teken dit ajb

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Frans Salvo

teken dit ajb

Bericht door Frans Salvo »

http://www.fishfight.net/sign-up/

knap staaltje van de verspilling !
Marcel Oomen

Re: teken dit ajb

Bericht door Marcel Oomen »

mee eens frans,
heb getekent,
grtz, marcel D.1013
DILLEN FRANK

Bericht door DILLEN FRANK »

mijn naam staat er ook bij .
gewoon weerzinwekkend.
dat voor ons sportvissers minimum maten zijn vind ik perfect.
voor het beroep zouden ze het mogen afschaffen.
hoeveel mag er worden gevangen....100 ton , ok ,en dan prijsbepaling per groote .
met een verbod op teruggooien .
deze vis word toch gevangen ,kan dan beter op de markt komen tegen lagere prijs .
is dan mischien gedaan met tonnen vis weg te vangen voor de meelfabrieken .
is puur moord uit financieel belang en op hun eigen job.
kan fout zijn van mij ,maar is toch mijn mening !!!

groetjes frank
D1334
geluk is......een windstille dag
Frans Salvo

en dit gebeurt dus jaarlijks vlak voor onze deur hé

heb het zelf al 2 x meegemaakt dat ik door honderden en duizenden ondermaatse en maatse wijtingen doorvoer; op een moment dat het quotum in België vol was notabene voor diezelfde wijting;
mantelmeeuwen en Jan Van Genten konden gewoon niet meer omhoog geraken; zo vol waren ze gegeten.

en de vloot van ARM... met 7 stuks naast mekaar maar lustig doorploegen !

en dan maar pleiten voor een quotum voor de sportvisser; en die beroepssector krijgt het dan ook nog eens gedaan; en krijgt er nog miljoenen € subsidie bovenop;
tijdens de eerste week van januari stond de teller al op 15 miljoen, voor Nederland alleen en zonder Europese steun dan
gelukkig mag je hier nog je mening vertellen; op andere forum wordt je onmiddellijk monddood gemaakt

ik vraag me gewoon af wat er zou gebeuren als er 0 € subsidie wordt gegeven;
en nog zo iets : er is dit jaar geen schup gul te vangen en toch blijft er meer dan genoeg aanvoer; zijn wij dan de schuldigen dat er hier geen gul meer zit ?
Theo Ringenaldus

Bericht door Theo Ringenaldus »

Hoop dat dit de lieden (de poltitiek dus) die er daadwerkelijk wat aan kunnen doen, doet wakkerschudden.
Zo niet wordt het zo langzamerhand eens tijd ze daarmee te helpen!
Verwacht er echter niet veel van. Aangaande opgelegde vangstqouta,s voor sportvissers, dat zet nog eens zoden aan de dijk!
Of al die (kul) regelgeving die er voor ons sportvissers bijkomt, en er voor zorgt dat het plezier in onze hobby steeds meer vergald wordt.

Hoe kun je het bedenken. Mijn vertrouwen in de politiek was al niet hoog. Dit gaat zo ook zeker voor meer en meer sportvissers gelden.
Het enige juiste wat we volgens mij kunnen en moeten doen is een groot front vormen van gelijk gestemden.

Groeten,

Theo
Eddy Timmermans

Bericht door Eddy Timmermans »

hallo Frans,

Ik heb bericht gezien en natuurlijk getekend. IK vind persoonlijk dat ieder deltalid gewoonweg verplicht is om dit te ondertekenen. Of het veel zal uithalen is natuurlijk de vraag, maar als je nooit iets doet, gebeurt er automatisch ook nooit iets. Laat ons hopen dat de vetbetaalde lui in Brussel en Straatsburg eens voor één keer het beetje verstand dat ze MISSCHIEN hebben ook eens gebruiken !

Eddy Timmermans, delta 1052
frank theunissen

Bericht door frank theunissen »

Ik heb ook getekend Frans.
Groeten

Frank
delta 284
Groeten
Delta 284
Theunissen Frank
Kees Michielsen
Contacteer:

Bericht door Kees Michielsen »

getekend

groeten

Kees
Boston Whaler Montauk fanatic
http://www.zeevissenlangeland.nl/
peter van der sterren

Bericht door peter van der sterren »

getekend
delta 1458
Ronald Anderiesse

Bericht door Ronald Anderiesse »

Schril contrast met de onder "toezicht" staande
sport(bootjes) visser.....

Ook getekend.

Grtz,

Ronald
Klaes Dijkstra

Bericht door Klaes Dijkstra »

Ik heb m ook even op Total fishing gezet werkt ook al niet iedereen is er even blij mee.
Maare goeie actie
Dre Frijters

Bericht door Dre Frijters »

Getekend.

