vangstberichten

Voor alles wat niet in een van onderstaande rubrieken past
Plaats reactie
Gunther Van Ginneken

vangstberichten

Bericht door Gunther Van Ginneken »

beste sportvissers
als ik zo de vangstberichten lees, (en dat is helemaal niet persoonlijk) zijn er toch mensen die niet goed weten hoe een gul van 4-5 kilo eruit ziet!!
ook op andere sites lees je soms verhalen,maar dan zonder foto over geweldige vangsten,zelfs vanaf de kant,dat je denkt kan ik dan niet vissen of zo?
wat maakt het nou eigenlijk uit hoeveel je vangt,als het maar plezant is h?!!
Mark Stuyck

Gewichten

Bericht door Mark Stuyck »

Hoi Gunther,

Dit is me de laatste 2 weken ook geweldig opgevallen.
Gulletjes van nauwelijks een kg worden vlot als Gullen van 3-4 kg betiteld. Een Gul van 3-4 kg meet +/- 70 cm. En die worden niet te dikwijls gevangen onder de 35 mijl. Een uitzondering niet te na geproken.
De tendens is dat je bij de vangstberichten de opgegeven gewichten bijna door 2 mag delen om de realiteit te benaderen.
Stoort het overdrijven. Soms wel. Doch we moeten niet naar een ander kijken.
Als deze mensen er maar gelukkig mee zijn. Want daar draait het tenslotte om.

Mvg,

Mark
harrie cas

Bericht door harrie cas »

klopt heb al fotos gezien van gullen dat beweert wordt 4-5 kilo nou ze wegen misschien net 2 kilo als je een gul van 5 kilo hebt heb je al een flinke vis in je handen maar vissers overdrijven graag dat is me wel opgevallen zou zeggen succes met het vangen van 5kilo gullen.
Koen De Bièvre
Beheerder

Bericht door Koen De Bièvre »

:D :D :D
Er zijn er wel meer die ponden voor kilo's nemen!!!
Maar als ze zichzelf een blaas willen wijsmaken, wie ben ik dan om daar wat aan te veranderen?...

Hoe zwaar die dingen uiteindelijk zijn is bijzaak!!
Lekker vissen, goed vangen en een toffe dag hebben, daar gaat het om.
John van Vugt

Bericht door John van Vugt »

Misschien stonden die 5 kilo gullen niet op de foto, maar zaten ze nog in de koelbox.....
Jerry Van Tilborgh

Bericht door Jerry Van Tilborgh »

Jongens,

Laten we nou blij zijn dat sommige mensen (zeer ervaren vissers of beginnelingen!) nog de moeite en de tijd willen nemen om nog een vangstbericht te schrijven!!! Als er foto's bij staan zul al je snel genoeg zien om wat formaat vis en om hoeveel kg het gaat. Iedereen met een beetje ervaring weet hoeveel kg er in een kist of koolbox gaat! Want laten we nu eerlijk zijn, de vangstberichten nemen de laatste jaren (lees maanden) zienderogen af! De reden hiervoor begrijp ik wel, en is voor ieder persoonlijk anders. En om alvast commentaar te voorkomen, ja ook ik schrijf de laatste jaren nergens vangstberichten meer! Al zal iedereen die mij een beetje kent niet kunnen ontkennen, dat als iemand wat aan mij vraagt over stekken/wrakken of vangsten, ik zeker niet te beroerd ben om alle info te delen met anderen. Maar aan de grote klok hangen? Ook ik kijk nog elke dag alle sites af voor de vangstberichten van het moment, en ben daar de schrijvers heel dankbaar voor, al moet je sommige berichten inderdaad met een korreltje zoit nemen, maar toch. Ik zou zeggen blijven schrijven!

Jerry
Plaats reactie