Met een rilling heb ik het verhaal van de Gizmo in het laatste deltablad zitten lezen. Deze mensen hebben ontzettend veel geluk gehad!
Het commentaar van de vereniging is absoluut op zijn plaats, en inderdaad, er valt de opvarenden niets te verwijten!
Wel wil ik nog even opmerken dat er in het verhaal staat dat de boot water gemaakt heeft doordat er een slang van de bilgepomp los gegaan is. Dit kan ik eigenlijk bijna niet geloven, omdat een uitlaat van de bilgepomp eigenlijk altijd boven water dient te zitten!! Ik hoop dat dit ook bij de Gizmo het geval geweest is... zoniet... dan is er sprake van ernstige nalatigheid van degene die dit systeem geinstalleerd heeft!
Als dit wel de reden van alle problemen zou zijn dan wordt je daar toch wel erg triest van...
Verhaal gezonken Gizmo
-
-
-
Zorg bij doorvoeringen door de huid van het schip, of het nu onder of boven de waterlijn is, dat deze altijd zijn voorzien van een deugdelijke RVS kogelkraan.
Welke direct gemonteerd is op een RVS huiddoorvoer.
Aan de andere kant van de afsluiter dan een geribbelde slangtule met rvs slangklemmen.
Mocht er nu een calamiteit zijn, bijv. slang eraf, wierpot gescheurd, dan kan je direct de afsluiter dicht zetten, zodat er geen water meer in je boot stroomt.
Zorg ook dat de afsluiter direct en goed bereikbaar is, en weet ook waar deze zit.
Grtz,
Ronald Anderiesse
Welke direct gemonteerd is op een RVS huiddoorvoer.
Aan de andere kant van de afsluiter dan een geribbelde slangtule met rvs slangklemmen.
Mocht er nu een calamiteit zijn, bijv. slang eraf, wierpot gescheurd, dan kan je direct de afsluiter dicht zetten, zodat er geen water meer in je boot stroomt.
Zorg ook dat de afsluiter direct en goed bereikbaar is, en weet ook waar deze zit.
Grtz,
Ronald Anderiesse