aanbod tweedehandsboten

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
Carlo Peremans

aanbod tweedehandsboten

Bericht door Carlo Peremans »

Beste, Ik ben op zoek naar een boot waarmee ik een stukje uit de kust kan en denk daarbij aan een orka of een beekman. Op het net worden er heel wat boten aangeboden waaronder een aantal die dateren uit 94-95-96. Is het nog aangeraden om een boot van deze leeftijd te kopen? Wat is de gemiddelde" leeftijd" van een orka bv

Merci,

delta 1446
Mario Wauters

Bericht door Mario Wauters »

Ga eens een kijkje nemen bij Beekman in goes heeft dikwijls heeel mooie tweedehands boten en dikwijls nog met garantie z'on boot kost altijd nog wel wat maar een boot van 94 95 96 ?ik zou het nooit avonturen of je moet gouden handen hebben om er zelf aan te werken.
elpescador

delta 1518
Marco Van Meeuwen

Bericht door Marco Van Meeuwen »

een boot moet je in vertrouwen kopen, leeftijd heeft er niets mee te maken.
er zijn zeker goede boten van wel 30 jaar oud, kijk maar naar de shetland , en rana's die er rond varen.

kijk eens op de site van startboot, daar vind je zeker iets. en je bent zeker dat je niet gefopt bent.
de gussem erwin

boten en motoren

Bericht door de gussem erwin »

hoi daar myn orka is van 94 oogt wel niet als nieuw maar op het water doet hy primma dus raad ik wel aan goed uitkyken
Nat van Adrichem

Re: aanbod tweedehandsboten

Bericht door Nat van Adrichem »

Carlo Peremans schreef: Wat is de gemiddelde" leeftijd" van een orka bv

Merci,

delta 1446
Tja, ik denk dat niemand daar echt een antwoord kan geven.

Er varen nog zat Hobim's (voorloper Orka) en Pilots. Dat zijn visboten van het eerste uur. Zo'n 30 tot 40 jaar oud.

De Orka's die jij noemt zijn nog maar helft zo oud.
Ik denk niet dat ze zoveel slechter (gebouwd) zijn dan die oudjes.

Maar zoals altijd. Goed kijken en voelen wat je koopt. Ook een 'nieuwe' van 5 jaar kan een flinke zeperd zijn. Je weet meestal niet hoe er mee omgegaan is of wat er mee gebeurd is.
Rob van der Zande

Bericht door Rob van der Zande »

Ik denk dat een goede tip is,

Neem een boot waarvan je de gelcoat aan de onderzijde kan zien.
Dus niet geschilderd. Dan weet je dat de romp ok is.
Of de boot moet een heel jaar in een haven liggen, dan moet je
wel. Maar als een boot een jaar zonder probleem in het water ligt
weet je ook dat die OK is.

Verders weet ik zeker dat de leeftijd geen rol speelt, maar
wel hoe er mee om is gegaan.

Suc6 met de aanschaf.
Klaes Dijkstra

Bericht door Klaes Dijkstra »

Kijk goed naar de onderzijde maar ook naar de binnen kant van de kuip en daar waar een vloer over gelamineerd is naar de romp. Een vloer die dik in de verf met zand of antislip verf zit vindt ik ook niet prettig. Ik heb het zelf met mijn sheltie gehad. Die was gerepareerd door een proffesioneel bedrijf........ En dat ben ik nu ook... zeg maar als je polyester zo op de gelcoat plakt dan laat het van zelf weer los...
Oh ja deze boot kwam uit Katwijk aan Zee en deze meneer heeft regelmatig van alles op marktplaats staan laatst nog een dikke jumbo 585met 130pk? HONDA Ze hebben daar de goede gewoonte om met 20-30km door de branding te gaan en dan op het strand te klappen. Probeer het eens met en auto elke keer stopen met 20 30 tegen een boom. het resultaat zal op het zelfde neer komen.

Ik heb mijn sheltie nu 5 jaar hem zelf gerestaureerd en ik denk dat ergeen sheltie is met zon dikke bodem als de mijne.
Theo Ringenaldus

Bericht door Theo Ringenaldus »

He Klaes!

Nu snapik het! Ik vond altijd al dat je boot zo diep in het water lag.
Het zit,m dus in die topzware bodem!
Tip van Theo: Zorg wel dat je het "hoofd boven water houd"!
Plaats reactie