Trailerhelling Vlissingen

Voor alles wat je wil delen aangaande technieken en stekken
Plaats reactie
Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Pim Janse »

Hallo, ik heb een vraagje: heeft er iemand ervaring met de trailerhelling in de binnenhaven van Vlissingen? Is deze vrij toegankelijk en in goede conditie, ook onder water?

Het lijkt me dat dit de enige helling aan de noordkant van de Westerschelde is, of zijn er inmiddels nog andere bijgekomen?

Bedankt,
Pim - Delta 806

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Koen De Bièvre »

De helling is net breed genoeg voor 1 boot.
Ze is een vrij steil, vooral de laatste 2 meter, maar door het constante waterpeil wel schoon tot aan de waterlijn.
Zeer weinig parkeerplaats, maximum 2 tot 3 combinaties kunnen bij de helling staan

john van schaik
Berichten: 7
Lid geworden op: wo feb 18, 2009 12:16 am

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door john van schaik »

hallo let op er mag bij de trailer helling in vlissingen helemaal niet meer geparkeerd worden je zal hem aan de andere kant van de haven moeten zetten .Er is van de week een bord geplaatst grt
john

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Pim Janse »

Ik heb inmiddels deze helling in gebruik genomen en kan inderdaad bevestigen dat hij aardig steil is! Met ook nog een put onder de waterlijn, waar de trailer makkelijk in blijft steken - goed opletten dus waar je in het water gaat (best tegen rechter zijkant) en niet te diep. Voordeel is wel dat je snel in de scheldemonding bent en binnen een kwartiertje varen op de eerste stekken.

Dat brengt me gelijk wel op een andere (beginners;-) vraag: hoe kan ik het best aanmelden om door de sluis naar buiten te gaan, terwijl ik geen marifoon heb? Moet je de sluiswachter in dat geval bellen (heeft iemand een nummer?) of is er een andere manier? Voor de sluis gaan liggen wachten werkt blijkbaar niet echt ...

Groeten,
Pim - Delta 806

Oeyen Gaston
Berichten: 21
Lid geworden op: za nov 03, 2007 9:04 am

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Oeyen Gaston »

Voor verdere informatie kan contact worden opgenomen met het sluiscentrum in Vlissingen op VHF 18 of op telefoonnummer 0118 41 23 72. .
groetjes en vang ze!

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Pim Janse »

Bedankt Oeyen, dat gaat zeker helpen!

Groeten,
Pim - Delta 806

Danny Walhout
Berichten: 22
Lid geworden op: do feb 12, 2009 4:19 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Danny Walhout »

Beste Pim,

Je kan inderdaad de sluis telefonisch bereiken. Wel vraag ik me af of het veilig is om de Westerschelde, met zijn zeer drukke scheepvaartverkeer in de scheldemonding, op te gaan zonder marifoon.

Danny

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Koen De Bièvre »

Mensen, mensen, mensen,

Heel simpel:

GEEN MARIFOON?
BLIJF DAN WEG IN VLISSINGEN!!!!


Op de Westerschelde varen zonder marifoon is vragen om ellende! Het zicht kan verslechteren, je kan pech krijgen of wat weet ik nog allemaal en dan kan je NIET communiceren met de verkeerscentrale of een schip wat op je afkomt...

Gebruik je verstand en haal dat certificaatje en zet een marifoon aan boord voor je tussen de grote jongens gaat spelen! Als het fout gaat verpest je het ook voor de anderen.

John Ezendam
Berichten: 279
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:20 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door John Ezendam »

Volgens mij leren sommigen het nooit Koen.
Men denkt zeker dat die grote schepen effe op de rem gaan staan of zo.
GEEN MARIFOON, DAN WEGBLIJVEN van het grote water.

peter jagt
Berichten: 37
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 7:37 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door peter jagt »

En dat geldt denk ik ook voor de Nieuwe Waterweg. Nog steeds zie je, vooral in de zomer, boten oversteken naar de Noorderdam zonder enige apparatuur aan boord. Je zal maar motorpech krijgen onderweg. Als je 5 meter over de lijn ligt van het verboden visgebied heb je een prent van 150 eurie, maar dit is blijkbaar toegestaan.

