automaat
-
automaat
hallo mannen,
ik zou morgenvroeg willen gaan kijken voor een andere auto.
mijn bus heeft het nl. begeven.
nu kan ik ergens een automaat krijgen, maar ik twijfel, omdat ik niet weet of een automaat gemakkelijk is met het traileren van een boot.
ikzelf heb er totaal geen ervaring mee, dus zou ik graag ( effe voor morgenvroeg haha) iemand anders zijn ervaringen hierover willen raadplegen.
hoor het graag!
ik zou morgenvroeg willen gaan kijken voor een andere auto.
mijn bus heeft het nl. begeven.
nu kan ik ergens een automaat krijgen, maar ik twijfel, omdat ik niet weet of een automaat gemakkelijk is met het traileren van een boot.
ikzelf heb er totaal geen ervaring mee, dus zou ik graag ( effe voor morgenvroeg haha) iemand anders zijn ervaringen hierover willen raadplegen.
hoor het graag!
grtz, marcel D.1013
-
Re: automaat
marcel,
Mijn beide auto's zijn automaat.Ik trailer er wel niet mee maar trek er wel eens een aanhangwagen met auto er op mee en dat is zeker geen probleem en dus verwacht ik dat een trailer ook geen probleem mag zijn.
Mijn beide auto's zijn automaat.Ik trailer er wel niet mee maar trek er wel eens een aanhangwagen met auto er op mee en dat is zeker geen probleem en dus verwacht ik dat een trailer ook geen probleem mag zijn.
-
hoi wim,
ok, maar een wagen die je horizontaal trekt is natuurlijk wat anders, als een boot uit het water trekken, terwijl de auto met de neus de lucht in staat.
het is eigenlijk hetzelfde als de hellingproef, maar dan met een automaat..
je zult gas moeten geven terwijl je normaal de koppeling laat opkomen, en nu moet ik dan de handrem gebruiken?
zodoende mijn vraag, jammer dat je er zelf nog niet mee hebt getrailerd,
misschien hebben andere er wel ervaringen mee..?
ok, maar een wagen die je horizontaal trekt is natuurlijk wat anders, als een boot uit het water trekken, terwijl de auto met de neus de lucht in staat.
het is eigenlijk hetzelfde als de hellingproef, maar dan met een automaat..
je zult gas moeten geven terwijl je normaal de koppeling laat opkomen, en nu moet ik dan de handrem gebruiken?
zodoende mijn vraag, jammer dat je er zelf nog niet mee hebt getrailerd,
misschien hebben andere er wel ervaringen mee..?
grtz, marcel D.1013
-
Beste Marcel
Ik had voordien een renault espace om mijn beekman uit het water te halen moet erbij zeggen was maar een 1900cc geschakeld en op de helling in colijnsplaat kon ik er niet uit koppeling pijn gedaan enz boot dan maar te water en met lege trailer naar neeltje jans en daar ging het dan ,dit is geschiedenis.Nu heb ik sinds een jaar een hyunday santa fee automaat 4x4 mag 2000kg trekken en de boot met trailer weegt 1850kg ,gewoon in drive van de rem gaan en hij begint al direkt te trekken gas geven en upsakee, de 4x4 heb ik nog maar 1maal gebruikt wegens gladheid van de helling.
Niets dan goede ervaringen met een automaat met de boot erachter ik twijfelde eerst ook en ben nu een gelukkig mens ik neem de boot reeds 4de maal mee naar spanje 1850km eerste 2maal met de geschakelde renault en daarna 2maal met de Hyundai ik wil niet meer verwissellen.
Het kost een paar centen meer maar het comfort hiermee is supper.
Ik had voordien een renault espace om mijn beekman uit het water te halen moet erbij zeggen was maar een 1900cc geschakeld en op de helling in colijnsplaat kon ik er niet uit koppeling pijn gedaan enz boot dan maar te water en met lege trailer naar neeltje jans en daar ging het dan ,dit is geschiedenis.Nu heb ik sinds een jaar een hyunday santa fee automaat 4x4 mag 2000kg trekken en de boot met trailer weegt 1850kg ,gewoon in drive van de rem gaan en hij begint al direkt te trekken gas geven en upsakee, de 4x4 heb ik nog maar 1maal gebruikt wegens gladheid van de helling.
Niets dan goede ervaringen met een automaat met de boot erachter ik twijfelde eerst ook en ben nu een gelukkig mens ik neem de boot reeds 4de maal mee naar spanje 1850km eerste 2maal met de geschakelde renault en daarna 2maal met de Hyundai ik wil niet meer verwissellen.
