veerse meer

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Anton Dekker

veerse meer

Bericht door Anton Dekker »

Is er iemand die mij kan vertellen hoe de visserij op forel is op dit moment .
Er waren geruchten dat de forel er niet meer is. :( :(
Is het de moeite om er nog heen te gaan .

groeten Anton.
Koen De Bièvre
Beheerder

Bericht door Koen De Bièvre »

Dat zijn geen geruchten
bas arkenbout

forel veerse meer

Bericht door bas arkenbout »

Niet helemaal waar belg die ik ken viste vorige maand regelmatig aan de
dam ving mooie forellen aan de lepel.
Zullen er niet zoveel meer zitten als vroeger maar bruine forellen zijn
redelijk standvast in tegenstelling tot regenbogen die trekken er zo van af
toch maar proberen dus.
René Wesdorp

Bericht door René Wesdorp »

forel is redelijk uitgestorven daar, niet meer doen dus hoor van de lokale beroepsvissers dat ze sinds dat doorlaatmiddel geen forel meer vangen in de fuiken.
ik wil slapend sterven, net als opa, niet gillend, net als de passagiers in zijn bus.
Frank de Jonge

Bericht door Frank de Jonge »

De forel is voor mij nagenoeg verdwenen ik vang er bijna geen meer de laatste jaren maar er zijn wel andere soorten vis in het Veersemeer bij gekomen zoals steenbolk, wijting, div. soorten platvis niet veel overigens maar het worden er steeds meer ook zeebaars en geep in de zomermaanden en niet te vergeten de haring die zit daar in hele grote hoeveelheden en zo zijn er meerdere soorten waargenomen waaronder de gul.
Tussen Veere en de Veersedam komen wij regelmatig hele grote scholen vis tegen maar wat voor vissen het zijn weet ik niet ik denk aan haring of wijting.
In de zomermaanden zie je de meeuwen hier ook heel vaak duiken dan zijn er scholen vis aan het jagen ook dit is voor mij een teken dat er meer ander vissen aanwezig zijn.
Een groot probleem is de Japanse oester die woekert er geweldig er zijn plaatsen waar je beter niet meer in het water kan gaan lopen oa het haventje van Geersdijk daar is het een echte plaag maar daar zitten wel redelijk wat palingen tussen.
gr Frank de Jonge d 1228
Plaats reactie