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Pim Janse »

Nou nou, wat een felle reacties .. Ik ben zelf van mening dat als je daar gaat varen, je gewoon goed moet weten waar je mee bezig bent en uiteraard goed moet opletten! Je moet toch niet voor niets de vaarbewijzen hebben om daar te mogen varen?
Het ligt er natuurlijk ook aan waar en met welk weer je gaat varen he. Ik heb afgelopen zaterdag bij de platen gevaren, ver buiten de vaargeulen en ben alleen 2 binnenvaartschepen tegengekomen - ik heb me geen moment onveilig gevoeld. Heb wel apparatuur aan boord, maar alleen (nog) geen marifoon. Misschien komt die inderdaad nog wel eens...

Groeten,
Pim - Delta 806

Eddy Timmermans
Berichten: 68
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 4:10 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Eddy Timmermans »

En hoe denk je dan dat je van de platen bv. spijkerplaat, terug naar Vlissingen gaat varen ? Heb je de veerboot als een binnen of buiten zien varen ? Ik lig al ongeveer 15 jaar in Breskens en geef je een goede raad, geen marifoon aan boord, blijf er weg !!! Wat ga je doen als je met motorpech binnen de vaargeul komt te liggen ? Ik kan je verzekerendat de grote jongens er veel vlugger zijn dan je denkt. Trouwens wat kost tegenwoordig nog een marifoon ? Ik heb er nog een op mijn zolder liggen.

Eddy Timmermans, delta 1052

Danny Walhout
Berichten: 22
Lid geworden op: do feb 12, 2009 4:19 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Danny Walhout »

Pim,

Bovenste reacties lijken misschien wat bot, maar ik moet ze zeker gelijk geven. Je geeft aan te weten waar je mee bezig bent, en alleen tussen de platen door te varen. Om daar te komen heb je toch de vaargeul moeten oversteken.

Je kan denken dat je spulletjes allemaal 100% in orde zijn, het lijkt mij dat we dat allemaal hebben, maar ook buiten jou schuld om (denk aan touw, visnetten) kan je toch stil komen te liggen in deze geul. Wanneer je dan geen contact kan maken met andere scheepvaart kan het wel eens erg slecht aflopen......

Frans Salvo
Berichten: 553
Lid geworden op: vr okt 26, 2007 8:08 am

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Frans Salvo »

Pim, koop je desnoods een handmarifoon en steek dat ding bij een controle ergens weg; maar zonder marifoon op zee gaan = waanzin; en al heel zeker de Westerschelde. Ik heb ook een aantal jaren in Breskens gelegen en wat daar doorvaart; die gaan heus niet op de rem staan of ook maar uitwijken voor jou; dat is daar trouwens niet mogelijk.
Ik heb mijn marifoon zelf al 3 x ECHT nodig gehad; 2 x toen ik op anker lag en een kleinere visboot van Duinkerken me dreigde te overvaren : niemand op de brug aanwezig maar oproepen op kanaal 16 hadden wel effect.
De laatste maal kreeg ik een stuk net in mijn z-drive en was die naar de kl...; ik was toen onderweg, in de vaargeul, en kan je verzekeren dat je dan NIKS meer kunt doen en hopen dat je "pan pan" ook gehoord en opgevolgd wordt. Een collega die 10 km verderop aan het vissen was, heeft me toen uit de vaargeul getrokken en gesleept tot dat de Brandaris van Nieuwpoort de sleep heeft overgenomen.
En als zo een Maersk, met een paar duizend containers aan boord, dan een bochtje om je maakt, dan ben je klein, heel klein, maar heel dankbaar dat je een marifoon hebt. En zelf heb ik ook al een collega binnengetrokken nadat ik zijn oproep via marifoon had doorgekregen.
Op 4/2 is het beurs in Ouddorp; prachtgelegenheid om je zo een marifoon aan te schaffen; persoonlijk zou ik liever een boete riskeren voor het niet hebben van een marifoon-vergunning, dan dat ik zonder marifoon op het water ga !
Als ik zie en lees wat er tegenwoordig allemaal aan misdaden wordt geklasseerd zonder gevolg, dan denk ik dat een rechter wel begrip zal opbrengen voor je ontbrekende vergunning en je zal bevelen om je zaakjes in orde te brengen. Trouwens : zo ingewikkeld is dat examen nu ook niet.
succes

