boot vissen

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Hans Giessen

boot vissen

Bericht door Hans Giessen »

Wie kan mij wegwijs maken met zeevissen op eigen boot mijn boot is niet trailerbaar dus zou ik willen vertreken vanuit Stellendam graag met meerdere boten zodat ik er achteraan kan varen wie o wie wil van mij een visser maken
Rinus Visser
Beheerder

Bericht door Rinus Visser »

Beide schrijvers doen een beroep op de collega's om wegwijs gemaakt te worden op zee. Dat is niet meer dan normaal, tenslotte hebben we het allemaal moeten leren. Als penningmeester (daar komt het) vind ik het teleurstellend dat personen wel de weg naar de "hulp" kunnen vinden maar daarbij blijkbaar er niet aan hebben gedacht toe te treden tot een vereniging. Per saldo zijn het de (weinige) verenigingen in Zuid-West Nederland die zich inspannen, met de onmisbare hulp van de Federatie ZuidWest Nederland en Sportvisserij Nederland om het bootvissen mogelijk te maken en mogelijk te blijven maken. Voorbeeld: de helling op Maasvlakte2 komt er niet doordat 1 niet georganiseerde bootvisser dit aangekaart heeft. Nee die komt er doordat de meeste bootvissers, o.a. georganiseerd in Bootvisvereniging Zuid-West Nederland die met Federatie ZuidWest Nederland en Sportvisserij Nederland hebben aangekaart bij de instanties. U moet als eenling eens proberen aan de tafel te komen zitten met Havenbedrijf en Gemeente Rotterdam. Naast deze 'belangenbehartiging' verzorgt Bootvisvereniging Zuid-West Nederland ook het onderhoud en toezicht van de hellingen te Stellendam, Brouwersdam en Neeltje Jans. Daarnaast heeft BVV ZWN bij de aanleg van deze hellingen ook de knip moeten trekken om de aanleg mogelijk te maken. Allemaal zaken die betaald konden worden doordat de bootvissers in Zuid-West Nederland zich hadden verenigd in BVV ZWN. En voor het geld (kosten) hoeft u het niet te laten! Een ??nmalig inschrijfgeld van ? 20,-- en een jaarcontributie van ? 45,-- (nog geen euro per week).
Daarvoor krijgt u o.a. 12 maanden een prachtig maandblad en een ZeeVispas, getijdenboekje, stickers, vlaggetje. Te veel om op te noemen. Een sterke gezonde bootvisvereniging met ruggesteun van genoemde andere belangenbehartigers in vandaag de dag broodnodig. Als er meer en meer bootvissers aan de zijlijn blijven staan maar wel gebruik maken van door de georganiseerden verworven zaken komt het niet goed.
Daarom: sluit u aan! Op deze site kan dat!
Dank u voor uw steun.

M. Visser
penningmeester
Bootvisvereniging Zuid-West Nederland
Rinus Visser
Beheerder

Mooi dat u de vereniging wilt versterken. Vaste 'instructeurs' kennen we (helaas?) niet. Op zich een gemis, anderzijds zijn er voldoende leden en niet leden die beginnende bootvissers wegwijs willen maken. Daarbij staat het een stuk "herkenbaarder" (eigen?) als de vraagsteller ook een Deltanummer kan vermelden.
Rob van der Zande

Bericht door Rob van der Zande »

Mail me maar eens Rob, ik wil je wel het 1 en ander vertellen
en eventueel mee op varen.
Ik vis altijd in de voordelta , Oosterschelde en Grevelingen.
En heel af en toe tuff ik naar een wrakje. Je bent altijd
van harte welkom om mee op te varen, uitleg kan dan aldaar.
Wel eerst lid worden natuurlijk :lol:

Mijn mail is stingray@zeelandnet.nl

Grt
Rob van der Zande
Delta 30
Marcel Brevé

Bericht door Marcel Brevé »

Mijn thuishaven is Stellendam. Ben in de buurt redelijk goed bekend.

Natuurlijk heb ik er geen probleem mee een bootvisser te helpen.

Ik hecht er echter wel aan dat degene die wordt geholpen zoals Rinus Visser al schreef "lid van de vereninging is"

Niets voor niets!

Al hulp gewenst is laat uw mailadres op de site achter ( misschien heeft u dat al gedaan) dan neem ik contact op en kunnen we bespreken welke info u wenst.