Dre.
Frans Salvo

spectaculair ! bedankt aan allen die getekend hebben
op een paar dagen zijn er 250.000 handtekeningen bijgekomen en de teller blijft spectaculair stijgen;

op basis van dit gegeven moet het toch mogelijk zijn om aan de politieke beslissers echte beslissingen te doen nemen ? invoeren van een gesloten tijd; instellen van reservaatgebieden; eens het quota van een bepaalde soort bereikt is wordt een ganse sector gesloten waar dat die soort in hoofdzaak wordt gevangen; geen visserij op het moment dat vis samenschoolt om te paaien; enz

op basis van deze petitie moet het toch mogelijk zijn om ook onze stem/wil door te duwen en niet alleen maar diegene van de beroepssector ?
waarom worden die tientallen miljoenen euro subsidie niet gebruikt bijvoorbeeld om die beroepsvisser een inkomen te verschaffen op het moment dat een sector wordt gesloten ?

stel dat we met zijn allen afspreken om op een bepaald ogenblik "iets" te doen, of net niet te doen;
ik pleit hier niet voor baldadigheden of zaken die schade berokkenen; maar meer ludieke acties of een actie die belangstelling wekken;
iemand ideeën ?

of blijven we het ondergaan ?
Stephane wauters

Bericht door Stephane wauters »

Hallo frans....

Jouw idee om met z'n allen samen te komen en iets ludieks te doen vind ik geen slecht idee...
Maar als je alle zeevissers met bootje wilt bij elkaar roepen, zal je niet veel volk bij elkaar halen...

Op het zoete zitten ze met het aalscholver probleem...

Je kan misschien ook de zoetwatervissers oproepen om mee te doen aan je ludieke samenkomst...
Ben zeker dat ook zij staan te springen om eens aan de politiek te tonen dat het zo niet verder kan...

Als je de zeevissers en zoetwatervissers bij elkaar telt, dan zit je meteen aan een zeer grote groep mensen die wel de aandacht zullen trekken van de media als je iets doet...

Hetgeen niet het geval is als je enkel met 20-tal biivissers bij elkaar komt...

groeten,
stef
Sjaak van Boxtel

Bericht door Sjaak van Boxtel »

ik heb dit bericht gelezen en ik zal graag tekenen,maar ik heb een vraag er staat bij dat je accoort gaat met de voorwaarden en wat houd dat in ,moet ik misschien ergens lid van worden of gaat het enkel over de solidariteit ?
Marcel Oomen

Bericht door Marcel Oomen »

niks aan de hand sjaak,
gewoon aanvinken en ondertekenen,
grtz, marcel D.1013
Frans Salvo

Hallo Stephane,
als je soms de C & R-verhalen volgt die er op Total Fishing, met de regelmaat van de klok, aan de gang zijn, dan betwijfel ik sterk dat er ooit een samenwerking kan komen tussen zoet en zout. Als je het daar aandurft om te schrijven dat je een snoekbaars knuppelt, wordt je als "moordenaar" gebrandmerkt.
Ik heb hier in het verleden al meer dan eens gepleit voor een exclusieve zoutwater-vereniging; sommigen binnen deze vereniging zijn die mening ook toegedaan; anderen vinden het een goede zaak om aangesloten te zijn bij SN. Wie gelijk heeft, mag het zeggen; ik ben vurig voorstander van een echte zoutwater-club die een minimum aan doelstellingen wil verwezenlijken maar waar een maximum aan sportvissers zich kunnen in vinden.
Ga je te ver, of wil je te veel, dan eindig je zoals onze huidige politiekers ... zonder regering dus.

Het grootste probleem is de onverschilligheid van heel veel vissers op het moment dat "hun" deelgebied-visserij niet wordt "aangevallen". Of denk je dat een prijskampvisser (kanaal-vijver) ook maar enig idee heeft, of betrokken is, bij de zoutwater-problematiek ?
Of een vliegvisser op de Ardense rivieren ? of een karpervisser met zijn bivy ? enz.

Als je alleen nog maar kijkt naar het Belgische VVHV moet je jezelf al vragen stellen.
Die zijn allen maar geïnteresseerd in prijskampvissen op zee, en dan liefst vanuit bootjes. Voor de rest houden ze zich ver van alle mogelijke confrontaties.
Ik heb me ooit (samen met nog een collega) eens aangemeld om lid te worden : ik kreeg zelfs geen reactie... Recent is er nu wel iemand in België opgestaan die om samenwerking verzocht; jammer is wel dat ik nog geen antwoord heb gekregen over hun doelstellingen/programma. Er is wel een verzoek om aansluiting en achteraf zouden ze dan wel een programma maken... zo werkt dat volgens mij dus niet.

Zelfs in Nederland betwijfel ik of er acties gaan volgen die gesteund worden vanwege SN; in België kan je het al helemaal vergeten.

vang ze

Frans
Stephane wauters

Bericht door Stephane wauters »

Goede avond beste Frans :wink:

Naast het zeer gedreven vissen aan en op zee, ben ik ook zéér gedreven in het prijskampvissen op het zoete tijdens de weekenden!
Hiervoor zit ik vaak op http://www.witvisforum.be
Dit forum is zeer populair onder de witvissers en telt maar liefst 3066 actieve leden!

