Ik vraag me af of eea nog normaal is of dat wij, vissers, allemaal beschouwd worden als criminelen.
Ik rij nu zowat 40 jaar met een auto en kan me amper 4 controles voor de geest halen; 2 x op alcohol, 1 x op diesel en 1 x op papieren.
Ik vaar pakweg 6 jaar op zee en zit nu aan mijn 5e controle waarvan 2 dit jaar; steeds zonder probleem trouwens.
Ik kan me de 3e controle nog levendig voor de geest halen. Ik lag met een best woelige zee op een Belgisch wrak op zeebaars te vissen. De grote politieboot kwam langs achter aangevaren en bleef op zo een 50 ? 100 m "hangen" = boven op het wrak dus, met draaiende motoren. Ik werd via de marifoon opgeroepen en mocht toen al mijn papieren en reddingsmiddelen tonen en de vergiunningsnummers doorgeven per marifoon. Toen alles "gecontroleerd" was, ging de politieboot er met brullende motoren vandoor. Ik ben toen ook maar vertrokken...
Ik vraag me af of andere leden ook zoveel geluk hebben en of al die zee-controles nog als normaal moeten beschouwd worden. Als die beroepsvissers evenveel worden gecontroleerd, dan zit het wel snor volgens mij...
controles
-
Toen mijn zoon en ik, zo?n 2 jaar geleden voor het eerst gingen vissen
met ons bootje, kregen we gelijk een grote rubberboot van de AID langszij,
een van de mannen stelde zich voor, en vroeg of hij aan boord mocht komen, daar had ik niet zo?n moeite mee, was wel verbaasd, 1e keer vissen en gelijk controle.
De beste man wilde alleen weten of we wat gevangen hadden en keek even vlug in de
bak met vis.
Feit is natuurlijk wel dat de controle?s, op welk vlak dan ook, toch wel steeds meer worden.
Maar ach als je niets te verbergen hebt?
We zullen er mee moeten leven?
En het blijft ook in de visserij zo, de goeden lijden onder de kwaden.
Niet te veel van aantrekken, en lekker blijven vissen.
Grtz,
Ronald Anderiesse
Delta 578
met ons bootje, kregen we gelijk een grote rubberboot van de AID langszij,
een van de mannen stelde zich voor, en vroeg of hij aan boord mocht komen, daar had ik niet zo?n moeite mee, was wel verbaasd, 1e keer vissen en gelijk controle.
De beste man wilde alleen weten of we wat gevangen hadden en keek even vlug in de
bak met vis.
Feit is natuurlijk wel dat de controle?s, op welk vlak dan ook, toch wel steeds meer worden.
Maar ach als je niets te verbergen hebt?
We zullen er mee moeten leven?
En het blijft ook in de visserij zo, de goeden lijden onder de kwaden.
Niet te veel van aantrekken, en lekker blijven vissen.
Grtz,
Ronald Anderiesse
Delta 578
-
toen ik van een wraktrip terugkwam (ik was nog 45km van neeltje jans verwijderd)keek ik in mijn ooghoek en zag op een meter of 5 van mij een zodiak met 4 politiemannen (wel serieus verschoten) ik moest tegen 15km.u verder varen en dan kwamen er 2 mannen aan boord en vroegen mijn marifoon bewijs en vroegen of ik veel gevangen had en dat was het,
ze waren zeer vriendelijk (was dit in belgie ook maar zo)
dus het kan ook allemaal meevallen
groetjes tom van nuffel d.611
ze waren zeer vriendelijk (was dit in belgie ook maar zo)
dus het kan ook allemaal meevallen
groetjes tom van nuffel d.611
-
Heb zo de indruk dat de controles niet altijd te maken hebben met al of niet in orde zijn met reglementen en dergelijke, maar dat ook meer en meer controles worden uitgevoerd ivm transport van drugs en illegalen van of naar Engeland. Verder kan ik controles alleen maar goedkeuren, ze moeten echter wel voor iedereen van toepassing zijn, dus ook voor het beroeps. De enige controles, 3 in aantal, die ik tot nu toe heb gehad, waren steeds in en van de Nederlandse p?litie en ik moet als Belg toegeven steeds heel vriendelijke mensen en 100 % correct.
Eddy Tmmermans Delta 1052
Eddy Tmmermans Delta 1052
-
Eddy je hebt gelijk.
Regelmatig wordt ik benaderd door de speciale afdeling van de recherche in Rijswijk ivm met een boot, uitgerust met onze plotters etc, om info te geven hoe ze in de software kunnen komen, omdat er mensen met een boot zijn aangehouden op zee, die o.a. drug vervoerden naar het vaste land.
Ze weten de serienummers etc. alles van die toestellen.
Regelmatig wordt ik benaderd door de speciale afdeling van de recherche in Rijswijk ivm met een boot, uitgerust met onze plotters etc, om info te geven hoe ze in de software kunnen komen, omdat er mensen met een boot zijn aangehouden op zee, die o.a. drug vervoerden naar het vaste land.
Ze weten de serienummers etc. alles van die toestellen.