ankerkoord aan mekaar zetten

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Frans Salvo

ankerkoord aan mekaar zetten

Bericht door Frans Salvo »

Recent heb ik me een zogenaamde loodkoord aangeschaft die ik nu wil verbinden met mijn ankerkoord; een loodkoord is eigenlijk niets anders dan een ankerkoord met in de kern een looddraad; die koord kan je dus niet splitsen...
ik zoek nu een methode om deze koord te verbinden met mijn 3-strengs ankerkoord; beiden zijn 10 mm dik. Probleem is dat eea niet te dik mag worden omdat die ankerkoord een aantal rolletjes dient te passeren richting ankerwinch...

Iemand raadt me aan om de 2 koorden een 50 cm naast mekaar te leggen en dan met ee nylonkoord en een naald te doorsteken en verbinden; daarna nog een nylon wikkeling er rond ;

of heeft er iemand een ander idee/voorstel

alvast bedankt

Frans
Delta 193
Peter Beeckman

Bericht door Peter Beeckman »

In een jachtwinkel kun je die denk ik met een koppelstuk aan elkaar laten persen/lijmen (net zoals men met stalen kabels doet)
Nat van Adrichem

Bericht door Nat van Adrichem »

Misschien kan je contact opnemen met Theo Spijkerman.

Afbeelding <==KLIK

Er staan op deze site handige en duidelijke animaties van allerlei knopen.

Laat weten of je een oplossing voor jou 'probleem' gevonden hebt.
Nat van Adrichem

Bericht door Nat van Adrichem »

Sorry, die man heeft SLijkerman :oops:
De Loose Eddy

Re: ankerkoord aan mekaar zetten

Bericht door De Loose Eddy »

Frans Salvo schreef:Recent heb ik me een zogenaamde loodkoord aangeschaft die ik nu wil verbinden met mijn ankerkoord; een loodkoord is eigenlijk niets anders dan een ankerkoord met in de kern een looddraad; die koord kan je dus niet splitsen...
Frans

Is het niet gemakkelijker op een lange splits te maken en gewoon de lengte van de splits het stukje lood te verwijderen .Ik weet niet hoelang dat de loodkoord is maar een stukje lood van 10 ? 15 cm zal het toch niet te veel gewicht verliezen zeker

Grtz

Eddy
Frans Salvo

splitsen

De zogenaamde loodkoord is een 8-strengs koord terwijl mijn ankerkoord een 3)strengs is; ik heb al moeite genoeg om een 3-strengs aan een identieke koord te splitsen, laat staan dat ik een 8-strengs aan een 3-strengs zou splitsen...
ik heb de 2 koorden aan mekaar genaaid over een afstand van 60 cm en daarna 5 stukjes van 5 cm met nylon omwikkeld; daarna de ganse boel met tape afgedekt;

als het niet zou houden, laat ik het beslist weten (voorafgegaan door een aantal krachttermen...); verlies van anker en loodkoord is niet echt iets om naar uit te kijken...

Frans
Delta 193
Frans Salvo

verbinding nog OK

wou maar effe laten weten dat de verbinding nog steeds standhoudt;
ben ondertussen een paar maal gaan vissen en zie nog geen enkel teken van "niet houden"; ben nog steeds een beetje sceptisch aangezien ik er nog geen springtij met wind heb mee beleefd.
duimen maar
Plaats reactie