Het is wel een botenstalling, mijn boot stond er ook. Gelukkig waren wij zelf met de boot weg, maar toen we terug kwamen mochten we niet in de buurt komen. Het is inderdaad de stalling van Leendertse.
Voor zover we konden zien waren alle boten uit de rechtse loods buiten.
2 Beekman Alfa's 540, een 590, een Shetland Alaska en een Orka 535 waren in elk geval buiten.
De linkse loods konden we niet zien, maar de brand leek in het achterste deel van de loods te zijn.
Het betreft idd. de bootstalling van Piet Leendertse. Ik kwam net thuis van mijn werk als het nieuws mij rond 19.00 hr bereikte. Direct van Antwerpen naar daar gereden en mijn grootste vrees werd werkelijkheid: mijn Seahunter totaal opgebrand, er schiet gewoon niets meer van over. Ook in de andere loods zijn enkele boten volledig opgebrand en de loods zelf is ook serieus aangetast (dak volledig weg, binnenin linkse loods grotendeels uitgebrand, rechterkant volledig weg, ...) Het wenen stond mij zeer nabij, morgen met de verzekering contact opnemen maar dat is een schrale troost, voor mij zit het bootvissen er dit jaar wel op.
Collega's
ik was juist onderweg naar de loods toen het linkergedeelte reeds in brand stond. Ik heb mijn boot en deze van 4 andere met behulp van enkele omstaanders nog uit het rechtergedeelte kunnen reddden waarvoor dank. Spijtig genoeg was er 1 boot (de seahunter - sorry Peter) met een ketting door het wiel en konden we deze niet verplaatsen.
Ondanks dat we de boten buiten hebben gezet, hebben ze toch nog heel wat brandschade.
Erger is het gesteld met de persoon die erge brandwonden heeft opgelopen aan beide armen en benen. Ik heb deze man nog zoveel mogelijk proberen te koelen maar het kwaad is natuurljk al geschied.
Ik hoop voor iedereen op een vlotte behandeling door de verzekeringen en een spoedige herstelling voor de gewonde man.
Vrienden van me zijn beiden op reis. Hun Quicksilver 640 stond in het linkse gedeelte achteraan. Weet iemand of er daar nog iets van kon worden gered ? of hoe de boot er uit ziet ? (Sushi met Mercury 115 PK)
Gisteren mocht je niet in de burut komen en was het niet duidelijk hoe het met die boot gesteld is.
Ik vrees het ergste en heb ze op de hoogte gebracht maar had graag meer info zodat ik ze kan informeren.
ik verwacht dat daar niets van over zal zijn eerlijk gezegd... mijn boot
stond vlak bij die quicksilver, en op die plek zat een groot gat in het
dak. de brand zal daar dus wel behoorlijk fel geweest zijn vrees ik...
Beste collega's vissers,
Woensdag zouden we gaan gepen langs de kant in Westkapelle.
Dinsdagavond besloten we om toch maar woensdagmorgen te vertrekken met de boot om te gaan vissen op zeebaars.
Vanop zee zagen we de rookpluim.
Na het traileren van de boot zijn we richting stalling gereden en zagen we dat de loods van Piet volledig in brand stond.
Ter plaatse mochten we niet dichterbij komen en zijn dan met de boot naar huis gereden.
Wij hebben geluk gehad.
Op google vind je een filmpje met verslag van deze brand www.hvzeeland.nl (foto's) www.hartvannederland.nl (filmpje)
Veel sterkte voor iedereen en een spoedig herstel voor de gewonde.
Frank,
heb het gisteren idd. vernomen dat iemand nog getracht heeft zoveel mogelijk in veiligheid te brengen, dat was jij dus. Mijn Seahunter was idd. beveiligd met een wielslot aangezien de verzekering dit vraagt tegen diefstal. Nadeel is natuurlijk dat die in geval van brand niet meer verplaatsbaar is, misschien moet de verzekering daar ook eens aan denken.
