15 kg?

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Marcel Oomen

15 kg?

Bericht door Marcel Oomen »

hallo,
effe een vraagje:
als je vanuit nederland gaat vissen langs de belgische kust, en je wordt daar op zee gecontroleerd, moet je je dan ook houden aan de 15 kg. regel ,
of kun je gewoon vangen zoveel als je wilt , je trailert tenslotte toch in nederland?
grtz, marcel D.1013
Koen De Bièvre
Beheerder

Bericht door Koen De Bièvre »

Iedereen moet zich in de Belgische exclusief economische zone (Belgisch zeegebied) aan die regel houden, al kom je van China.
Marcel Oomen

o.k. koen,
maar waar ligt dan de grens van het belgisch zeegebied,
ik bedoel hoeveel km. moet je uit de kust zijn, dat die regel niet meer geld?
grtz, marcel D.1013
harrie cas

Bericht door harrie cas »

hoi marcel wat wil je in belgie gaan vangen dan GUL dat kun je nu ook vergeten heb met een paar jongens op een ander forum gesproken die zijn afgelopen vrijdag weg geweest ook 0,0 gul gewoon een maandje thuisblijven dan vang je je visje wel is altyd een slechte maand geweest januari tot eind febr dan gaat dat weer wel aantrekken en nu zul je ook zien dat alles in de netten staat.
Mario Wauters

Bericht door Mario Wauters »

Ik veronderstel dat de zeegrens Belgie Nederland op je gps of zeekaart staat dus goed uitkijken is de boodschap viva europa.
In Portugal is het nog slechter daar moet je voor ieder stuk kust een andere vergunning hebben bv spaanse grens -Faro, faro -Albufera,
Albufera -portimao enz kun je wel kopen aan een bankautomaat
maar alles in het Portugees rara.
Met de boot in Spanje heb je een vergunning voor iedere opvarende nodig
let op er word gekontroleerd door de Guardia civil heel vriendelijk en correct,maar de boetes zijn naar verluid niet min,informeer je altijd goed,
viva Europa er is nog werk aan de winkel.
grtj
elpescador

delta 1518
Koen De Bièvre
Beheerder

Bericht door Koen De Bièvre »

Marcel,

Het Belgisch zeegebied gaat tot aan het Engelse zeegebied, Frans water en Nederlands water. Ik heb de coordinaten wel ergens liggen, maar daar moet ik even naar zoeken. De tijd dat je buiten de 12-mijlszone in "internetionaal water" zat is lang voorbij.

Op de meeste papieren kaarten staat de grens aangegeven.
Marcel Oomen

o.k.mannen,

heb al begrepen dat die vlieger niet opgaat.
ik dacht vanuit neeltje jans naar de belgische wrakken te gaan vissen ( daar hebben blijkbaar geen netten gestaan), maar ze controleren ook op zee, en ik heb geen zin in een torenhoge boete, dus zal ik me aan de 15 kg moeten houden,
bedankt
grtz, marcel D.1013
Plaats reactie