Marcel

Delta 1566
Koen De Bièvre
Beheerder

Bericht door Koen De Bièvre »

Praat aan de helling met mensen die terug komen van zee. 's Morgens zijn de meesten niet zo praatzuchtig, dan willen ze naar zee en rap. Maar aan het einde van de middag kan je heel wat te weten komen. Niet iedereen is even mededeelzaam, maar in de meeste gevallen word je altijd wat wijzer.

Ik heb er ook geen bezwaar tegen om iemand te laten volgen als ik ga vissen. Plek en vis genoeg op zee!

Specifieke vragen kan je hier op dit forum altijd kwijt. In de meeste gevallen zal daar een bevredigend antwoord op komen. Voor de rest is er maar ??n goeie manier om het onder de knie te krijgen: DOEN, "stelen" met je ogen en leren van je fouten.
Hans Giessen

lid worden

Het lid worden is geen probleem maar als je lid word en er is niemand die je iets verteld sta je nog op de kant. dus als iemand de moeite zou willen nemen mij wegwijs(zeewijs)te maken word ik zeer zeker lid. mijn boot ligt bij de moerdijk dus als ik met mij eigen boot ga moet ik via stellendam als ik alles op orde heb kunnen er bij mij ook wel 1of 2 vissers extra meevaren ik kan alle dagen maar niet altijd op zaterdag dus wie wil mij vertelen wat ik nodig heb en waar ik het beste alles kan kopen enz afz Hans
Hans Giessen

wat heb ik nodig

voor mensen die mij zouden willen helpen mijn imail is hvdgiessen @casema.nl
Ramon Fatehmahomed

Bericht door Ramon Fatehmahomed »

Ik zou ook heel erg graag weg wijs gemaakt willen worden.
Heb zelf een trailerbare boot Inter 500, met 60 pk Yamaha achter.
Er zit ook een fishfinder in, en navigatie via een laptop(moet ook nog uitzoeken hoe dat werkt) en heb ook een marifoon in. Deze moet nog geregistreerd worden. Ik heb die gegevens al opgestuurd.

Deze boot had een beetje lekkage, na 4 of 5 uur varen ongeveer 20 liter water volgens vorige eigenaar.
sinds dat hij opgeknapt is, ben ik nog niet mee wezen varen.
Zelf ook nog nooit gevaren, ik heb wel, pas mijn vaarbewijs 1 gehaald, en heb ook mijn marifonie basis.

Als ik een keer met iemand mee kon varen, natuurlijk tegen betaling, zou ik dat graag willen doen om ervaring op te doen.
En daarna misschien samen een keer vertrekken met mijn boot.

Als iemand mij wil helpen, mijn mailadres is rmjfateh@gmail.com

Mijn boot staat in Europoort, ik woon zelf in Hellevoetsluis.
Ik heb mijn vervoer dus afstand maakt niet veel uit.
Als het doorde weeks is, ben ik zelf bereid om een snipperdag te nemen.

Ik heb begepen dat je ook lid kunt worden, waar en welke site is dat?

Alvast bedankt,
groeten,
Ramon
Marcel Brevé

Hallo Ramon,

Ik heb je oproep gezien.

Het is me duidelijk dat je nog echt alles moet leren.
Als je nog nooit met een boot hebt gevaren en dus ook niet weet hoe je spullen werken, wat je motor doet, hoe je trailert en wat nu met dat anker. Dan ontraad ik je om de eerste keer gelijk met je boot de zee op te gaan. De zee is groot en doet dingen die je niet verwacht.
Wat ik eng vind is 20 liter water op een visdag. Waar komt dat vandaan dan.

Begin rustig op zoet water of op de Grevelingen.
Leer eerst je spullen kennen.

Het lood op de bodem brengen lukt de meesten van ons wel maar routinematig met je boot en navigatie omgaan is ook erg belangrijk.

Je hebt inmiddels ook mijn mailadres. Neem maar eens contact op. Ik wil je wel helpen.

Maar zoals eerder is aangeven door Rinus.
Wel lid worden.
Niets voor niets!

