diefstal

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Mario Wauters

diefstal

Bericht door Mario Wauters »

Beste colegas? vissers
Vandaag ging ik mijn bootje halen in de stalling in colijnsplaat en tot mijn grote ontsteltenis waren er een aantal zaken GESTOLEN , de DIEF in kwestie heeft al mijn spullen grondig doorzocht en hetgeen hem interesseerde heeft hij meegenomen waaronder een spinternieuwe shimano speadmaster 100/150gr jigging hengel nog niet mee gevist,een paar landvasten enz kon hij ook wel gebruiken maaar een shimano stella 8000 liet hij ongemoeid dit valt wel op als je met zo een molen vist, ik had dit setje speciaal aangeschaft om nu in september naar spanje te gaan vissen,gelukkig had ik een deel spullen thuis wegens kantvissen gelaten.
De cabine was op slot maar het vlucht luik was alleen op grendel desalniettemin is dit geen excuse om alle spullen te doorzoeken en zeker niet in een stalling waar we met een 18tal collega? vissers bij mekaar staan en waar niemand anders toegang heeft de DIEF zij gewaarschuwd
als wij hem te pakken krijgen zal hij ner niet goed van zijn.
Mensen die er niets mee te maken hebben zijn hiermee ook gewaarschuwd houw je spullen in de gaten
grtj
elpescador

delta 1518
Peter Beeckman

Bericht door Peter Beeckman »

Mario, je probleem komt mij bekend voor. Enkele weken geleden heb ik ook melding gemaakt van diefstal aan de loodseigenaar en aangezien je in dezelfde stal staat ... Je vraagt je idd. af waarop die dief het gemunt heeft: Al mijn benzine was gestolen, net als de sproeikoppen voor mijn motor, een leefnet en een schepnet. Buiten de benzine misschien kun je dit toch niet echt waardevolle stukken noemen. Nooit meegemaakt in mijn vroegere stalling maar hier is het duidelijk opletten!
Mario Wauters

mijn benzine was niet weg?Peter
elpescador

delta 1518
Mario Wauters

En ik veronderstel dat dit een cleptomaan is die steelt voor de kick en ook een beetje voor het hebben want anders had hij nog veeel meer meegenomen wie steelt er nu 3 landvasten?raar maar waar.
Ik moet nu vlug proberen dezelfde hengel te kopen die nieuw was met etikette noch aan om mee naar spanje te nemen ik vertrek immers maandag aanstaande met auto en boot naar gandia tussen valencia en benidorm.
Volgens de berichten die ik via internet pesca mediterraneo en pm krijg trekt de visserij nu aan voor september in juni was het daar niet vet.
grt
elpescador

delta 1518
Peter Beeckman

Mario, ik heb bovendien de indruk dat die kleptomaan zich heel goed op zijn gemak voelt. Benzinetanken leeg je zomaar niet op enkele minuten, dat hevelen of overgieten zal toch al snel wat tijd in beslag nemen. Je moet maar het lef hebben om hiervoor de tijd te nemen en het risico te lopen dat iemand net binnenkomt als je op andermans boot aan het rondneuzen bent.
Jerry Van Tilborgh

