meerkerk gebied
-
meerkerk gebied
beste deltavissers,is er bij jullie bekend of er nog gevangen word in het meerkerk gebied?en of er tong gevangen word?
-
Re: meerkerk gebied
Denk dat het er de laatste dagen niet heel druk is geweest met boten ivm het weer.
Grtz Alex.
Grtz Alex.
e-tec rulez !!
-
Ben maandag 27-6 met mijn vrouw naar de meerkerk geweest, voor de eerste keer naar buiten in ons leven, later op de dag kwam er een grote deining en werd het wat ruwer. We hebben dan ook maar een uurtje of 4 gevist van 13.00 tot 17.00 uur., en hebben 39 scharretjes gevangen. Niet erg groot maar wel lekker dik.Er lagen nog twee bootjes maar die waren vrij snel weg waar ze naartoe gegaan zijn weet ik niet, maar ik lag er erg alleen. Heb zo’n 100 meter als je aan komt varen rechts van de boei gelegen. Op ongeveer 13-14 meter diepte.
Groet Ria en Ries.
Groet Ria en Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
- Beheerder
Ben er afgelopen zondag nog geweest. Er zit nog vis, maar de kwaliteit loopt nu zienderogen achteruit in vergelijking met enkele weken geleden. De mooie, grote scharren zijn er voor het overgrote deel tussen uit, de kleintjes volgen in de komende 2 weken.
Bij Westkapelle voor het kleine vuurtorentje wordt af en toe leuk tong gevangen, hoewel het vaak ook maar wat prutsen is met tongetjes formaat inlegkruisje...
Bij Westkapelle voor het kleine vuurtorentje wordt af en toe leuk tong gevangen, hoewel het vaak ook maar wat prutsen is met tongetjes formaat inlegkruisje...
-
Koen,
Mocht je tong willen vangen, stuur mij dan eens een mail of belletje. Dan heb ik andere berichten voor jou!
Jerry
Mocht je tong willen vangen, stuur mij dan eens een mail of belletje. Dan heb ik andere berichten voor jou!
Jerry
-
Jerry, Als er nog meer dan Koen in aanmerking komen voor die andere berichten, hou ik me aanbevolen hoor.
Groet Ries.
Groet Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
Koen , Ben eens wat nauwkeuriger, waar heb je bij Westkappelle zowat gelegen, er zijn boeien zat zie ik wel, dus het moet niet zo moeilijk zijn waar precies.
Want ik wil ook wel wat inlegkruisjes vangen.
Groet Ries.
Want ik wil ook wel wat inlegkruisjes vangen.
Groet Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.
-
- Beheerder
Zoals ik schreef, bij het kleine vuurtorentje, vrij kort onder de kant. Zoek het niet te diep. 12 meter is genoeg.
-
Omdat er windkracht 2 opgegeven was zijn mijn vrouw en ik gister dinsdag 5-7 naar het meerkerkgebied geweest. Het begon goed, later tegen een uur of 4 zijn we terug gegaan want er kwamen schuimkopjes op het water, en aangezien ik nu volop in het vaarbewijs lering zit betekend dit toch windkracht 5!! Er waren dan ook flinke golven. De vangst was stuk of 12 eigenlijk kleine visjes (schar), nee ik denk dat je zover niet meer hoeft te varen voor een paar zielige scharretjes. Maar waar dan? Weten de forummers nog iets beters?
Nou was het afgelopen zondag nogal ruw buiten volgens een paar kenners, dus we waren maar net buiten het haventje gebleven bij Neeltje jans bij de gele derde boei. Erg veel sla maar toch vijf scharren gevangen, en daar had mijn vrouw toch een mooie beet we hebben dan ook een zeebaars gevangen van 60 cm en 3,4 kg, dus gister nog even daar gaan liggen, maar snel weer afgeblazen want er was zoveel sla dat er niet meer te vissen was, je kreeg de hengel bijna niet meer opgedraaid zoveel sla. Hoelang deze slaperiode duurt, weet ik niet maar nu hoef je in dat gele tonnen gebied niet meer te gaan vissen.
Allé groetjes van Ria en Ries.
Nou was het afgelopen zondag nogal ruw buiten volgens een paar kenners, dus we waren maar net buiten het haventje gebleven bij Neeltje jans bij de gele derde boei. Erg veel sla maar toch vijf scharren gevangen, en daar had mijn vrouw toch een mooie beet we hebben dan ook een zeebaars gevangen van 60 cm en 3,4 kg, dus gister nog even daar gaan liggen, maar snel weer afgeblazen want er was zoveel sla dat er niet meer te vissen was, je kreeg de hengel bijna niet meer opgedraaid zoveel sla. Hoelang deze slaperiode duurt, weet ik niet maar nu hoef je in dat gele tonnen gebied niet meer te gaan vissen.
Allé groetjes van Ria en Ries.
Groet Ries.
Delta 543.
Delta 543.