Groet Marcel
Delta 1566
harrie cas

Bericht door harrie cas »

ik vindt het zo wie zo al onverantwoord dat je met een boot gaat vissen waar 20 liter water in komt ik las dat ie een inter heeft praat je al gauw over een boot die 25 jaar oud is zulke mensen weten niet waar ze over praten je ken met 0,0 wind van de helling vertrekken maar het is in 5 minuten verandert in windkracht 5 en dan als je met zo,n halve boot vaart met dat gebonkt als het een scheurtje is en je moet 10 mijl varen neem van mij aan dat het een scheur wordt.dus niet een ander opzadelen met je ouwe zooi en ja ze helpen me wel zorg eerst eens dat je zaakjes op orde zijn.en dan pas de zee of oosterschelde of grevelingen op.maar zo lang hij lekt lekker op de trailer laten staan.
Rinus Visser
Beheerder

Ja ik weet het. Ik heb geen geduld. Maar ik houd van koetjes die snel kalven (opschieten zo gezegd). Deze aanhef is nodig om u de stand van zaken op dit moment weer te geven.
Dit onderwerp is gestart met 2 hulpzoekers. Een van de 2 antwoordde na mijn betoog dat hij het lidmaatschap gaat invullen. Nu geeft dat doorzenden van de aanmelding tot lid via deze site incidenteel problemen.
De aanmeldingen komen bij mij binnen. Tot nu toe: nog geen aanmelding.
Levert dat doorzenden blijvend problemen op kunnen de betreffende gegevens ook via mij e-mailadres gemeld worden. Dat adres staat (versleuteld) op deze site Let op dat u voorgeenspam.nl telfort.nl schrijft.
Afwachten dus maar (Jantje Ongeduld).
De tweede reactie, ja wat zal ik daar over schrijven? Eigenlijk wenst deze bootvisser eerst bewijs dat hij geholpen wordt. Dus vooraf voorwaarden stellen. Stel dat hij in zijn optiek goed geholpen wordt en vervolgens vangt hij te weinig vis op zee, wat dan? Tja...............................
Dan is er nog een derde persoon bijgekomen die info zoekt. Nieuw in dit onderwerp maar op de site al enige tijd aktief met vragen stellen. Daar wordt je wijs van is dan de gevleugelde kreet als ukkies dat veel doen.
Ook voor volwassene geldt deze uitspraak.
Het verwondert mij dat deze heer wel onze site weet te vinden voor vragen maar kennelijlk van gedachte is dat hij op een ander site kan aanmelden.
Tja..........................
Ard Hulsen

Bericht door Ard Hulsen »

Hallo

meestal als je water in de boot krijgt komt dat omdat het tussen de romp en de opbouw door lek achter de stoot rand dus teminste heb dat al bij veel mensen gehoort en gezien die kitten de stootrand af en het probleem is opgelost of hij moet echt van ondere lek zijn en tja dan heb je een groter probleem maar ik hoop voor je dat het van de stootrand komt dan is het makkelijk en goedkoop op te lossen

Groeten

Ard
Rinus Visser
Beheerder

Rob, je mail is binnen! Als TNT haar best doet heb je maandag al fanmail van mij.
Ramon Fatehmahomed

Bericht door Ramon Fatehmahomed »

Sorry heren,
ik heb het verkeert geschreven denk ik,
Ik ga zeker niet met en boot op water, als ik zeker weet dat het lekt.

Hij lekte bij die spiegel, maar dit is helemaal opgeknapt door iemand die dat soort werkzaamheden doet, dus een expert.

Alleen moet ik het nog uittesten of het nergens meer lekt.

Hij lekte ongeveer 20 liter bij 4/5 uur varen, dus als het goed is moet dat zeker minder zijn en natuurlijk hoop ik dat het helemaal niet meer lekt.

En ik ga zeker op jullie advies af om het niet op zee uit te testen, dank jullie wel voor de advies.

Lid worden is voor mij geen probleem, alleen wist ik niet waar en hoe,
ik las net dat ik links beneden moest kijken, ga ik zo doen.

Tuurlijk snap ik dat het niet voor niets is, daarom vroeg ik ook voor iemand om mij te helpen tegen betaling.

Ik zal nog contact maken met de genen die mij wilde helpen.
Ik ga eerst even zoeken hoe ik lid kan worden.