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Mannen,

Staan jullie nog steeds bij Buurke in Colijn???
Peter Beeckman

Jerry, neen wij staan gestald bij T.H.M.
Jerry Van Tilborgh

Peter,

Dus toch bij Buurke. Die zaak heet T.H.M, maar de eigenaar heet Buurke. Wij hebben daar vroeger ook gestaan en toen kreeg iedereen een aparte sleutel die je niet kon laten bij-en of namaken. Indien dit nu nog het geval is moet de dader ??n van de medegegruikers van de stalling zijn!!! Ik zou hier toch de eigenaar van de stalling (Buurke dus) maar eens over aanspreken omdit te laten uitzoeken. Je kan hem voorstellen om een camera te plaatsten zodat die registreert wie er binnen en buiten gaat, al weet ik nu al dat hij dat niet gaat doen (tenslotte betaal je er genoeg voor). Die man is "zo" gierig dat een paar liter water om je motor te spoelen en je boot te kuisen al teveel was destijds! De uitspraak "ons zeeuwen binne zunig" heeft hij uitgevonden dat kan niet anders (is grappig bedoeld h?, anders krijg ik later weer reacties!!!). Nee, diefstal is altijd een triestige en laffe daad, zeker als je nu bijna zeker weet dat het iemand van de stalling zelf is! Wij zijn er toen destijds bij hem in de stalling van gespaard gebleven, omdat er bij ons niks te rapen viel, wij haalden alles er gewoon elke keer af. In sommige stallingen zie je soms wel eens boten staan vertrekkens klaar met alle apperatuur op en hengels in de aanslag? Het is natuurlijk niet goed te praten, maar als je de kat bij de melk zet???? We zijn hier tenslotte niet in Noorwegen h? waar dat gewoon wel kan. Ik zou zeggen veel succes met je zoektocht naar de dader, en mocht je hem ontmaskeren mag je van mij part zijn naam hier gerust deponneren, misschien dat ze dan wat schaamte gaan kennen? Al is die kans heel klein.

Jerry
Mario Wauters

Beste Jerry
Ik heb zeker de kat niet bij de melk gezet ,alles zat in mijn cabine met slot alleen het vluchtluik was niet op grendel per ongeluk,vanachter in de batterij kastjes heeft hij drie van de zes koorden om aan te leggen ?
meegenomen hij heeft goed de tijd genomen om zijn keuze te maken.Ik weet ook wel dat je niets in het zicht moet leggen zoals hengels op neeltje jans open en bloot in de auto maar dit ligt toch een beetje anders,als je je gebuur al niet meer kunt vertrouwen.
Alle spullen van je boot halen is ook niet makkelijk,wanneer blijft er dan nog tijd om te vissen en vis is er ook al niet meer.
Bij Walter de Landsheer die ook een fishcabin heeft zoals ik hebben ze al 2x zijn volle benzinetanks uit de boot gehaald 2x 42l kun je tellen in de jachthaven voor het clubhuis.
Mensen mensen we zullen binnenkort met een geweer moeten rondlopen zoals in amerika.
Wat de stalling betreft is het wel berend en niet buurke heb ik niet te klagen zoals je zegt met speciale sleutel en over het water heeft hij nog niets gezegd tegen mij .
grtj
elpescador

delta 1518
Jerry Van Tilborgh

Mario,

Ik zeg ook niet dat "jij" de kat bij de melk hebt gezet, maar "soms" gebeurt het. Het valt hoe dan ook "nooit" goed te praten om aan de spullen van een ander te zitten, maar het gebeurt overal! Wij hebben jaren in de haven Stavenisse gelegen en daar was het schering en inslag dat er werd gestolen, het ging dan van ankers, ankerrollen, benzinetanks, bootstoelen tot buitenboordmotoren,enz?? Je moet het lef toch maar hebben? Voorlopig hebben we er in de nieuwe haven "nog" geen last van (camerabewaking!!)

Peter en Mario,

Voor alle duidelijkheid, jullie stallingeigenaar heet weldegelijk "Berend Buurke" Toch raar dat jullie beiden zijn naam niet weten?

En ja Mario, dat was destijds de reden dat wij in een haven zijn gaan liggen, er kruipt "gigantisch" veel tijd in het oprijden naar de helling, traileren, boot opbouwen,enz Nu is het gewoon touwtjes los en vertrekken, binnen de 5 min. ben ik aan het varen en dat scheelt aanzienlijk in vistijd (of vrije tijd zoals je het zelf wil zien).

Hopend dat de visserij van de winter wat aantrekt want die is momenteel inderdaad dramatisch.