Om enig idee te geven van de activiteiten van dit forum de laatste 24u:
Nieuwe berichten 211 • Nieuwe onderwerpen 5 • Nieuwe gebruikers 16 • Gasten 585
434 geregistreerde gebruikers bezochten het forum de afgelopen 24 uur

In het forum is onderanderen een topic "AALSCHOLVERS" of onder de forumleden omgedoopt tot de ZWARTE PEST! Dit topic telt al 1.073 reacties en werd al 21.146 maal bekeken sinds eind 2006.

Dit gewoon om aan te geven dat ook witvissers een doel hebben om op straat te komen en de politiek zwaar op de korrel te nemen voor hun belachelijke maatregels die ze nemen!

Dus ik denk dat er wel enig respons zou zijn van de witvissers als je een actie zou ondernemen naar de politiek toe...

Groeten,
stef
Frans Salvo

Er beweegt wel degelijk wat. Kijk even op site van Visserijnieuws.punt.nl waar de beroepssector al zijn stekels aan het opzetten is tegen de plannen/voorstellen van EG Visserijcommissaris Damanaki. De petitie die wij allemaal hebben getekend heeft er duidelijk toe bijgedragen dat de politiek nu ook begrijpt dat de verspilling van, naar schatting, 1 MILJOEN TON PER JAAR aan discards in onze Noordzee alleen, echt niet meer kan. Engeland roert zich hevig omdat zij verplicht zijn, van de EG, om goede eetbare vis dood terug te gooien omdat het quotum op is !

En uiteraard ziet de beroepssector dat niet zitten.

Ik heb me bedenkelijk uitgelaten over Damanaki bij haar aanstelling, maar sta op het punt om mijn mening te herzien... toch nog effe afwachten of het niet alleen bij woorden blijft...

In ieder geval bewijst deze petitie-actie dat ze nut heeft gehad.

wordt vervolgd, hopelijk !
chris lourdon

Bericht door chris lourdon »

Kraai maar niet te snel victorie,want als de beroeps moeten inleveren zoeken die een zondebok .En wie denk je dat die eerst gaan aanpakken dan??Juist ,die gaan hier voor zorgen dat de sportvisser er mag voor opdraaien want wij vangen toch genoeg.100kg per man per dag :cry: En dat bijna elke dag van het jaar met dagelijks 100 bootjes vanuit NJ
vang ze
chris
Frans Salvo

Chris, als de sportvissers in Frankrijk en Belgie nog verder gaan moeten inleveren ???
In Frankrijk 10 STUKS kabeljauw PER BOOT en in Belgie maximum 15 kg per visser;
In Frankrijk is de zeebaars, voorlopig, nog niet gequoteerd (wel knippen en gutten) en in Belgie max 20 kg vis per persoon (inclusief de kabeljauw)
Maar je zal ongetwijfeld gelijk gaan krijgen dat de zaken nog moeilijker en ingewikkelder gemaakt gaan worden voor ons.
Enne : wij zijn wel opgejaagd wild voor de politie/douanediensten ! de reden is vrij duidelijk : als sportvisserke zijn wij gewoon de zwakste en gemakkelijkste prooi;

vang ze
Mario Wauters

Bericht door Mario Wauters »

In spanje is de quota voor sportvissers 5kg per persoon de grootste vis telt niet mee bv een bonito van 5kg of een grouper van 6kg + 5kg kleinere vis,dus mogen we niet klagen in belgie in nederland zal er dus ook wel zoiets komen.
Den truuk in Belgie is een nummer aanvragen (kost blijkbaar wel een snok geld) en dan kun je binnenbrengen wat je wil?maar moet je wel langs de vismijn.
Hoe het allemaal juist in elkaar zit weet ik niet maar ik heb ze in nieuwpoort enz zien vertrekken staan er met een camper heel de week en vissen maar tenminste als er vis is.
elpescador

delta 1518
Adriaan Pellens
Contacteer:

Bericht door Adriaan Pellens »

Frans Salvo schreef:http://www.fishfight.net/sign-up/

knap staaltje van de verspilling !
chris lourdon

Frans, als het aan die beroepsen ligt dan was er waarschijnlijk geen éne sportvisser meer op zee.Hoe minder bootjes op zee zijn hoe minder pottekijkers en hoe minder"controleurs"die klagen over het verspillen van discards.Momenteel leveren we al genoeg in denk ik ,het is 3/4 van de tijd toch geen weer en als het weer is krijgt ge niks gevangen :( .Zun varen dag en nacht ,weer of geen weer tot ze de vis gevonden hebben en trekken dan alles eruit.Denken die niet na over hun broodwinning,als ze dit jaar alles vangen hebben ze volgend jaar niks meer.Of gaan die volgend jaar dan patatten planten :mrgreen:
vang ze
chris
chris lourdon

Iemand de slag om brussel gezien over de subsidie's voor de beroepsen???? Wat een stel prutsers daar in brussel.Een trawler subsidie geven om dat er geen subsidie is om het te slopen :shock: :oops: en in elke haven(spanje) een nieuwe vismijn ook gesubsidieërd die niet in gebruik zijn. :roll:
vang ze
chris
Plaats reactie