overzetten gegevens Simrad

Voor alles met betrekking tot dieptemeters, gps, plotters, radars, marifoon, enz...
Plaats reactie
Bram van Haaften

overzetten gegevens Simrad

Bericht door Bram van Haaften »

Ik ben in het bezit van een nieuwe Simrad cp 31 plotter. Nu wil ik gegevens overzetten van mijn oude plotter via het programma waypointgps op mijn pc en overzetten op de Simrad. Dit lukt wel met mijn furuno toestellen maar niet met de Simrad. Is er iemand die ook een Simrad toestel heeft. Mijn vraag is waarmee/ hoe er gegevens worden over en terug gezet. Is er iemand die de aansluiting van de draden (kleuren) op een 9 pins connector heeft zodat ik kan controlen of ik ze goed heb aan gesloten. Ik hoop dat iemand de moeite neemt om te reageren.

Groet
Bram Delta 1580
GOUDA
Ron Hermse

Bericht door Ron Hermse »

Bram,

Je hebt hier Pc planner voor nodig,je kan dan je bestand overzetten naar pc planner en vandaar je c mapkaartje laden of alles handmatig op je C-map kaartje zetten.Wat wil je weten over de draden?Volgens mij is Simrad altijd 9 pins dus snap de vraag niet.
Bram van Haaften

Hallo Ron,

bedankt voor je reactie.
Uit mijn simrad komt een kabel waar van een out en in put is (paars geel en wit. Om een verbinding met mijn pc te maken moet ik deze kleuren op een bepaalde pin (van connector) nummers 2,3en 5 solderen. Nu is mijn vraag welke kleuren op een bepaalt nummer moet komen.(voorbeeld: ik nu paars op 5 en geel 3 en wit op 2 gesoldeerd) als jij een andere aansluiting heb dan hoor ik dat graag. PC planner is die in elke watersportzaak te koop?.

Graag hoor ik van je

Bram
Ron Hermse

Bram,

Met die kleuren durf ik niets over te zeggen misschien kunnen ze je daar bij Boone mee helpen(telefoontje?)
Pc-planner heb ik daar ook aangeschaft,zit een kaartlezer bij waar twee kaartjes in kunnen,je origineel en eventueel je kopie,ook kan je zo je originele kaart kopieeren naar pc ,je wrakken en waypoints uitzetten en terug kopieeren van pc naar je kaartje!
Bram van Haaften

overzetten gegevens

Hallo Ron,

Sorry dat ik zo laat reageer.
kan je met het programma PCplanner ook gegevens van een furuno Gp 31 op de c-map kart zetten via het programma.

Groet
Bram
Ron Hermse

Bram,

Dat zou ik niet weten bel Jos Boone even die hebben zo een antwoord!
Succes
Plaats reactie