registratienummer

Voor alles wat met boten en motoren te maken heeft
Plaats reactie
bart van dijck
Berichten: 1
Lid geworden op: do jul 18, 2013 5:47 pm

registratienummer

Bericht door bart van dijck »

ik heb een 2è hands rana 17 gekocht en ben in nederland naar een postkantoor geweest voor een y nummer daar heb ik papieren ingevuld voor de rdw.Nu heb ik bericht gekregen van de rdw dat ik een rompnummer en bouwjaar moet doorgeven maar deze vind ik niet terug in mijn rana.Weet er mischien iemand waar ik dit kan vinden in een rana en als er geen nummer instaat wat ik dan kan doen om toch een y nummer te krijgen?

Dre Frijters
Berichten: 784
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 7:21 pm

Re: registratienummer

Bericht door Dre Frijters »

Hoi Bart,
Ik weet niet of een Rana, behalve op het bekende opbouwplaatje, ergens nog een ingeperst nummer heeft. Je weet waarschijnlijk ook niet eens of je een echte originele hebt of een namaak/zelfbouw. Belangrijk is altijd dat je wel aan kan tonen, vanwie/waar je hem eerlijk hebt gekocht. Is er ook geen oud registratienr. bekend of nog op de boeg te lezen? Mogelijk is, dat de boot nooit werd ingeschreven, omdat er een (te) licht motortje op hing.
Maar ook een planerende zelfbouw moet worden geregistreerd om een registratienr. te krijgen.
Er staat volgens mij nergens, dat je jouw eigen boot (bij afwezigheid van gegevens bij vorige eigenaar, op de boot of andere papieren ) niet een uniek (eigen) nummer mag geven.
Als RDW op de invulvelden voor nummer en bouwjaar geen "onbekend" accepteert en je zou hier naar eer en geweten bijv. je postcode/huisnr. noteren en een acceptabel geschat bouwjaar, en dat ook op de boot aanbrengen, zodat juiste controle op het water altijd mogelijk is, dan zou RDW dit toch ook moeten accepteren.
Het zou te zot voor woorden zijn als in NL / Europa de handel in dergelijke kleine bootjes en de registratie ervan niet meer mogelijk zou zijn. Zeker nu de RDW nog steeds geen afdoende schouw-of keurings-en registratiesysteem heeft en/of productiegegevens van de fabrikant ontvangt, zoals bijv. bij een motorvoertuig.
Maar dit is slechts mijn mening, dus even navragen en succes ermee.

Plaats reactie