Het kost een paar centen meer maar het comfort hiermee is supper.
elpescador
delta 1518
delta 1518
-
Hallo Marcel,
Mijn Beekman Alfa 505 Fish combinatie schat ik ongeveer op 1100 kilo.
Traileren op de helling van Neeltje Jans is totaal geen probleem voor mijn VW 1.4TSI DSG (122pk) die maximaal 1400 kilo mag trekken.
Kijk anders even op Caravantrekker voor theoretische berekeningen.
Groet, Marco
Mijn Beekman Alfa 505 Fish combinatie schat ik ongeveer op 1100 kilo.
Traileren op de helling van Neeltje Jans is totaal geen probleem voor mijn VW 1.4TSI DSG (122pk) die maximaal 1400 kilo mag trekken.
Kijk anders even op Caravantrekker voor theoretische berekeningen.
Groet, Marco
-
pks wil niks zeggen een hoog koppel dat heb je nodig pks gaan slippen
-
Korrect Harrie de pks spelen niet zo een grote rol maar het koppel,maar als ik zo wat de berichten lees denk ik dat er veel mensen eens naar de weegbrug moeten gaan om hun combinatie te wegen dan zal menigeen schrikken zoals ik.Ik kocht mijn boot + - 600kg + motor suzuki 115pk + -200kg en een trailer + -150kg is 1000kg wat dacht je , en dan alle opties heb dan gekozen voor een trailer pega 1800 ipv 1350 met in het achterhoofd ik moet ermee op reis en ver,gelukkig heb ik deze keuze gemaakt en weegt mijn trailer + boot getankt en alles op en aan 1850kg dat is al niet mis of?
Bij uw keuzes mensen weeg alles goed af wat en hoe enz want je bent niet met een caravaneke op weg.
Bij uw keuzes mensen weeg alles goed af wat en hoe enz want je bent niet met een caravaneke op weg.
elpescador
delta 1518
delta 1518
-
-
Mario,
Je zegt dat boot + trailer + motor 1000 kg weegt.
Betekent dit dan dat je voor 850 kg aan accessoires hebt staan, zoals accu's en tanks enz???
Lijkt me een beetje veel.
Ik heb een week of wat geleden een fish cabin aangeschaft met een 90 pk e-tec en een pega zb1800.
Deze combinatie is op de weegbrug geweest volgens de papieren en kwam uit op 1300 kg.
Grtzz Niels
Je zegt dat boot + trailer + motor 1000 kg weegt.
Betekent dit dan dat je voor 850 kg aan accessoires hebt staan, zoals accu's en tanks enz???
Lijkt me een beetje veel.
Ik heb een week of wat geleden een fish cabin aangeschaft met een 90 pk e-tec en een pega zb1800.
Deze combinatie is op de weegbrug geweest volgens de papieren en kwam uit op 1300 kg.
Grtzz Niels
-
D e pega 1800is wel iets zwaarder dan de 1350 + -80kg dus boot naakt 600kg motor suzuki 115pk 220kg,trailer pega 1850 + -240kg en dan begint het volgeschuimd 1000l 100kg? radar, beugel, radar, marifoon; gps, anker lier, 2ankers,2batterijen, 2 tanks /42l,extra reling, enz enz, je staat er verwonderd van en op de weegbrug gaf dit totaal 1850kg.
elpescador
delta 1518
delta 1518
-
Hoi Mario,
Waarom tanken als je op reis gaat ? Hebben ze in frankrijk of spanje geen "bootbenzine"of vaar jij onderweg een stuk met de auto erachter
.Ik wil zeggen als die tanken leeg zijn scheelt dat toch weeral snel 2x42ltr=ong 84 kg
Waarom tanken als je op reis gaat ? Hebben ze in frankrijk of spanje geen "bootbenzine"of vaar jij onderweg een stuk met de auto erachter

vang ze
chris
chris
-
mijn volledige combinatie weegt 1650 kilo, beladen boot + trailer ( zonder vis, haha),
maar maakt verder niks meer uit, de verkoper had een defect aan de automaat,wat niet te repareren was, zodoende is het toch een schakel geworden....
maar maakt verder niks meer uit, de verkoper had een defect aan de automaat,wat niet te repareren was, zodoende is het toch een schakel geworden....
grtz, marcel D.1013