Geachte lezers, bestuur Deltavissers,
Vraagje?
Ik woon in Bergen op Zoom a/d Oosterschelde waar ik in het verleden af en toe een lekker maaltje paling heb kunnen vangen, maar door het verbod hierop niet meer doelgericht vis.
Momenteel wordt er door de beroepsvissers in defuiken rond de Oosterschelde honderden kilo,s paling gevangen en verhandeld.
Je kunt bij ons in de buurt geen visrestaurant voorbij rijden of er wordt reclame gemaakt met verse Oosterschelde paling.
Blijkbaar hebben deze beroepsvissers meer rechten als wij sportvissers. Ik snap er nks meer van.
Hoe valt dit te rijmen?
Waarom worden wij dan wel geacht de eventueel gevangen paling over boord te zetten?
Kan iemand mij dit verduidelijken.
mvg
Peter de Groot
vangstverbod paling
-
Re: vangstverbod paling
Peter,
als je de topic Aal van Palingsound weer naar Sportvis "effe" doorleest, dan vind je al voor een deel antwoord op je vragen, dat alle problemen nog zeker niet opgelost zijn en ook het aalberoeps het zwaar voor de kiezen krijgt.
Groet,
Dre.
als je de topic Aal van Palingsound weer naar Sportvis "effe" doorleest, dan vind je al voor een deel antwoord op je vragen, dat alle problemen nog zeker niet opgelost zijn en ook het aalberoeps het zwaar voor de kiezen krijgt.
Groet,
Dre.