peter van der sterren
Berichten: 64
Lid geworden op: do okt 25, 2007 12:56 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door peter van der sterren »

ik denk zelfs als jij geen marifoon paoieren hebt en er is een nood situatie en je kan die vervolgens met je marifoon oplossen dat ze niet eens naar je papieren vragen. ( je moest eens weten hoeveel er met marifoon varen maar zonder papieren ) je kan ook zeggen dat je er voor aan het leren bent en dat je vanwege de veiligheid maar alvast een marifoon hebt aan geschaft.
dan doen die mannen ook niet moeilijk.dan zien ze wel in dat je goed bezig bent.
en anders weg blijven is de enige oplossing en veilig voor iedereen.

peter delta 1458

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Mario Wauters »

How How How Als je door de Belgische waterpolitie gekeurd of nakeken word zeker in Nieuwpoort ik kan ervan meespreken krijg je direkt een prent en die zijn niet van de poes en in Belgie is dat correctioneel ja wadde,ik had mijn thuishaven en naam van de boot niet op de achterkant was zelfs nog niet op het water kreeg een bekeuring met mogelijkheid mij binnen de 15 dagen in orde te stellen voor de rest heel de boot gecontroleerd alles alles hebben ze gevraagd en was ook in orde als je op zee bent en er is iets niet juist is betalen.
elpescador

delta 1518

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Pim Janse »

Ok, toch wel erg spannende verhalen die ik hier lees! Ik ben het er wel mee eens hoor dat een marifoon altijd veiliger is, dus zal er eens aan gaan werken. Ik heb daar wel 2 vraagjes over:

1) Voldoet een portable marifoon in dit geval - is die net zo goed als een ingebouwde? Of heb je op zee een andere (met meer zendvermogen?) nodig? Iemand misschien nog iets leuks in de aanbieding?

2) Welk certificaat kun je het best behalen? Voldoet het basis marifoon certificaat of kan ik beter voor een ander gaan, misschien het zgn. Short Range Certificaat?

Houd het dus maar op een goed voornemen voor dit jaar en zal er aan werken - als ik het doe, wil ik het wel goed doen, dus met certificaat ;-)

Groeten,
Pim - Delta 806

jan van den berg
Berichten: 44
Lid geworden op: vr jan 16, 2009 11:45 am

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door jan van den berg »

Hoi Pim,

de mannen hebben gelijk, een marifoontje is vaak van onschatbare waarde maar dat besef is er pas als je hem niet hebt op het moment dat je hem het hardst nodig hebt.

Qua prijs moet je het niet laten, Een Icom bijvoorbeeld heb je voor rond de 150,00 en mocht je de mogelijkheid hebben, plaats dan een vaste marifoon met aparte antenne op een beugel/ kajuitdakje ipv het gebruik van een portofoon. Omdat A: op kanaal 16 ( algemeen uitluisterkanaal) je 25 watt hebt tegenover ( doorgaans) 5 watt op een portofoon en B: je met een vast setje een beter ontvangst/ zend bereik hebt dan met een portable.
Ik denk overigens dat een basis certificaat al voldoende kan zijn.

Zelf had ik afgelopen zomer een eind staandwant in m`n beide dp drives toen ik in het Eng. kanaal lag en dan ben je erg blij als je de overige scheepvaart kan informeren.
M`n maat komt met een stevige sleepboot soms in Vlissingen/ Sloehaven voor z`n werk en als ik dan op z`n filmpjes zie hoe snel die grote containerbakken voorbij denderen dan ben je altijd kansloos met een visbootje, laat staan dat ze je op tijd zien vanaf die hoogtes.

Groeten en succes!!

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Koen De Bièvre »

Ga voor een SRC, dan ben je meteen klaar met alles. Dan kan je met hoog vermogen werken op zee, dsc, sart, epirb, ...
Kost wel wat meer dan een basiscertificaat, maar bij o.a. http://www.aquaplanning.org ben je er met één dag vanaf. Cursus en examen, 99% slaagkans.

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Pim Janse »

Ok duidelijk, maar ik heb nog wel een paar vragen:

1) Stel dat ik zo'n inbouw marifoon plaats, kan ik dan dezelfde antenne gebruiken als voor m'n huidige Delta bak, of moet dat echt een andere zijn?

