2 maten en gewichten

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Frans Salvo

2 maten en gewichten

Bericht door Frans Salvo »

In de krant Het Laatste Nieuws lees ik vandaag dat een 37 jarige is veroordeeld tot 3 maand voorwaardelijk en 275 ? boete omdat hij een flitspaal heeft vernield; met een touw heeft hij de flitspaal omvergetrokken nadat hij geflitst werd;

en omdat een palingvisser een visje als aas heeft gebruikt, wordt hij veroordeeld tot 3 jaar voorwaardelijk en 304 ? boete...

of nog : 2 jongelui die een auto stelen (ik ga geen namen noemen want dan wordt ik beschuldigd van racisme); hiermee op rooftocht gaan maar worden betrapt; de gestolen auto in de prak rijden en gevat worden door de politie; de 2 staan bekend bij de politie en konden niet anders dan hun 62 ste diefstal bekennen; ze staan ondertussen dus terug op straat; het onderzoek is afgelopen en moeten zich "ter beschikking houden".

ik denk dat ieder van ons wel een aantal dergelijke voorbeelden kan geven van hoe "rechtvaardig" het er aan toegaat zowel in Belgi? als Nederland.

Voor mij is het echt wel duidelijk dat sportvissen en sportvissers kunnen worden beschouwd als "aangeschoten wild", dat we al maar meer en meer zullen moeten inleveren en dat we uiteindelijk zullen verdwijnen (al zal het nog wel effe duren). Een politieke stem zou iets kunnen helpen maar...

Als je sommige discussies op forums volgt en daar ziet hoe bijvoorbeeld de C&R-fanaten tekeer gaan tegen diegenen die het aandurven om een vis mee te nemen voor consumptie; dan is het duidelijk dat het sportvissersleger zodanig verdeeld is, dat er nooit een exclusieve "sportvisserspartij" zal opgericht worden; en stel dat iemand toch een dergelijke partij in het leven roept : hoe ga je de witvisser, prijskampvisser, karpervisser, zeevisser, enz., motiveren/ovetuigen/overhalen om voor die partij te kiezen ?

jammer maar helaas
Plaats reactie