hallo medevissers
ik lees op de vangstberichten dat er bootjes zijn die vanuit vlissingen uitvaren, is er daar een trailerheling of vertrekken zij vanuit een ligplaats in de haven.
zelf heb ik mijn bootje liggen in serooskerke en is vlissingen voor mij indien een helling zeer geschikt om uit te varen.
ben zelf al eens op zoek gegaan maar vond alleen in de haven achter het arsenaal een hellinkje met kasseien is dit bruikbaar of is er nog iets wat ik nog niet gevonden heb???
groetjes en alvast bedankt voor een reactie!
gaston
Dit vind ik geen antwoord Barend op deze site trailerhellingen is het niet altijd even duidelijk,als er medevissers zijn die ervaring hebben met een of ander met of foto's is dit wel veel leuker,of niet.
grt
Mario Wauters schreef:Dit vind ik geen antwoord Barend op deze site trailerhellingen is het niet altijd even duidelijk,als er medevissers zijn die ervaring hebben met een of ander met of foto's is dit wel veel leuker,of niet.
grt
Ok sorry, dacht er goed aan te doen ,maar blijkbaar niet, nou ik hou me wel stil ,groeten.
De helling, nou ja helling, in de 2e binnenhaven van Vlissingen,
gelegen aan de Tweede Binnenhavenweg, dit is een zijweg van de Prins Hendrikweg, is niet erg veel bijzonder.
De aanrijdroute is langs braamstruiken, en niet erg breed.
Als het laagwater is in de haven , wat wel eens voorkomt bij w.z.h.
aan waterwerken( het normaalpeil wordt dan verlaagd)
kan je er geen gebruik meer van maken, omdat het beton van de helling niet ver genoeg het water in loopt...
Naar mijn weten is de helling aangelegd door de Hogeschool Zeeland.
Ook voor parkeren is er geen speciale voorziening.
Hoewel er verderop , waar Anker en Dessein vroeger was, wel genoeg plek is.
Ook moet je Sluis Vlissingen nog door, VHF 18 of op telefoonnummer 0118 41 23 72.
De Zeehondewerf,aan de Michiel de Ruyter haven, is niet mogelijk, bovendien gaat de sluis van deze jachthaven in de periode
1 oktober tot 1 april dicht, i.v.m het stormseizoen.
Het is eigenlijk van den gekke dat een stad als Vlissingen, die zich profileert als een maritieme stad aan het water , geeneens een fatsoenlijk helling heeft!
Misschien kan er in het nieuwe plan, van de herontwikkeling van het Scheldegebied , hier eens wat aan gedaan worden, je zou dan een politieke ingang moeten weten, komt toch weer die politiek om de hoek kijken.....
Sorry Barend dit was niet de bedoeling je aan te vallen,maar Ronald gaf wel een goede toelichting denk ik .
Het is inderdaad soms met de hellingen niet zo goed gesteld,maar niet getreurd in spanje is het nog veel slechter zelfs in de jachthavens zijn er soms geen .In frankrijk daarentegen zijn er genoeg te vinden en noord-spanje ook.
In Belgie ken ik er maar een drietal het gaat wel over vrije hellingen en die zijn zeer goed vergelijkbaar met neeltje jans qau parking en gemak tot laagwater.
grt
jongens allen zeer bedankt voor de reacties waren allen bruikbaar,
ga volgend weekend eens op verkenning ben dan toch op de camping.
groetjes en tot op of langs het water.
gaston
Kan je de Belgische hellingen even toelichten?
Hierover vind je weinig nuttige informatie op het net.
Zijn ze altijd bruikbaar? Ook bij laag tij? Parkeergelegenheid?
Alvast dank.
Zo zie je maar ,de site van zeevissport geeft over de hellingen in belgie
een perfecte toelichting die zeer correct zijn ga maar eens kijken blankenberge is wel de minst goeie vind ik persoonlijk,er komt bij dat de stekken heel kort bij liggen vooral nieuwpoort met zijn vrakken vlak onder de kust.
grt
Heb met Niek Peters van D66 Vlissingen contact gehad.
Hij gaat de het plan voor een fatsoenlijke helling in de buurt van Vlissingen, voorleggen, dat kan in de binnenhaven of de buitenhaven zijn.
of misschien zijn er nog wel andere plekken.
wordt vervolgd...
hallo mario
ik zou het kunnen uitleggen maar die eer komt ronald anderiesse tebeurt,
deze heeft het zeer uitgebreid uitgelegd in een bovenstaand mailtje.
groetjes gaston
Nog even terugkomend op de botenhelling in Vlissingen.
In de ontwikkeling van de 1e en 2e binnenhaven van Vlissingen,
is de eigendomsoverdracht van Zeeland Seaports naar gemeente Vlissingen bijna rond.
In de plannen voor een marina in de 2e binnenhaven is er ook een botenhelling gepland.
Helaas zullen deze ontwikkelingen nog jaren gaan duren, normaal trouwens bij projecten als deze...