2) Kan zo'n marifoon de Delta-bak helemaal vervangen? Is er bijv. ook een kanaal waarop wij Deltavissers met elkaar kunnen kletsen, of werkt dat zo niet met de marifoon?

Het onderwerp is inmiddels wel helemaal veranderd van trailerhelling in marifoon, maar ja dat krijg je er van ;-)

Groeten,
Pim - Delta 806

Marcel Oomen
Berichten: 631
Lid geworden op: do okt 25, 2007 7:29 am

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Marcel Oomen »

dag pim,

de antenne van een deltabak is niet geschikt voor een marifoon, want dat is een totaal andere frequentie.
met een marifoon kun je de deltabak niet helemaal vervangen, want de deltabak heeft 3 kanalen, waarvan het kanaal 3 naar post ouddorp een heel sterk vermogen heeft.
op 35 mijl heb je met de deltabak nog goed contact met ouddorp terwijl dan de marifoon al iets minder bereik heeft.
het is dus wat je ermee wilt,
wil je wedstrijden met de deltavissers meedoen, is een deltabakje wel fijn .
maar als je gewoon contact wilt hebben met een vismaat via je marifoon kun je ook afspreken op welk kanaal je dat wilt en dan gaat dat ook prima.
dus feitelijk kun je de deltabak vervangen door een marifoon.
grtz, marcel D.1013

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Pim Janse »

Hallo, lang geleden ben ik dit onderwerp begonnen, maar ik wil daar nog even op terug komen...

Gisteren heb ik de trailerhelling in Vlissingen gebruikt, maar wel de nodige problemen ondervonden i.v.m. het lage waterpeil (winterpeil). Hierdoor staat de helling (die toch al kort is) helemaal droog en net voor de waterlijn stopt de helling en is een steile diepte van meer dan 50 cm. Het is dus geen optie om de trailer in het water te rijden, want die verdwijnt met de wielen in de diepte en komt er niet meer uit.. Dankzij twee zeer behulpzame vissers die voor ons waren, is het gelukt om onze boot toch uit het water te krijgen, maar anders was het zeker niet gelukt met 2 man!
Eigenlijk is deze helling dus niet te gebruiken bij winterpeil, maar dat is wel erg jammer omdat dit de enige helling in de buurt van Vlissingen is om op de Westerschelde te komen!

Wat ik me afvroeg: van wie is deze helling eigenlijk en wie zou voor het onderhoud moeten zorgen? Is hij van de gemeente Vlissingen, of van de watersportvereniging die in de buurt is? Het zou echt goed zijn om de helling 5 meter langer en wat minder steil te maken, zodat die onder alle omstandigheden goed te gebruiken is! Zou het niet wat zijn voor de Deltavissers om deze helling te "adopteren" en hem een opknapbeurt te geven? Ik stem voor :wink: !

Groeten,
Pim Janse - Delta 806

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Pim Janse »

Hallo, weinig reactie op mijn laatste berichtje in dit topic, dus daarom heb ik zelf even contact opgenomen met de Gemeente Vlissingen hoe het nu eigenlijk zit. Het blijkt inderdaad dat deze helling van de gemeente is en ook dat de problemen al langer bekend zijn. De gemeente wil er wel iets aan doen, maar wacht nog even omdat het hele binnenhavengebied opnieuw ingericht wordt. Hier een citaat uit de reactie van Gemeente Vlissingen:
Goed om te vernemen dat Vlissingen ook voor sportvissers van belang is.
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd zullen we maar zeggen.

Over de helling kan ik kort zijn: Momenteel zijn we druk bezig met een
reconstructie van de landtong (nieuwe wegen, taluds etc) en voeren we
gesprekken met partijen die zich richten op de watersport. Daaronder is
een partij die mogelijk een kraan wil gaan exploiteren, wellicht in
combinatie met een helling. De huidige helling laten we tot die tijd
liggen en is van onvoldoende kwaliteit en ligging om daar nu nog in te
investeren. De gehele haven zal namelijk op termijn ook ingevuld gaan
worden met ligplaatsen voor de bedrijven en verenigingen in het gebied
en dan is de huidige locatie niet bijzonder prettig.

