5m breed) en gaat snel varen en nog beter
door golven snijden dan de oudere types 6.2 en 6.9.

Groeten
Hendrik Keizer
Berichten: 292
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 7:44 pm

Bericht door Hendrik Keizer »

Dan doet het huidige spul het nog niet eens zo slecht. Grotendeels ook via Jan de Jonghe.

0,8 liter/mijl bij lage kruissnelheid
1.5 liter per mijl bij kruissnelheid
1,9 liter bij topsnelheid.

7.9 meter lang en 2.70 breed.

hendrik
Jan De Jonghe
Berichten: 58
Lid geworden op: vr nov 02, 2007 11:42 am

Bericht door Jan De Jonghe »

Het is wel geen catamaran h? Hendrik.
Hendrik Keizer
Berichten: 292
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 7:44 pm

Bericht door Hendrik Keizer »

Nee, ze zal wat meer rollen op anker bij een zijdelingse golf.
Plaats reactie