Frans,
men kan de loods momenteel niet betreden omwile van asbestgevaar, enz. en het zal wel nog enige dagen duren voor er iets wordt vrijgegeven. Vanop enige afstand bleek de schade aan de Quicksilver 640 beperkt als dat enige troost mag zijn, van mij Seahunter en enkele ander boten blijft echter niets over. Ik kan je wel een foto doorsturen van de quicksilver als je mij je email adres geeft.[/img]
hallo ik heb net de verhalen gelezen nu hoop ik dat de verzekering van die seahunter betaalt want hij had een ketting door de wielen liggen las ik ik heb jaren in een loods aan burghsluis gestaan de havenloods wij mochten niks op slot leggen en toch zeker niet de trailer als er eens brand uit zou breken konden ze de boten waar ze bij konden nog naar buiten rijden dat had misschien bij die seahunter ook gekunnen (weet het niet) maar had wel gekunt.dus ik hoop dat de verzekering niet moelijk doet.maar kan wel begrijpen dat het huilen je naarbij staat daar gaat je hobby en dan in de vakantie periode en je zuur verdiende geld het kost je altijd geld want je krijgt dagwaarde en daar koop je niet hetzelfde voor terug dan wat je nu hebt heel veel succes een ex delta lid
Harrie, ik heb daar ook aangedacht maar in de voorwaarden van de verzekering staat duidelijk dat een SCM goedgekeurd wielslot verplicht is als de boot gestald wordt op een trailer in een niet afgesloten (loods was wel afgesloten) en een niet bewaakte (wat hier het geval is) stalling. Nadeel is natuurlijk als er brand uitbreekt maar zonder slot zou ik in geval van diefstal niets vergoed krijgen, staat letterlijk zo in de voorwaarden.
Collega's,
het is inderdaad zo dat er in het linkergedeelte van de stalling er nog wat boten goed uitzien, ook de Quicksilver die achteraan staat. Als ik echter naar mijn boot kijk die ik nog naar buiten heb kunnen trekken, is er toch al heel wat brandschade door rondvliegend puin.
Bij de boten die zijn binnengebleven moet dit nog veel erger zijn.
Omdat de 5 boten die buiten staan mogelijk besmet zijn met asbest mogen we ze nog niet verwijderen. Er worden blijkbaar vandaag nog stalen genomen om te kijken hoe de sanering moet gebeuren.
Toen ik deze morgend nogmaals ging kijken, liep er een bewaker rond, aangesteld door een verzekeringsfirma van het achtergelegen pand. Hij zou ook een oogje houden op de boten die nu natuurlijk niet meer in een afgesloten stalling staan.
De brand is ontstaan in de botenstalling linkerloods rechts in de hoek. Mij is gisteren verteld dat de brand zou ontstaan zijn door een vonk ten gevolge van koppeling van een batterij met een ontploffing to gevolg. Hierdoor is ook de gewonde gevallen. Gelukkig waren Piet en Frank aanwezig om snel de eerste zorgen toe te dienen.
Visvrienden die door dit tragisch gebeuren voorlopig niet kunnen gaan vissen kunnen na mijn vakantie in noorwegen met mij contact opnemen om op mijn boot mee te gaan vissen.
Delta 482
Frank
ik heb ook geluk gehad dat mijn boot er op dat morment niet in stond maar er lagen nog wel heel veel spullen van mij terwaarde van....
maar vergleken met andere heb ik geluk want de boot links en rechts van mij zijn volledig afgebrand over de quicksilver en andere boten... ik denk dat die tempraturen die daar zijn vrijgekomen het polyesterwerk niet ten goeden komen dus vrees ik voor alle boten maar dat kan ik verkeert zien natuurlijk ik wens iedereen er verder suc6 mee
het zal wel een getouw trek worden met de verzekering wel innen maar niet betalen je moet eens met een kapotte schroef aankomen dan doen ze al moelijk om dus laat effe weten wat de verzekering te vertellen heeft.
Het is inderdaad een ramp vooral als er gewonden vallen.
Moet de verhuurder ook niet voor een stuk verzekerd zijn en met dien asbest er bovenop is gene cadeau.
Je huurt je plaatsje voor ik weet niet hoeveel,heb wel interresse om dit te weten naar de toekomst toe,en blijkt nadien dat asbest aanwezig is dat toch niet meer mag of?
In principe,ik wil de verzekeringen niet verdedigen,en ik spreek uit ondervinding word de schade meestral goed vergoed.
Natuurlijk als je een ouder bootje hebt en je bent er gelukkig mee voor je hobby dan zul je er niet meer veel voor krijgen en dat is natuurlijk een ramp.
grt en sterkte