Het belang van een helling in het gebied deel ik overigens geheel!
Mochten we er met de bewuste partij niet uitkomen, zou het zo kunnen
zijn dat we zelf gaan investeren maar zeker is dat in tijden van
bezuinigingen niet. Er bereiken me van meer kanten signalen dat er
eigenlijk iets aan zou moeten gebeuren en zodra ik de (financiële)
mogelijkheden heb, zullen we dat zeker doen.
Voor meer info over de plannen in de binnenhaven, kun je eens kijken op de website van Gemeente Vlissingen, of op http://www.yacht-valley.nl/.

Inmiddels staat het water in de haven weer hoger dan een aantal weken geleden (zomerpeil), dus gaat het weer wat beter met traileren - maar het blijft wel lastig. Daarom zou het toch mooi zijn als daar een nieuwe helling zou komen, die onder alle omstandigheden goed te gebruiken is! De haven in Vlissingen is redelijk uniek gelegen bij prima viswater, dus misschien dat het bestuur van de Deltavissers er iets in ziet om indien nodig mee te financieren? Ik zal in ieder geval contact houden met Gemeente Vlissingen om te weten te komen wat ze van plan zijn. Wordt dus vervolgd!

Groeten,
Pim - Delta 806

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Koen De Bièvre »

Dit dossier ligt ook bij onze federatie en wordt opgevolgd.
Toevallig vanavond vergadering van de Commissie Zeehengelsport, ik zal het nog eens opgooien.

Het feit dat ze mogelijk iemand hebben om er een kraan en helling te exploiteren is niet het beste nieuws wat ik de laatste tijd gehoord heb. Dat betekent dat er voor die helling telkens betaald zal moeten worden en dat die achter een poort of slagboom terecht gaat komen. Als je dan om 6 uur 's ochtends weg wil, kan dat mogelijk niet omdat de uitbater pas om 9 uur komt, ik roep maar wat... Een openbare helling (overheidsgeld) zou veel interessanter zijn. Als het Vlissingen menens is dat ze de sportvisser een warm hart toedragen, dan moeten ze de bootvisser zeker omarmen, want dat is zowat de enige watersporter die ook in de winter actief is, zéker dáár...

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Pim Janse »

Prima Koen, dat dit al de aandacht heeft! Nu kun je inderdaad gelijk een status-update geven in de commissie. En misschien dat het toch goed is om vanuit de federatie onze belangen bij de Gemeente Vlissingen kenbaar te maken?

Ik ben het met je eens dat een afgesloten / betaalde helling een slechte optie is en heb dat in mijn correspondentie met de Gemeente Vlissingen ook al aangegeven. Het kan natuurlijk ook anders en een goed voorbeeld is de helling in Wemeldinge, die wel in een commerciële jachthaven ligt (met kraan), maar toch publiek en gratis toegankelijk is - ideaal!

Stel dat de Gemeente Vlissingen wel wil investeren maar te weinig budget heeft, hoe staat de federatie daar dan in - zou die bereid zijn om mee te financiëren? Is dit niet vaker gebeurd, bijvoorbeeld op Neeltje Jans? Hoe dan ook lijkt me dit het moment om mee te denken en mogelijk nog enige invloed te hebben op de helling die er wel/niet komt!

Groeten,
Pim - Delta 806

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Koen De Bièvre »

Nieuwpoort (de grootste jachthaven van Europa) behoort tot dezelfde groep en ook daar zijn er 3 (!!) uitstekende hellingen gratis beschikbaar. Het is mogelijk. Alles zal er van afhangen hoe het hele project gefinancierd zal worden en welke afspraken er gemaakt kunnen worden. Ook hier zal het een werk van lange adem zijn, vermoed ik.