Dankje,

groeten,
Ramon
Hans Giessen

Het aanmelden ging bij mij eerst ook niet goed maar nu zag ik dat het wel gelukt is. en voor de mensen die mij hulp hebben aan geboden alvast bedankt ik heb al een mail gehad van Marcel dus krijg ik er steeds meer vertrouwen in dat ook ik (het liefst heel snel) een zeevisser kan gaan worden
hilbert van vlimmeren

Bericht door hilbert van vlimmeren »

Beste hans

waar ligt je boot mijn boot ligt nl ook in e buurt van de moerdijk

hilbert delta 1609
Rinus Visser
Beheerder

Hans je aanmelding is binnen, maandag heb je post van me als de post het tempo er in houdt.
Hans Giessen

Mijn boot ligt de Kil waar ligt die van jouw misschien kunnen we eens sammem opvaren
Groetje Hans
Rinus Visser
Beheerder

Voor de volledigheid de melding dat ook de inschrijving van Ramon binnen is.
3 uit 3 is een zeer goed resultaat, daar teken ik voor als penningmeester in het vervolg.
Hendrik Keizer

Bericht door Hendrik Keizer »

Als je me kunt overtuigen dat een lidmaatschap ook voor mij meerwaarde heeft, dan heb je 4 uit 3 :wink:
Voor 15 euro bied ik jullie dan een lidmaatschap bij de Eemsvissers aan.

Groet,
Hendrik
Dre Frijters

Bericht door Dre Frijters »

Zit er bij die aanbieding dan ook een deugdelijk vlaggetje en serieus klevende sticker ?? :o
Hendrik Keizer

Nee Dre dat kan er voor die prijs niet af.
We bereken echter geen admistratie en verzendkosten

:!:
Dre Frijters

Bericht door Dre Frijters »

Ohhh, ja dan kun je ook de "admistratie" beperkt houden..... :roll: (geintje)
Hendrik Keizer

zuid afrikaans dialect. 8)
Rinus Visser
Beheerder

Hendrik,

Als je gebruik maakt van de voorzienigen die BVV ZWN mede heeft bekostigd en onderhoud lijkt het me meer dan normaal dat je dan ook een steentje bijdraagt in de kosten van onderhoud en pacht.
BVV ZWN is ook betrokken bij de onderhandelingen inzake een helling op Maasvlakte2. Kan ook nog wel knaken gaan kosten voor BVV ZWN.
Daarnaast trachten we met hulp van Federatie ZWN en Sportvisserij Nederland het vrije vissen mogelijk te blijven maken. Als Eemsvissers ook aangesloten zijn bij de Federatie doen zij in principe hetzelfde.
Frans Salvo

organisatie

Bericht door Frans Salvo »

als al die verschillende zee-verenigingen zich eens zouden groeperen tot 1 overkoepelend orgaan, specifiek voor de zeehengelsport, dan hebben we een kans om effectief gehoord te worden.

In Frankrijk zijn de sportvissers in Haute Normandie nu ook tot de vaststelling gekomen dat er geen overkoepelende (zee)organisatie is...

je mag daar dus nog maximaal 10 stuks kabeljauw aan boord hebben (of 12 stuks als je met meer dan 2 aan boord bent)
Hendrik Keizer

Rinus Visser schreef:Hendrik,

Als je gebruik maakt van de voorzienigen die BVV ZWN mede heeft bekostigd en onderhoud lijkt het me meer dan normaal dat je dan ook een steentje bijdraagt in de kosten van onderhoud en pacht.
BVV ZWN is ook betrokken bij de onderhandelingen inzake een helling op Maasvlakte2. Kan ook nog wel knaken gaan kosten voor BVV ZWN.
Daarnaast trachten we met hulp van Federatie ZWN en Sportvisserij Nederland het vrije vissen mogelijk te blijven maken. Als Eemsvissers ook aangesloten zijn bij de Federatie doen zij in principe hetzelfde.

Ja dat is vast wel voor elkaar bij Eemsvissers en/of Zeenon.
Verder kom ik alleen bij BVV ZWN als ik es bij jullie kom kijken.
Toch wel zo'n 350 km of meer rijden.
Dan word ik dus nog maar even geen lid.