Jerry
frank theunissen

Bericht door frank theunissen »

Jerry,

Kan jij mij zeggen of er nog plaats in de haven is voor een jumbo535 en wat dat kost per jaar?
Frank
Delta 284
Jerry Van Tilborgh

Frank,

Ik zou het momenteel niet kunnen zeggen of er nog plaats is, ik weet dat de plaatsen daar erg geliefd zijn en er een wachtlijst van minstens twee jaar is (van horen zeggen). Prijs voor het hele jaar +/- 1100-1200?

Jerry
harrie cas

Bericht door harrie cas »

hey jerry waar liggen jullie nu dan. lig je niet meer in stavenisse daar lag je vroeger toch en sta je nog wel op de bungalow park in sint anneland of ben je daar ook al weg.ik hoorde wel van sjaak dat hij niet veel meer vist en dat ie naar noorwegen zou gaan.mvg harrie cas
Jerry Van Tilborgh

He Harrie,

Ik lig nu al 3 jaar tot volle tevredenheid in Breskens. Ik had het veel eerder moeten doen, maar ja als je alles op voorhand weet!!! Ja en op die campins in St. Annaland zijn we toch al een jaartje of vijf weg denk ik, dat werd toen opgekocht door een bouwondernemer die er een challetpark van ging maken. Jaja wij kregen natuurlijk wel eerst de voorkeur om er een stukje grond te kopen, maar ze lachten ons gewoon vierkant uit!!! De prijs was toen iets van een +/-300?/m2 (250-300m2) en dan moest je er nog gelijk een challet van 50.000-60.000? op neerzetten?? Dus met andere woorden, de werkende mens die in het weekend kwam genieten van het camperen moest maar even plaats maken voor de "rijke" duitse "elite"!!! Maar ja, we hebben er toch meer dan 30 jaar een gouden tijd gehad. Weet je nog elke zaterdagavond thuis bij moeder Bazen met een man of 10-12, met een kratje bier en wat kroketten en friklandellen heel de avond ouwehoeren en sterke verhalen over de (toen) nog goede visvangst? Goede tijden tijden waren dat, als ik er nu nog aan terug denk! Helaas zijn die tijden voorbij man, de oosterschelde is gewoon helemaal naar de klote gevist en een baarsje is er nog nauwelijks (tegenover vroeger) te vangen. Aard en Leo die zijn er volledig mee gestopt, en Jaak en Jan vissen af en toe nog een keer. Als je weet dat dat toch geen "kleine" jongens waren in de visserij, dan weet je wel hoe erg het gesteld is? Bij Jaak kom ik nog wekelijks, maar dan voor andere dingen, de visserij is nu bijzaak geworden. Als ik die mannen van vroeger nog eens spreek zeggen ze allemaal hetzelfde, "ze moeten die schelde gewoon vol beton storten en er een snelweg van maken, want voor de visserij moet je er niet meer zijn"!! Gelijk hebben ze als je weet wat wij er vroeger met z'n allen vingen.
Vervlogen tijden man, vervlogen tijden..........

Jerry
Mario Wauters

Heb gisteren in Goes bij de politie klacht neergelegd tegen onbekenden,en heb ook mijn rekening gemaakt schade +/- 250,00?iof hoorde niet goe .
Een vriend van mij die bij de politie is ,heeft mij gezegd zeker aangifte te doen ,als er geen klachten zijn kunnen zij ook niets doen.
Intussen komt er boven water dat er nog zaken gestolen zijn bij andere booteigenaars tof he hoe kun je nog gerust zijn in een afgesloten stalling.
Verder niet getreurd ik ga nog effe met verlof naar spanje tot binnenkort met misschien een leuke reportage.grt
elpescador

delta 1518
Guy Mees

Bericht door Guy Mees »

ik ken DAT probleem ook, ik sta er al meer dan 10 jaar heb de waarborg van de sleutel nog in gulden betaalt, maaaaaaaaaaaaaaaar het is al meermaals voor gekomen DAT Het slot van de poort niet op slot was en de ketting niet rond Haak werd gedraaid , dus ketting en slot heren
Plaats reactie