Mario Wauters
Berichten: 615
Lid geworden op: zo jan 06, 2008 11:19 am
Locatie: antwerpen

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Mario Wauters »

Of het de grootste jachthaven in Europa is laat ik in het midden maar de hellingen daar zijn prachtig veel parkeerplaats en dicht bij de visstekken maar van Antwerpen 140km pft.
Vorige zomer een paar maal in Nieuwpoort geweest en ook in zee Brugge we hadden een vissershuisje 3w in Bredene gehuurd begin juli en de boot was mee dus 27km Nieuwpoort of 24km zee Brugge super de luxe en zeer goed tong enz gevangen .
In Nieuwpoort wel veel controle zeevaartpolitie en ze gaan tot in de puntjes ,vind ik niet verkeerd maar soms wat overdreven.
elpescador

delta 1518

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Pim Janse »

Prachtig dat er in Nieuwpoort drie mooie hellingen zijn, maar eh.. daar hebben we in Vlissingen natuurlijk niks aan.. Zou het niet verstandig zijn om als federatie onze wensen kenbaar te maken bij de Gemeente Vlissingen, zodat ze daar ook rekening meer kunnen houden - of gezamenlijk een plan te ontwikkelen? Of is dat allemaal al gebeurd? Ik wil natuurlijk niet drammen ofzo, maar als ik zie dat er al volop plannen gereed liggen, dan moeten we niet te lang wachten!

Groeten,
Pim - Delta 806

Pim Janse
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 25, 2011 8:40 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Pim Janse »

Hallo, een flinke tijd geleden heb ik dit onderwerp geopend over de trailerhelling in Vlissingen. Die helling verkeerde in nogal slechte staat en was daardoor amper te gebruiken. Ik heb dit toen ook bij de Gemeente Vlissingen onder de aandacht gebracht en om een opknapbeurt gevraagd. Toen had dat geen prioriteit en was er sprake van dat de helling misschien ook geëxploiteerd zou worden.

Een tijdje geleden was het gebied rond de helling al opgeknapt en had ook de helling zelf (boven water) een nieuwe toplaag gekregen. Het goede nieuws is dat deze week ook het deel onder water een grote beurt krijgt! Ik heb het vandaag met eigen ogen gezien en ook de aannemer gesproken die dit nu in opdracht van de Gemeente Vlissingen uitvoert. Ze hebben inmiddels het gevaarlijke gat onder water gedicht met stortstenen en ook de helling onder water verlengd met enkele meters. Daarover wordt onderwaterbeton gestort, zodat het een stevig geheel wordt, en tevens wordt een nieuwe steiger geplaatst. Dat is dus geweldig en bovendien blijft de helling publiek toegankelijk en dus gratis te gebruiken! Dit is echt goed werk en zo hebben we daar een prima helling om te water te gaan!! Ik weet niet of dit mede door toedoen van ons bestuur is, maar het resultaat is goed en we kunnen de Gemeente Vlissingen dankbaar zijn ;-) !

Groeten,
Pim - Delta 806

PS: Let even op dat de helling deze week (tot 23 mei) gesloten is i.v.m. deze werkzaamheden. Vanaf volgende week dus weer goed te gebruiken!

Koen De Bièvre
Beheerder
Berichten: 598
Lid geworden op: do sep 20, 2007 12:23 pm

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Koen De Bièvre »

Wij hebben als vereniging met Vlissingen daarover gesproken en ook de Federatie heeft bij Vlissingen te kennen gegeven dat enige verbetering wenselijk was. Er was op dat moment geen budget voor en het was onwaarschijnlijk dat de bestaande helling aangepast zou worden omdat er een ontwikkelaar op de binnenhaven zit/zat en de helling mogelijk zou verplaatst worden. Als het zo ver was, zouden we daar van op de hoogte gehouden worden. Nu lees ik hier dat er toch werk van gemaakt is en dat is alleen maar toe te juichen! Hopelijk wordt de hellingsgraad door de verlenging een beetje minder zodat ze iets minder stijl wordt. Het bovendeel was samen met de omgeving al opgeknapt rond de Kerst. Dat is dan toch één dossier wat zonder eindeloos gepalver en tientallen jaren trekken en sleuren tot een resultaat leidt. Ik ben reuze benieuwd hoe de helling er bij ligt na de aanpassing!

Bob Janssen
Berichten: 63
Lid geworden op: do okt 25, 2007 10:03 am

Re: Trailerhelling Vlissingen

Bericht door Bob Janssen »

De trailerhelling is inmiddels gerepareerd en in gebruik.
Hebben onze boot, een Orka 535, zonder problemen kunnen traileren. Het "gat" is goed dichtgemaakt.
Blijft wel dat de helling onderaan steil blijft en je een stevige auto nodig hebt om het hele spul eruit te krijgen.

vis ze
Bob
Delta1148

Plaats reactie