Hendrik
hilbert van vlimmeren

Bericht door hilbert van vlimmeren »

hallo hans , mijn boot staat op een trailer
Rinus Visser
Beheerder

Hendrik,

Je bent van harte welkom.
Ondanks het feit dat ik als penningmeester graag (nieuwe) leden noteer ben ik wel van mening dat het lidmaatschap zin moet hebben, zeker vandaag de dag, ondanks de billijke prijs. Overigens zijn er binnen ons ledenbestand best personen die nog lid van BVV ZWN zijn terwijl het nut (o.a. door stoppen met bootvissen / verkoop boot + inventaris ) niet meer zo aanwezig is. Die koester ik natuurlijk ook, dat begrijp je!
Helaas zijn er ook personen die het wel goed vinden dat er bootvissers zijn die de kastanjes (en kosten) uit het vuur halen en het de gewoonste zaak vinden om vooraan te staan bij het traileren maar 'vergeten' om lid te worden.
Ook dat maken we mee.
Hendrik Keizer

Weet ik Rinus,

Was zelf altijd Penningmeester van de Eemsvissers.
Bij ons zijn steunleden ook welkom, havenexploitatie kost een flinke duit.
Zeker als er onverwacht moet worden gebaggerd bij een diepte van 10 meter en alle vingerpieren moeten verwijderd.

Ik had gehoopt dat jullie clubblad een lidmaatschap grotendeels kon verantwoorden en dat je een speciaal tarief had voor steunleden.

Groet,
hendrik
Rinus Visser
Beheerder

We kennen ook donateurs.
Ook hier inschrijfgeld (eenmalig ? 20,--) en jaardonatie ? 30,--.
Het maken en verzenden van een maandblad en dat maal 12 dekt nauwelijks deze ? 30,--.
Eddy Timmermans

Bericht door Eddy Timmermans »

Men heeft een boot. Men koopt regelmatig nieuwe benodigheden zoals hengels, molens, aas, benzine, apparatuur enz. Kostprijs per jaar ???
En toch zit men te piekeren over 50 ? lidgeld op JAARBASIS !!!!

Groetjes,

Eddy Timmermans
delta 1052
Hendrik Keizer

:oops:

Tja,

Maar als je dan lid bent van 4 verenigingen, wordt het al weer iets anders.

Daarnaast vissen we met een bootje van 3500 euro, gebruiken we oude hengels, steken we zelf aas, vissen we op een afstand van max 10 kilometer vanaf de ligplaats, betalen we 175 euro per jaar liggeld en gebruiken we gebruikte apparatuur.

Tel daarbij op dat we in de lage lonen en hoge werkeloosheidsprovincie Groningen wonen, dan zijn we al blij dat we nog kunnen vissen.

hendrik
Eddy Timmermans

Bericht door Eddy Timmermans »

Vier verenigi?ngen die allen hetzelfde doel zouden nastreven is sowieso al absurd. E?n vereniging, die al de vissers vertegenwoordigt, heeft meer zeggingsschap, daar ze meer leden telt. En ik denk dat de Deltavissers
a) meer leden tellen b) meer waar voor hun lidgeld geven en c) meer doen voor onze rechten te verdedigen bij de hogere instanties. dus is de conclusie snel gemaakt.
Verder wens ik op deze zaak niet in te gaan, daar ze voor mij echt de moeite niet loont.

Eddy Timmermans
delta 1052
Marcel Brevé

Goh Hendrik, 10 kilometer :?:

Da's dan toch wel een eind roeien. En zit dan er geen vis ook!!!! :lol:

Marcel
Hendrik Keizer

Eddy Timmermans schreef:Vier verenigi?ngen die allen hetzelfde doel zouden nastreven is sowieso al absurd. E?n vereniging, die al de vissers vertegenwoordigt, heeft meer zeggingsschap, daar ze meer leden telt. En ik denk dat de Deltavissers
a) meer leden tellen b) meer waar voor hun lidgeld geven en c) meer doen voor onze rechten te verdedigen bij de hogere instanties. dus is de conclusie snel gemaakt.
Verder wens ik op deze zaak niet in te gaan, daar ze voor mij echt de moeite niet loont.

Eddy Timmermans
delta 1052
Eerst aanzwengelen en dan gauw de hakken aan de wal.
Nou dan moeten we maar stoppen, ook bij jou heeft de schaalvergroting en ruilverkaveling al intrede genomen. Jammer!

hendrik
Hendrik Keizer

Marcel Brev? schreef:Goh Hendrik, 10 kilometer :?:

Da's dan toch wel een eind roeien. En zit dan er geen vis ook!!!! :lol:

Marcel
We hebben wel een motortje hoor!
En vis zit er ook wel in de herfst, winter en voorjaar. 's zomers alleen maar paling, harder bot en jong broed.

hendrik
Plaats reactie